به گزارش افکارنیوز،سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از بازی تیمش در مقابل العین در هفته‌ دوم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: به اعتقاد من العین در دو - سه سال گذشته یکی از بهترین تیم‌های عربی بوده و نتایجی که به دست آورده - مثل قهرمانی امارات - هم گویای این موضوع است. آنها امسال هم کار خود را خوب شروع کرده‌ و تیمی هستند که در ساختار حمله و دفاع منظم کار می‌کنند.

وی ادامه داد: ما هم استقلال هستیم و در مصاحبه‌های قبل هم گفتیم که هفته‌ به هفته‌ بهتر می‌شویم. در هفته‌ قبل در آسیا خیلی خوب کار کردیم اما با اشتباه‌هایی که بود، دو امتیاز حساس را از دست دادیم. توقع ما این است که هواداران به ورزشگاه بیایند و امیدوارم با حضور آنها به سه امتیاز برسیم؛ ضمن این که از حمایت آنها در هفته‌های قبل متشکریم. اگر فردا العین را ببریم، ۵۰ درصد از راه صعود را طی ‌کرده‌ایم. خط هافبک یکی از نقاط قوت ماست و سعی می‌کنیم حمله‌های العین را کنترل کنیم. می‌دانیم که آنها مهاجمان و هافبک‌های خوبی را در اختیار دارند.

سرمربی استقلال درباره آخرین وضعیت سیدمهدی رحمتی و خسرو حیدری برای این بازی گفت: از تیم پزشکی تشکر می‌کنم. واقعا امسال برای ما سال خوبی بود؛ چرا که کادر پزشکی قدرتمندی داشتیم. خودم در دو - سه روز گذشته به دلیل کسالت در تمرین‌ها حاضر نبودم اما فکر می‌کنم که رحمتی مشکلی برای بازی ندارد. از حیدری هم باید تست پزشکی بگیریم. البته برای ما مهم‌تر از بازی کردن بازیکنان سلامتی آنهاست و حتی اگر شرایط حیدری ۵۰ – ۵۰ باشد، شاید به او بازی ندهیم.

وی در ادامه گفت: در بازی قبل با کار بچگانه‌ای که برهانی انجام داد، فشار زیادی به تیم آمد، اما من واقعا از بازیکنان تشکر می‌کنم. به ویژه مجتبی جباری که با آن شرایط تلاش کرد.

قلعه‌نویی درباره خستگی استقلال ناشی از حضور در سه جام گفت: ما علاوه بر لیگ باید در آسیا و جام حذفی هم به میدان برویم و وقتی هدف گذاری کردیم، یکی از اهدافمان موفقیت در آسیا بود. مهره‌های خوبی در نیم فصل گرفتیم. با این حال مثلا در بازی با صبا پنج – شش بازیکن را نداشتیم. دغدغه‌ ما این مسایل نیست و همان‌قدر که لیگ برای ما مهم است، جام حذفی هم اهمیت زیادی برای استقلال دارد و لیگ قهرمانان آسیا هم همین طور. برنامه‌ریزی ما برای هر سه جام است.

قلعه‌نویی افزود: باید از دو چیز تشکر کنم: یکی بازیکنان و یکی هواداران. بازیکنان به خاطر این که واقعا شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذارند اما به خاطر نام ایران و استقلال می‌جنگندند. خدا شاهد است که من به عنوان مسئول فنی بعضی وقت‌ها رویم نمی‌شود که از کنار زمین این بازیکنان را ببینم و از آنها خجالت می‌کشم. از این ناراحتم که چرا از آنها قدردانی نمی‌شود. تشکرم از هواداران هم به خاطر حمایت‌ آنهاست. شاید اگر حمایت‌های آنها نبود، در بازی با تراکتورسازی نمی‌توانستیم ۵۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کنیم. به هر حال امیدوارم فردا با انجام بازی خوب به هواداران عیدی بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند، استقلال در لیگ برتر خوب نتیجه‌ می‌گیرد اما در آسیا موفق نیست، گفت: یک عده قلم‌به‌دست هستند که این حرف‌ها را می‌زنند اما زمانی که در سپاهان بودم با این تیم در هفت بازی ۱۷ گل زدیم و همه رکوردهای غرب آسیا را شکستیم. الجزیره، الغرافه، الهلال و بنیادکار را شکست دادیم اما به هر حال این قلم‌به‌دستان این حرف‌ها را می‌زنند.

قلعهنویی در پایان گفت: ۹۰ درصد بازیهای لیگ را پشت سر گذاشتیم اما امکانات آنطور نیست که باید باشد. با این همه بازیکنان استقلال نشان دادند که سربازان خوبی هستند. نمیخواهم بهانه بیاورم اما بازیکنان در شرایط سخت کار میکنند و آن هم تنها به خاطر پیراهن استقلال و مردم است. آنها برای نام ایران تلاش میکنند. مشکل مالی همیشه وجود داشته اما امسال وضعیت سختتر است و این هم از شانس امیر قلعهنویی است. با این حال امیدوارم که بتوانیم نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشیم.