دایی به پرسپولیس رسید

گروه ورزش: هفته بیست و نهم لیگ برتر امروز به پایان می رسد. روز جمعه ۵ بازی در شهرهای مختلف برگزار شد و با آغاز این هفته از رقابت های لیگ برتر کار در بالا و پایین جدول بسیار پیچیده شد.

به گزارشافکارنیوز؛ در بازی های روز اول تیم های بالای جدولی رقابت شانه به شانه شان را حفظ کردند و در انتهای جدول صدای نفس نفس زدن تیم های سقوط کننده به گوش می رسد. امروز نیز ۴ بازی برگزار خواهد شد که می تواند معادلات را پیچیده تر کند.

فولاد خوزستان - گهر دورود ساعت ۱۶

فولاد بالاخره در دربی خوزستان طعم شکست را بعد از مدت ها چشید تا با این شکست تا حدود زیادی از کورس قهرمانی دور شود و شاید با نگاهی عاقلانه تنها به فکر کسب سهمیه باشد. پیروزی برای فولاد در برابر گهر ته جدولی می تواند راه را برای کسب سهمیه آسیا نزدیک تر کند. در سوی دیگر میدان گهری قرار دارد که شاید می بایست منتظر معجزه ای برای ماندن در لیگ برتر باشد. تیم محمد مایلی کهن کار سختی را در اهواز پیش رو دارد و می داند که با این شکست ادامه راه برای شاگردانش سخت تر می شود.

نفت تهران - فجرسپاسی شیراز ساعت ۱۶

منصور ابراهیم‌زاده هم بالاخره طعم باخت را مانند رقیبش در هفته گذشته دشت کرد. باخت هفته قبل مقابل تراکتور هر چند به عقیده کارشناسان به علت اشتباهات گلر نفت رقم خورد اما از دست دادن این سه امتیاز باعثشد تا نفت صدای نفس پرسپولیس متحول شده را پشت سر خودش بشنود و بیشتر احساس خطر کند. در مقابل فجری قرار دارد که روزهای پر فراز و نشیبی را سپری می کند و پس از چهار تائی شدن مقابل استقلال در هفته قبل در شیراز آلومینیوم را شش تائی کرد. خیال محمود یاوری از ماندن در لیگ برتر راحت است و این روزها تنها به فکر این است که بتواند نماینده شیراز را در میانه جدول حفظ کند. جدال جوانان نفت و فجر می تواند بازی قشنگی از آب در بیاید.

آلومینیوم هرمزگان - ذوب‌آهن اصفهان ساعت ۱۶

بدون شک مهمترین دیدار امروز همین بازی است٬ این دیدار را می توان پس از بازی تراکتور سازی و استقلال دارای درجه اهمیتی بالا دانست. جدال فانوس بدستان لیگ برتر در بندرعباس آنقدر حساس است که می توان آن را فینالی برای بقا تشبیه کرد. شاگردان پرویز مظلومی که هفته گذشته ی یک بازی عجیب مقابل فجر شش تائی شدند باید برای ماندن در لیگ برتر مقابل تیم سخت کوش ذوب آهن صف آرائی کند. آلومینیوم این روزها بیش از گذشته به حمایت بندر عباسی ها نیاز دارد تا فصل اینده تیمشان را در لیگ برتر ببینند. در سمت مقابل ذوب آهنی قرار دارد که در نیم فصل دوم با حضور فرهاد کاظمی متحول شده است اما باید پذیرفت ذوب آهن کمی بدشناس بوده است. نمیانده اصفهان که تا دو فصل پیش در این مواقع به دنبال قهرمانی بود حال و روز خوبی ندارد. سخت است برای اصفهانی ها که ببینند تیمی که سابقه نایب قهرمانی در آسیا دارد باید برای ماندن در لیگ برتر بجنگد. دائی فرهاد کار سختی در بند عباس دارد و باید در هوای بهاری بندر تیمش را برای ماندن در لیگ برتر به زمین بفرستد.

راه‌آهن تهران - پرسپولیس تهران ساعت ۱۷:۳۰

باز هم دایی به پرسپولیس رسید. راه آهن که در نیم فصل اول در حد یک مدعی ظاهر شده بود با رسیدن به نیم فصل دوم افت محسوسی در تیم علی دایی پدیدار شد و این روزها راه آهن در میانه های جدول قرار گرفته است. علی دایی امروز تیمش را برای پیروزی مقابل پرسپولیس به زمین می فرستد تا شاید با این پیروزی بتواند هم امتیاز سرخ پوشان شود. این هفته ها آخرین حضور راه آهن در لیگ برتر است و به نظر می رسد فوتبال ایران باید برای همیشه با نام ریشه ای راه آهن خداحافظی کند. اما پرسپولیس متحول شده برای رسیدن به رده های بالاتر می خواهد همانند بازی رفت تیم علی دایی را با شکست بدرقه کند. یحیی گل محمدی که از روزی که سرمربی سرخ پوشان شده طعم شکست را نچشیده است توانسته است آرامش را به اردوی سرخ ها برگداند. آنها می خواهند رتبه های بالایی جدول را در پایان لیگ بدست بیاورند و در حذفی قهرمان شوند. اتفاقی که می تواند برای یحیی گل محمدی سند حضور در فصل بعد را هم امضا کند. به هر تتیب حساسیت این بازی به لحاظ تقابل دو همبازی قدیمی در کسوت دو سرمربی زیاد است و پیش بینی می شود بازی زیبایی را در آزادی تماشا کنیم.