مردان چند میلیون دلاری فوتبال را بشناسید
گروه ورزشی:

رونالدو فقط ۵۲میلیون نفرهوادار درشبکه اجتماعی دارد. یعنی اگر کوچکترین سرمایه گذاری روی آن انجام گیرد۵۲میلیون نفر در شبکه اجتماعی می بینند. از رئال‌مادرید سالی ۵/۱۳میلیون دلارمی گیرد که تا مدتها بیشترین دستمزد در تاریخ فوتبال بود.

به گزارشافکارنیوز، رونالدو همچنین نفراول کمپانی نایکی است، بین همه فوتبالیست‌ها هرچند تایگروودز(گلف) و راجرفدرر و رافائل نادال(تنیس) از او بیشتر می گیرند. او درآمد خوبی از تبلیغ ژیلت، امپریوآرمانی وکاسترول دارد. او هم اکنون مالک ۱۹اتومبیل است که جمع قیمت‌شان ۴میلیون و۹۱۲هزار دلار است که گرانترین آنها یک بوگاتی ویرون است با ۷/۱میلیون دلار است که در ساخت تزئینات آن از برلیان و طلا استفاده شده است. او دو خانه هم در انگلیس و هم در مادرید دارد که هر دو همسایه دیوید بکام است و مجموعا ۱۴میلیون دلار می ارزد. او یک کلکسیون ساعت هم دارد که۴/۵ میلیون دلار ارزش دارد. ناگفته نماند که وی سالانه ۱۱میلیون دلار صرف امورخیریه نیز می کند.

رونالدینیو
ستاره دست نیافتنی بارسلونا هم در زمین می درخشید وهم به خاطر استیل خاصش جزو محبوب‌ترین فوتبالیست‌های کمپانی های تجاری بود، رونالدینیو تبدیل شده بود به نماد اول کمپانی نایکی، ققط یک جفت کفش داشت که در آن ۱۰۰گرم طلا کار شده بود ونزدیک۷هزار دلار می ارزید. وی از آن دست برزیلی‌های عاشق زرق و برق است که ارزش گوشواره ها، گردنبندR۱۰ دستبندها و و همه جواهراتش به ۳میلیون دلار می رسد. از تویوتای لندکروزر۸۰هزار دلاری‌اش که بگذری یک بوگاتی ویرون به ارزش۶۰۰هزار دلار دار که تودوزی آنرا کمپانی فشن ورساچه انجام داده. او یک آئودی ۷۰Q هم به ارزش ۷۰هزار دلار و یک هامر خارق العاده به ارزش ۷۰۰هزار دلار دارد و سرجمع دارایی هایش ۹۰ میلیون دلار است.

کاکا
نزول ستاره برزیلی در رئال مادرید باعثشده خیلی از قراردادهای تجاری او در میلان و اوایل حضورش در رئال مادرید از بین برود. با این حال کاکا با دارایی ۱۰۰میلیون دلاری‌اش چهارمین فوتبالیست ثروتمند دنیاست. وی مورد توجه بسیاری از طراحان فشن میلانی قرار داشت و سرمایه کلانی به هم زد. او وقتی در میلان بود با دولچه اند گابا، برند معتبر فشن قراردادی بست و گران ترین کت شلوارهای دنیا را به تن کرد. قرارداد با خط هواپیمایی امارات، قراردادی کلان با آدیداس(او از مسی بالاتر و از بکام پایین تر است) و قراردا با یک شرکت تولید مواد غذایی ارگانیک مهمترین راه های درآمدزایی این ستاره۳۰ساله برزیلی است.

کاکا یک آئودی ۸RS ۱۰۰هزار دلاری، یک ب ام و۵ X ۱۰۰هزار دلاری و یک بنتلی۳۰۰هزار دلاری دارد. وی در میلان، مادرید، دبی وبرزیل خانه های مجللی دارد.

لیونل مسی
لیونل مسی خیلی چهره تبلیغاتی نیست. وی سالی۲۱میلیون یورو ازبارسلونا پول می‌گیرد. اوازطرف کمپانی کونامی، اودمارپیکه(ساعت)، چری، ایراروپا، پپسی، دولچه اند گابانا و آدیداس حمایت می شود که درآمدش را به ۵/۴۳میلیون دلار می رساند.

وی توانسته در۲۵سالگی و با وجود قراردادهای نه چندان چشمگیر تجاری، ۱۱۰میلیون دلار سرمایه داشته باشد. اومالک شش اتومبیل است یک آئودیR۸۱۵۰هزار دلاری، فراری۴۳۰ F اسپایدر ۲۵۰هزار دلاری، یک لکسوس سفارشی عجیب۲۰۰هزار دلاری و یک دوجSRT۸۴۵هزار دلاری و یک مازراتی ۱۳۰هزار دلاری. او یک عمارت بزرگ در آرژانتین دارد و یک خانه ۵طبقه در کاتولونا که این دو خانه مجموعا ۴میلیون دلار قیمت دارد. وی یکی از سفرای یونیسف است و برای مردم کشورش و مردم آفریقا به اضافه کودکان سرطانی هزینه زیادی می کند.

دیویدبکام
بکام در منچستریونایتد بود که تبدیل شد به نماد اول آدیداس و هنوز هم آدیداس به هیچ ورزشکاری اندازه بکام پول نداده است.

در رئال مادرید قرارداد ویژه‌ای بست، غیرازاینکه مبلغی به عنوان دستمزد و پاداش می گرفت، اعلام کرد که بخشی از فروش پیراهن‌های رئال‌مادرید و سایر تبلیغاتی که باشگاه انجام می دهد را برای خودش می‌گیرد. این شد که حاضر نشد قراردادش را تمدیدکند. وقتی به لس‌آنجلس رفت گلکسی، رکورد همه قراد داهای ورزشی تاریخ را شکست. ۲۵۰میلیون دلار برای ۵سال یعنی سالی۵۰میلیون دلار. یعنی روزی ۱۴۰هزار دلار یا ساعتی ۵۰۰دلار ویا به عبارتی ساعتی بیش از یک ونیم میلیون تومان. این قرارداد شامل دستمزد، پاداش وهمه تبلیغات جانبی باشگاه می شد. به این مبالغ در آمدهای سرسام آوری که از قرارداد با اسپانسرهای شخصی‌اش یعنی آدیداس، ژیلت، هربال لایف، کاسترول، تویوتا، امپریوآرمانی و… را اضافه کنید.

قرارداد سال گذشته او با کمپانی سوئدی " اچ‌اند‌ام " باعثشد که حتی پیش از قرارداد جدید مسی با بارسلونا پر درآمدترین فوتبالیست تاریخ هم لقب بگیرد. وی در حال حاضر۲۶۰میلیون دلار دارایی دارد. یک موتورسیکلت هل کت۸۸هزار دلاری به علاوه ۱۸اتومبیل گران قیمت شامل یک استون مارتین۷۰هزار دلاری که فقط ۱۱میلیون دلار پلاکش می ارزد و یک جت شخصی به همراه یک قایق تفریحی و۷خانه. یکی در وینیارد به ارزش۳میلیون دلار. یکی در پالم دبی به ارزش ۶/۱میلیون دلار یک کاخ۵میلیون دلاری در دبی وملکی درنزدیکی خانه پادشاه اسپانیا که تقریبا۵/۶میلیون دلار ارزش دارد ویک خانه۲۰۰ساله در سنت ونسان فرانسه(۲میلیون دلار) و یک خانه۱۰۰ساله هم در نزدیکی کاخ باکینگها که نزدیک به ۴میلیون دلار ارزش دارد.

ناگفته نماند که وی سالانه بیش از۲۰میلیون دلار هم هزینه کارهای خیریه و انجمن هایی مبارزه با اعتیاد و بیماری و... می کند.