افكار نيوز - امير قلعه نويي با ناراحتي گفت: به آقايان ميگويم چرا اعتراض ميكنيد ميگويند چون در بازي قبل برابر سپاهان پنالتي براي ما نگرفتند اعتراض ميكنيم. در بازي با ذوب آهن داور يك گل سالم و يك پنالتي ما را نگرفت. اگر بخواهم مثل آقايان باشم بايد شش نفره در بازي با پاس بريزيم داخل زمين. آخر اين چه طرز تفكري است كه برخي مربيان ما دارند. خدا پدر و مادر فيروز كريمي را بيامرزد.

به گزارش افکار به نقل از ایسنا، قلعه نویی ادامه داد: این روزها هر اتفاقی که در فوتبال ایران می‌افتد به سپاهان و امیرقلعه نویی ربط می‌دهند. در داربی و آن بازی به این مهمی پنالتی و گل ما را نگرفتند و ما کوچکترین اعتراضی نکردیم و پس از بازی به تیم داوری خسته نباشید گفتیم. وی افزود: این چه دکانی است که بعضی‌ها به راه انداختند. به چه کسی مربوط است که ما بازیکن خوبی داریم یا نداریم. من ۲۰ سال در استقلال بودم اما اگر از من درباره استقلال بپرسند می‌گویم که به من مربوط نیست، اما مد شده که همه در مورد سپاهان صحبت کنند. آقایان پرده‌دری می‌کنند و هرچه دلشان می‌خواهد می‌گویند. مگر من حق دارم درباره شاهین صحبت کنم. به من چه مربوط در مورد تیم‌های دیگر صحبت کنم. اگر درباره تیم‌های ملی هم از من بپرسند جواب نمی‌دهم. قلعه نویی با بیان اینکه در بازی با ذوب آهن داور و کمک داور ۱۰ اشتباه را مرتکب شدند گفت: داور در یک متری پنالتی ما را ندید. توپ ما به کرنر رفت ولی داور اوت اعلام کرد. بحثکرنر نیست. بحثاین است که ما برای بازگشت به شرایط حمله باید چند دقیقه‌ای زمان بگذاریم. نباید که به خاطر همه این اشتباهات اعتراض کنیم و بگوییم چون در بازی قبل داور یک پنالتی و گل ما را نگرفته در بازی بعد به زمین بریزیم. وی ادامه داد: بگذارید یک چیز را رو راست به شما بگویم در مملکت ما طوری است که هر کس تا پیشرفت می‌کند همه می‌خواهند علیه‌اش ‌شوند. اصلا من اشتباه کردم سه قهرمانی در لیگ و دو قهرمانی در جام حذفی آوردم. من همینجا از همه معذرت می‌خواهم. آقایان مرا ببخشید. اگر با قلعه نویی مشکل دارید دست از سر سپاهان بردارید.

قلعه نویی در ادامه درباره بازی این هفته تیمش برابر پاس گفت: پس از تماشای بازی سپاهان و ذوب آهن خیلی به تیم امیدوار شدم. تا بازی قبل خیلی نگران تیم بودم اما با نمایشی که بازیکنان در بازی با ذوب آهن به نمایش گذاشتند خیالم بابت خیلی چیزها راحت شد. حالا با خیال راحت در ادامه رقابتهای لیگ و همچنین لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهیم کرد. ضمن این که هنوز فابیو جان واریو خوب نشده و بازیکنان آسیب‌دیده‌مان هم به شرایط ایده‌ آل نرسیدند. در بازی با ذوب آهن لایه‌های دفاعی ما با سرعت بالا توپ را به گردش در می‌آوردند. با این حال بازی با پاس دشوار خواهد بود. هر تیمی که جلوی سپاهان قرار می‌گیرد به ۵۰ متر جلویی فکر نمی‌کند. فرقی هم نمی‌کند که بازی در کجاست. پاس تیم خوبی است و از سرمربی خوبی هم بهره می‌برد و در این فصل خوب نتیجه گرفته است. با این حال با توجه به پیشرفتی که در تیم دیدم و همچنین نیاز مبرمی که به امتیازهای این بازی داریم باید حتما دست پر از بازی خارج شویم.

قلعه نویی در پاسخ به این سوال که آیا سپاهان را می‌توان مدعی قهرمانی در لیگ برتر دانست گفت: بازی با ذوب آهن مرا خیلی امیدوار کرد. یقین داشته باشید به کیفیتی که می‌خواستیم رسیده‌ایم. در بازی با ذوب آهن رحمتی در طول ۹۰ دقیقه ۳ توپ هم نگرفت. ضمن اینکه معتقدم همیشه هم بدشانس نخواهیم بود. وی با بیان اینکه نزدیکی بازیهای لیگ برتر باعثکیفیت رقابتها شده است گفت: در ابتدای لیگ بازیها در ساعت گرما برگزار می‌شد. همین مسئله روی کیفیت بازیها تاثیر گذاشته است اما زمان بازیها که تغییر کرد شرایط متفاوت بود. اکنون هم فاصله کم بازیها کیفیت رقابتها را پایین می‌آورد.

قلعه نویی در پایان گفت: امیدوارم همه دوستان اخلاق حرفه‌ای داشته باشند و تنها آنجایی که مربوط به خودشان است اظهارنظر کنند.

/ب.