گل‌محمدی: کمیته داوران چه جوابی برای ما دارد؟
افکار -

یحیی گل‌محمدی در خصوص بازی مقابل سایپا، اظهارات جنجالی رویانیان، داوری و وضعیت مهاجمان این تیم شرکت کرد که در زیر می‌خوانید:

نظرتان را در خصوص سایپا بگویید.

می‌دانیم که سایپا همیشه تیمی بسیار خوب، هماهنگ، جوان و با انگیزه دارد و مقابل تیم‌های بزرگ دردسرساز بودند. هر بازی سختی و دردسرهای خودش را دارد اما ما ۳ امتیاز را می‌خواهیم.

شناخت کاملی از سایپا دارید؟

بله، آنها تیمی بسیار خوب و قطعا برای امتیاز مقابل ما ظاهر می‌شوند، اما در این شرایط حساس به نظرم ما غیر از برد به مسئله دیگری نمی‌توانیم فکر کنیم. درست است که کمی حواشی داوری و این حرف‌ها برای ما به وجود آمده اما ان‌شاءالله در زمین خودمان را ثابت می‌کنیم.

واقعا مردم دوست دارند بدانند گل‌محمدی به داوران بی‌احترامی می‌کند؟

سؤال خوبی پرسیدید، به جان بچه‌هایم از طریق رسانه شما قسم می‌خورم، من در دو باری که در لیگ امسال اخراج شدم به کسی توهین نکردم و حرف‌های بی‌ادبانه نزدم، هیچ چیزی نگفتم. همه اخلاق من را می‌دانند.

پس چرا اخراج شدید؟

فقط به داور در بازی با آلومینیوم گفتم چرا اوتی که به نفع ما شده را به ضرر ما گرفتی و به مدافع ما کارت دادی و یا چرا خطا اعلام کردی. این فقط اعتراض من بود اما به راحتی از زمین بازی اخراج شدم. خدا آن روز را نیاورد که بخواهم حرف‌ بدی را به زبان بیاورم.

پس حق شما اخراج نبود؟

خود داور باید در باره این مسائل توضیح بدهد، باید گزارش داوری را ببینید تا متوجه شوید که من حرف بی‌ادبانه زده‌ام یا خیر، به خاطر همین خودم هم از این اخراج‌ها تعجب می‌کنم، نمی‌خواهم صورت مسئله را پاک کنم و بگویم دیگران چه کارهایی کنار زمین می‌کنند اما برای من جای سؤال است. با یک سؤال باید اخراج می‌شدم؟

حرف شما با کمیته داوران چیست؟

باشگاه پرسپولیس تمام مسائل را قرار است پیگیری کند اما باور کنید ته دلم نگران است. اشتباهات داوری همیشه در فوتبال است هم به ضرر ما و هم حتی بعضی مواقع به سود ما. این در فوتبال همیشه وجود دارد اما من نگرانم چرا اشتباهات به ضرر ما بیشتر شده و کم‌کم برای ما مشکل‌ساز شده است.

مقصر کیست؟

نمی‌دانم، اما چرا یک بار در این چند وقت این اشتباهات داوری به نفع ما نمی‌شود؟ من که تا حرف می‌زنم اخراجم می‌کنند ولی امیدوارم کمیته داوران جوابی برای پرسپولیس داشته باشد.

نبود شما روی نیمکت برای پرسپولیس در بازی آینده دردسرساز نیست؟

باید تحمل کنم و نمی‌توانم کاری انجام دهم. مشکلاتی هست و باید با آن بسازیم. امیدوارم که بازیکنان با تجربه و خوب ما بتوانند در بازی با سایپا دچار مشکل نشوند. البته خدا را شکر ما بازیکنان باتجربه و بسیار خوبی داریم که هرکدام آنها می‌توانند به جوان‌های ما کمک کنند.

خیلی‌ها می‌گویند لیست گل‌محمدی برای فصل آینده آماده شده و به همین دلیل بازیکنان بی‌انگیزه شدند، نظر شما چیست؟

خود بازیکنان پرسپولیس می‌دانند هیچ لیست سیاه و سفیدی الان نداریم. من به بازیکنان گفتم این لیست آخر فصل تهیه بشود و به باشگاه بدهیم. این مسئله امری بسیار طبیعی در فوتبال است که در انتهای فصل مربی لیست مازاد و بازیکنان جدید خود را برای جذب به باشگاه بدهد تا تصمیمات لازم گرفته شود.

می‌شود از جزییات لیست خود بگویید؟

من مربی آماتوری نیستم که از الان اعلام کنم فلان بازیکن را می‌خواهم و آن یکی را نمی‌خواهم تا تیمم به هم بخورد، باور کنید اصلا به این چنین موردهایی توجهی نکردم چون ما باید با همین تیم تا دقیقه ۹۰ بجنگیم. چرا باید از الان فکر کنم که یک بازیکن را از تیم خارج کنیم و یک بازیکن را بیاوریم، متاسفانه در برخی از رسانه‌ها لیست‌هایی می‌بینم که هیچکدام از آنها درست نیست و واقعا تعجب می‌کنم. اگر قرار شد لیستی داده شود، مطمئن باشید روز آخر فصل این کار را می‌کنم تا حق هیچکس ضایع نشود. همه بازیکنان پرسپولیس هم بدانند تا به امروز هیچ لیستی وجود ندارد و فعلا با همین بازیکنان که خیلی خوب کار می‌کنند و به من جواب دادند کار را رو به جلو می‌برم.

پس از بازیکنان راضی هستید؟

بله، ۱۲ هفته است که ما نباختیم و نتایج بسیار خوبی را گرفتیم، پس دلیلی ندارد الان بخواهم با دست خودم تیمم را به هم بریزم و بگویم لیست جدید و مازاد این و آن هستند. پس بهتر است زیاد درباره این حرف‌ها و گمانه‌زنی‌ها صحبت نکنم.

نظر شما درباره اظهارات رویانیان چیست؟

باشگاه پرسپولیس کوچک نیست، ما بزرگترین باشگاه آسیا بدون هیچ حرف و حدیثی هستیم. وقتی خیلی راحت حقی را از این باشگاه ضایع می‌کنند، به جز رویانیان چه کسی می‌تواند این حق را به پرسپولیس باز گرداند، بجنگد تا حق را بگیرد. آدم‌هایی هستند که دوست دارند مدیرعامل آن هم در پرسپولیس از حق باشگاهش بگذرد، اگر برخی‌ها این تصور را می‌کنند، واقعا بی‌انصافند. من خودم هم همین امروز از رویانیان می‌خواهم با تمام توانش از حق بازیکنان، کادر فنی، من و ۳۰ میلیون هوادار پرسپولیس با قدرت دفاع کند و من امیدوارم اصلا کم نیاورد. حتی من این را هم به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گویم که همه جوره تا آخرین لحظه از او حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم پشت او خالی شود. رویانیان مطمئن باشد.

چرا کریم انصاری فرد آقای گل سال قبل، امسال گل نمی‌زند؟

انصاری فرد هیچ مشکلی ندارد چه کسی می‌گوید او مشکل دارد برای هر مهاجمی یک دوره افت و طلایی وجود دارد، الان هم انصاری فرد خیلی خوب در تمرینات کار می‌کند و بسیار با انگیزه است. خوشبختانه در بازی مقابل تیم ملی نوجوانان هم پایش به گل‌زنی باز شد. مطمئن باشید شخصا به کریم کمک می‌کنم مانند بازیکنان دیگر تا به فرم ایده‌آل برسد.

به قهرمانی در جام حذفی امیدوارید؟

همانطور که بارها گفتم ما لیاقت موفقیت در جام حذفی را داریم. کار سخت است، بچهها باید خیلی بیشتر تلاش و کوشش کنند تا دل هواداران را شاد کنند. کار ما مقابل ذوبآهن سخت است اما انشاءالله بتوانیم این جام را کسب کنیم من تا به امروز هر تلاشی که از دستم بر میآمد انجام دادم و همه با هم کمک میکنیم تا به خواستههای خود با قدرت برسیم.