ساعی: آشتی کنان دایی و کاشانی اتفاقی بود

به گزارش افکارنیوز، سومین دوره رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو به منظور حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۳ مکزیک و بازی‌های کشورهای اسلامی اندونزی با برگزاری ۳۰ دیدار و به صورت دوره‌ای با حضور ۲۸ هوگوپوش برتر در حالی روز گذشته بر روی یک شیابچانگ خانه تکواندو برگزار شد که در نهایت ۲۱ هوگوپوش به اردوی مرحله بعدی راه یافتند.

هادی ساعی مدیر فنی تیم‌های ملی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مسابقات انتخابی خوبی برگزار شد و همه شاهد مبارزات جذابی بین تکواندوکاران بودیم. مبارزه نصر آزادانی با مسعود حجی‌زواره خیلی نزدیک و فشرده بود. هر دو تکواندوکار از خوب‌های وزن پنجم هستند و همیشه با هم در اردوها بوده‌اند و در واقع از نحوه مبارزات یکدیگر باخبر هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که از بین این دو نفر چه کسی به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد، ‌ گفت: برخی مواقع بازیکنانی مدنظر کادر فنی نیستند و با آن ملاک‌هایی که دارند فاصله وجود دارد و به همین دلیل ما معتقدیم که مربیان تیم ملی نفرات برتر را انتخاب کنند. حجی‌زواره و نصر‌آزادانی از بهترین‌های ما هستند و می‌خواهیم از هر ۲ نفر استفاده کنیم. قطعا در مسابقات کشورهای اسلامی و رقابت‌های قهرمانی جهان از هر ۲ نفر استفاده خواهیم کرد.

هادی ساعی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ملاک‌های ما برای انتخاب نفرات این بود که با حضور تکواندوکاران در تورنمنت بلژیک بهترین نفرات را انتخاب کنیم اما به دلیل اینکه به تورنمنت بلژیک اعزام نشدیم قطعا در مسابقات اسپانیا که اواخر سال آینده برگزار می‌شود، نفرات را انتخاب خواهیم کرد که به کدام یک از مسابقات اعزام شوند.

وی در مورد حضور ۵ نفر در وزن ۷ و ۸، گفت: در وزن هفتم و هشتم ۵ نفر از بهترین‌ها حضور دارند و به همین دلیل تصمیم داریم که همه دوستان را در این اوزان نگه داریم که اگر یکی از تکواندوکاران ناخودآگاه با مصدومیتی روبرو شد بتوانیم از آن یک نفر استفاده کنیم.

مدیر فنی تیم‌های ملی در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی اردوهای تیم ملی اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی و رقابت‌های جهانی مجزا می‌شوند، گفت: قطعا پس از بازگشت از تورنمنت اسپانیا تمرینات تکواندوکاران مجزا می‌شود و در آن مقطع ترکیب تیم‌های ملی مشخص می‌شود.

هادی ساعی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد اینکه آیا مراسم آشتی‌کنان علی دایی و حبیب کاشانی از پیش برنامه‌ریزی شده بود یا خیر، گفت: آشتی کنان علی دایی و حبیب کاشانی به هیچ عنوان از قبل برنامه‌ریزی شده نبود. در چند روز گذشته یک مراسمی برگزار شد که عده‌ای از ورزشکاران و هنرمندان در آن مراسم حضور داشتند. بنده با توجه به دوستی که با این دو نفر دارم از آنها خواستم تا به دلیل نزدیک بودن سال نو اگر کدورتی بین آنها است، کنار بگذارند و با یکدیگر آشتی کنند که آنها لطف کردند حرف من را قبول کردند و در آن مراسم با هم آشتی کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که تیم استیل البرز برای اولین بار در لیگ برتر با بیشترین هزینه حضور پیدا کرد، اما عنوان سومی را کسب کرد. آیا فکر می‌کنید این رتبه خوبی برای تیم استیل البرز است یا خیر، ‌ گفت: ما کمتر از همه تیم‌ها سرمایه‌گذاری کردیم. شاید نصف تیم‌های دیگر هزینه کردیم. ۸۰ درصد تکواندوکاران تیم ما برای اولین بار بود که در لیگ برتر حضور پیدا می‌کردند و تجربه زیادی نداشتند، اما به آنها اعتقاد داشتیم و در پایان عنوان سومی را کسب کردیم. برای سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم و امیدوارم در فصل آینده بتوانیم نتیجه بهتری کسب کنیم.

وی در پاسخ به سؤال فارس که آیا شکایت شما از کمیته داوران به سرانجام رسید یا خیر، گفت: متاسفانه لیگ‌برتر به پایان رسید. جام‌های قهرمانی و مدال‌ها را به تیم ها و تکواندوکاران اهدا کردند، اما هنوز خبری از جواب اعتراض بنده و باشگاه استیل البرز از کمیته داوران نشده است. اگر در طول فصل ثابت می‌شد که حق با ما است، قطعا در رده‌بندی جدول جای ما عوض می‌شد. متاسفانه تا این لحظه که یک هفته از به پایان رسیدن لیگ گذشته است هیچ خبری از کمیته انضباطی نشده است.

وی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه هادی ساعی با فعالیت‌هایی که در چند سال گذشته در شورای شهر انجام داده است، آیا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تصمیمی دارد یا خیر، اظهار کرد: هنوز زود است به ریاست جمهوری فکر کنم. بارها دوستان از من پرسیده‌اند که چرا برای حضور در مجلس به عنوان نماینده تلاش نمی کنی، که من به آنها اعلام کرده‌ام که هنوز به این طور مسائل فکر نمی‌کنم. بنده معتقدم که ساعی در شورای شهر می‌تواند بیشتر تاثیرگذارتر باشد. اگر بخواهم جابجایی انجام دهم قطعا ۵۰ درصد از کارایی‌ام را از دست می‌دهم و احتمال موفقیتم کمتر می‌شود. به همین دلیل ترجیح می‌دهم در شورای شهر فعالیت کنم.


هادی ساعی در جواب به این پرسش که عملکرد فدراسیون تکواندو در سال ۹۱ را چه طور ارزیابی می‌کنید، گفت: امسال سال بدی نبود و ما می‌توانستیم بهتر از این باشیم و با تلاشی که مجموعه ما داشت حق ما بیشتر از این بود. خیلی زحمت کشیدیم، اما نتوانستیم خوب نتیجه بگیریم. تکواندو در سال آینده با مسابقات مهمی مثل کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان روبرو است که ما با جوانان به این رقابت‌ها اعزام خواهیم شد. قطعا باید برای رقابت‌های سال آینده انرژی بیشتری بگذاریم.

وی افزود: سال آینده برای فدراسیون تکواندو و وزارت ورزش و جوانان سال پرکاری است. ما دغدغه‌های زیادی داریم به خصوص مشکلات مالی که فدراسیون دارد یک مقدار کار ما را دشوار می‌کند. امیدوارم که شرایط مالی فدراسیون تکواندو بهتر شود.

مدیر فنی تیمهای ملی در پاسخ به این سؤال که بهترین ورزشکار در سال ۹۱ چه کسی است گفت: بهداد سلیمی، حمیدسوریان و محمد باقری معتمد از بهترین های سال ۹۱ بودند.