خط و نشان کمیته فوتسال برای تیم ها
افکار -

سیدرضا افتخاری در خصوص اتفاقات هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: این اتفاقات ریشه دار هستند و مربوط به هفته‌های اخیر نیست. این مسائل به سال‌های گذشته بر می‌گردد و تازه خودش را نشان می‌دهد. ما هم دنبال پیشگیری هستیم و به طور دائم با داوران و ناظران جلسه داریم تا شاهد بهترین بازی‌ها باشیم.

نمی‌گذاریم اتفاقات فصل قبل تکرار شود
وی ادامه داد: امکان اینکه در این هفته‌های پایانی اتفاقات دیگری مشابه اتفاق سال گذشته هم رخ بدهد زیاد است ولی تمام تلاش ما این است که جلوی آنرا بگیریم. به همین خاطر در این دو هفته خودم به اتفاق سایر اعضای کمیته فوتسال در محل مسابقات حساس حاضر می‌شویم تا از نزدیک همه چیز را زیر نظر بگیریم.

باشگاه صبا درخواست تجدید نظر کرده است
سرپرست کمیته فوتسال در خصوص رای کمیته انضباطی درباره بازی صبا - شرکت حفاری که در آن صبا بازنده اعلام شد، گفت: این رای را کمیته انضباطی صادر کرده است. البته باشگاه صبا درخواست تجدید نظر داده و این موضوع در دستور کار کمیته انضباطی قرار گرفته است. حالا اینکه رای عوض می‌شود یا نه، تصمیم کمیته انضباطی است. به هر حال تمام عوامل دست به دست هم داده‌اند تا هیچ حقی از تیمی ضایع نشود.

رای کمیته انضباطی باید بازدارنده باشد
" آنچه که از کمیته انضباطی خواستیم این است که در چند بازی آخر قاطع و محکم رای صادر کند ". افتخاری با بیان این مطلب افزود: ما در رای کمیته انضباطی دخالتی نداریم ولی این آرا بازدارنده باشد و جلوی تکرار اتفاقات را بگیرد.

حرکت بازیکن صبا دوپینگ بود!
وی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر به اتفاق بازی صبا - شرکت حفاری اشاره کرد و گفت: اینکه یک بازیکن با بطری آب موقعیت گل حریف را بگیرد را در هیچ کجای دنیا ندیده‌ایم. من از کمیته انضباطی خواهش کردم با این بازیکن برخورد شود چون چنین حرکتی کمتر از دوپینگ نیست! ما مقابل این افراد کوتاه نمی‌آییم و اگر بخواهیم مسیر درست را در فوتسال ادامه بدهیم باید محکم برخورد کنیم.

دوست دارند می‌توانند از لیگ کنار بکشند
سرپرست کمیته فوتسال درباره تهدید باشگاه صبا مبنی بر کنار کشیدن از لیگ برتر در صورت عدم تغییر رای کمیته انضباطی خاطرنشان کرد: آنها دنبال به راه انداختن جنگ روانی هستند. هر تصمیمی کمیته انضباطی بگیرد قابل احترام است. حالا اگر یک تیم هم از لیگ برتر کنار بکشد چه اتفاقی می‌افتد؟ ما ۱۰۰ تیم دیگر داریم که می‌توانند در لیگ بازی کنند. آنها اگر دوست دارند می‌توانند از لیگ کنار بروند.

جنگ‌های روانی روی ما اثر ندارد
افتخاری افزود: ما از این تهدید‌ها نمی‌ترسیم و بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم. هدف ما پیاده کردن عدالت است و پای آن هم می‌ایستیم. خوشبختانه به فرد یا تیم خاصی هم وابستگی نداریم و برایمان فرقی ندارد چه تیمی قهرمان شود. این جنگ‌های روانی هم روی ما اثر نمی‌گذارد.

به موقع متخلفان را سرجایشان می‌نشانیم!
وی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر به حضورش در چند شهر اشاره و تاکید کرد: برای چند بازی به برخی شهرستان‌ها سفر کردم و همه چیز را از نزدیک دیدم که چه کسانی پایشان را داخل زمین می‌گذارند و دنبال بر هم زدن جریان بازی هستند. زمین حرمت دارد و جای این مسائل نیست. ما به موقع این افراد را سرجایشان می‌نشانیم!

حالا باید نیمکت‌ها را کنترل کنیم
افتخاری تصریح کرد: مشکل ما الان روی برخی نیمکت‌هاست. یک زمانی باید سکوها را کنترل می‌کردیم تا نیمکت‌ها تحریک نشوند ولی الان ماجرا بر عکس است. نیمکت‌ها و برخی مربیان سکوها را تحریک می‌کنند. ما آنها را شناسایی کرده‌ایم و به موقع به حسابشان می‌رسیم!

وی در پایان گفت: ما به بعضی افراد در این مسائل بیش از اندازه بها دادهایم که به اینجا رسیدهایم. اگر از اول با آنها برخورد و احکام محکمی صادر میشد هیچ فردی الان جرات نمیکرد این مسائل را رقم بزند.