فنایی: اتهام تبانی به داور سنگین است
افکار -

محمد فنایی در خصوص وضعیت داوری های لیگ برتر و هجمه‌ای که علیه داوران به دلیل اشتباهات آنها راه افتاده ضمن بیان مطلب فوق گفت: شرایط رقابت های لیگ برتر به گونه ای شده که در هر فصل شاهد بد اخلاقی های بیشتری در فوتبال ایران هستیم چون پول بیشتری به فوتبال ما تزریق شده و رقابت تیم ها نزدیک تر شده است.

وی در همین خصوص افزود: در حال حاضر متاسفانه مدیران باشگاه ها موفقیت خود را در گرو نتایج تیم های خود می دانند که همین موضوع مشکلاتی را برای فوتبال ایران بوجود آورده که داوران نیز از این مشکلات مصون نمی مانند.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص هجمه هایی که از سوی برخی باشگاه ها علیه داوران متعاقب اشتباهات آنها در جریان بازی ها می افتد، تصریح کرد: فدراسیون فوتبال در خصوص تهمت ها، توهین ها و هجمه هایی که علیه داوران اتفاق افتاده باید پاسخگو باشد که متاسفانه شاهدیم مسئولان مربوطه در فدراسیون در این خصوص کوتاهی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی فدراسیون فوتبال در مورد این هجمه هایی که علیه داوران ایجاد شده ضعیف و تبعیض آمیز عمل می کند تصریح کرد: جلسه ای در این مورد با حضور همه مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار شد و تصمیماتی گرفته شد اما این تصمیمات جنبه عملی پیدا کرده است؟ آیا دوستانی که اتهام تبانی به داوران می زنند متوجه هستند که این اتهام چه اتهام سنگینی بوده و اثبات آن بسیار سخت است؟

فنایی تاکید کرد: مطمئن باشید هجمه ها و اتهاماتی که علیه داوران به راه افتاده از دید رقبای ما پنهان نمی ماند و به انتخاب داوران ما در عرصه های بین المللی ضربه خواهد زد.

وی افزود: من معتقدم که رئیس کمیته داوران نباید بیش از این سکوت کند. ایشان باید بدانند که مقام داشتن فقط به معنای استفاده از امتیازات آن عنوان نیست بلکه باید در مواقع این چنینی پاسخگو باشد و پاسخ و رسانه ها را بدهد و از کمیته انضباطی بخواهد که وارد عمل شود. در واقع نباید در موارد بحرانی و حساس خود را قایم کند.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص عملکرد داور دیدار تیم های فوتبال آلومینیوم هرمزگان و پرسپولیس خاطر نشان کرد: من آن بازی را ندیدم چون ناظر داوری دیدار تیم های سپاهان و ملوان بودم.