دلایل لژیونر نرفتن به مسابقات قهرمانی آسیا
افکار -

حسین علیزاده اظهار کرد: فدراسیون دوچرخه‌سواری به دلیل داشتن مشکلات مالی تصمیم گرفته در اعزام نفرات به مسابقات قهرمانی آسیا صرفه جویی کند به گونه‌ای که در رده بزرگسالان چهار، پنج نفری که می‌توانند در هر دو بخش پیست و جاده رکاب بزنند را به مسابقات اعزام می‌کنند.

وی ادامه داد: تعدادی از نفرات دوست دارند در هر دو بخش پیست و جاده رکاب بزنند و اصلا به فکر لطمه خوردن ورزش‌شان نیستند، البته من هم می توانستم این کار را انجام دهم و به رقابت‌ها اعزام شوم، اما به ضرر خودم بود چون کیفیت کار دوچرخه‌سواری‌ام پایین می‌آمد در حالی که من دوست دارم در بخش جاده در سطح بالایی به کار خود ادامه دهم. بنابراین کمیته‌ فنی اطلاع دادند که به مسابقات اعزام نمی شوم و من نیز به خانه برگشتم.

علیزاده با بیان این که با رکابزدن دوچرخه‌سوار در هر دو بخش پیست و جاده از کیفیت مسابقات و تیم کاسته می‌شود تصریح کرد: دوچرخه‌سواری که در پیست به صورت تخصصی کار می‌کند در جاده نمی‌تواند نتیجه‌ بگیرد و رکابزنی که در جاده عملکرد خوبی دارد در پیست خوب کار نمی‌کند. البته دیگر کار از کار گذشته و به دلیل مشکلات مالی مجبور بودند این کار را انجام دهند و در حال حاضر تنها می‌خواهند فقط تیم به مسابقات اعزام شود. با این حال این موضوع که من در تیم ملی نیستم اصلا برایم مهم نیست و امیدوارم تیم ملی نتیجه‌ خوبی کسب کند.

رکابزن تیم ایتالیایی آموره ویتا درباره آخرین وضعیت سفرش به ایتالیا نیز بیان کرد: چند مرتبه برای گرفتن ویزا اقدام کردم. متاسفانه گرفتن ویزا بسیار سخت شده، البته در آخرین مرتبه از طریق کمیته ملی المپیک ایتالیا اقدام کردم و قرار شد آنها دعوت نامهای برای من بفرستند، چرا که سفارت ایتالیا تنها کمیته ملی المپیک این کشور را به رسمیت میشناسد. از سوی دیگر مجبور شدم دوچرخهای که با آن تمرین میکردم را به باشگاه پتروشیمی تبریز تحویل دهم و یک مدت دوچرخه نداشتم و از فدراسیون نیز درخواست کمک کردم، اما دوچرخه نداشت یا نخواست کمکی کند. من نمیدانم با این حال تیم ایتالیاییام دوچرخهای برایم فرستاده و اگر فرستاده معلوم نیست که چه زمانی به دستم میرسد.