سپاهان در قطر صدر را حفظ می‌کند

به گزارشافکارنیوز،روز دوم از دومین هفته یازدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه با برگزاری ۸ مسابقه به پایان می‌رسد که استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان العین امارات است، تیمی که در بازی گذشته برابر تیم قدرتمند الهلال عربستان به پیروزی دست یافت.

این دو تیم که پس از ۱۰ سال بار دیگر برابر هم صف آرایی می‌کنند، برای اینکه مدعی صعود از گروه مرگ باشند با هدف پیروزی به میدان می‌آیند. در این بین آبی‌پوشان به خاطر اینکه در بازی گذشته در این جام ۳ مرتبه پیروزی را با تساوی در زمین الریان عوض کردند، در ورزشگاه خانگی به فکر رسیدن به نخستین پیروزی خود در آسیا هستند، بردی که ممکن است شاگردان قلعه‌نویی را در پایان سال ۹۲ صدرنشین این گروه کند و مسیر آنها را برای رسیدن به مرحله دوم تا حدودی هموارتر سازد. البته غیبت خسرو حیدری بزرگترین مشکل آبی‌پوشان برای این دیدار است.

آخرین رویارویی دو تیم به نخستین دوره لیگ قهرمان آسیا باز می‌گشت، زمانیکه مسابقات بصورت دوره‌ای برگزار می‌شود و استقلال با شکست ۳ بر ۲ برابر این تیم در بازی سوم از دور مسابقات کنار رفت. این دیدار فرصتی هم برای گرفتن انتقام شکست از تیمی است که سال ۱۹۶۸ تاسیس شد و در سال ۲۰۰۳ با شکست " بک ترو ساسانا " ی تایلند به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کرده است.

بنجامین ویلیامز از استرالیا به همراه جان متیو و هاکان آناز از همین کشور قضاوت بازی استقلال با العین امارات را برعهده دارد، ضمن اینکه چاریمورات کوربانوف " از ترکمنستان هم داور چهارم این بازی است.

سپاهان دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا روز چهارشنبه میهمان الغرافه است که در بازی نخست با دو گل مغلوب الاهلی عربستان شد. تیم قطری که دو فصل پیش در خانه با یک گل سپاهان را شکست داد و در بازی فردا هم به فکر تکرار آن نتیجه برای جبران شکست در بازی نخست است. سپاهانی‌ها که فعلا صدرنشین گروه هستند هم برای رسیدن به پیروزی به قطر رفته‌اند، تا ضمن حفظ جایگاه فعلی، به لطف این پیروزی خود را به عنوان یکی از مدعیان صعود از این گروه مطرح کنند.

برنامه دیدارهای هفته دوم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
گروه C:
* الغرافه قطر - سپاهان ایران، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه بن جاسم
* النصر امارات - الاهلی عربستان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه المکتوم

گروه D:
* استقلال ایران - العین امارات، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی
* الهلال عربستان - الریان قطر، ساعت ۲۳، ورزشگاه ملک فیصل بن فهد

گروه G:
* بیجینگ گوآن چین - سانفرانسیسکو هیروشیما ژاپن، ساعت ۱۵، ورزشگاه کارگران
* بنیادکار ازبکستان - پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه جار

گروه H:
* کاشیما ریسول ژاپن - سنترال کوآسک مارینرز استرالیا، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه هیتاچی کاشیوا
* سوان سامسونگ بلووینگز کرهجنوبی - گویژو رینه چین، ساعت ۱۴، ورزشگاه جام جهانی سوون