شکست استقلال به لطف سوتی آقا جواد و حنیف!

به گزارش افکارنیوز، استقلال نیمه دوم را از نظر مالکیت توپ برتر بود اما دریغ از ذره ای برنامه برای رسیدن به گل! الهلال با یک برنامه خوب موفق شد استقلال را کنترل کند و از تک گل خود دفاع کند!

لیگ قهرمانان آسیا – مرحله‌ی گروهی

سه‌شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۲ – ساعت ۲۱:۰۰

داور: عبدالمالک بن عبدالبشیر

اخطار: امیرحسین صادقی در دقیقه‌ی ۳۸، سلطان البیشی در دقیقه‌ی ۵۶، فرزاد حاتمی در دقیقه‌ی ۷۱، سالم الدوساری در دقیقه‌ی ۸۷.

ترکیب استقلال تهران:سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، حنیف عمران‌زاده، جواد نکونام(هاشم بیک‌زاده در دقیقه‌ی ۴۵)، خسرو حیدری، جی‌لوید ساموئل، مجتبی جباری، آرش برهانی(سید ایمان موسوی در دقیقه‌ی ۴۵) و فرزاد حاتمی(سیاوش اکبرپور در دقیقه‌ی ۷۱).

سرمربی: امیر قلعه‌نویی.

ترکیب الهلال عربستان:عبداله السدایری، ماجد المرشدی، سلطان البیشی، اوزیا دی‌پائولو، گوستاوو بولیوار، سلمان فرج، نواف العابد(محمد الکارنی در دقیقه‌ی ۵ + ۹۰)، سالم الدوساری(محمد مسعد در دقیقه‌ی ۸۷)، یاسر الشهرانی، یاسر القحطانی(یو بیونگ سو در دقیقه‌ی ۸۰) و وسلی داسیلوا.

سرمربی: زلاتکو دالیچ.

شرح بازی:

در ۱۵ دقیقه‌ی نخست بازی استقلالی‌ها هیچ‌گاه موفق نشدند سانترهای خود را ازجناحین برای تغذیه‌ی مهاجمان‌شان انجام دهند. حمودی و حیدری تا اینجای کار ناموفق بوده‌اند و کلیه‌ی حملات نیم‌بند استقلال فقط به پاس‌های عمقی که به جز در یک صحنه همه ناکام بوده‌اند، ختم شده است.

شاگردان دالیچ نیز تا این دقیقه تا پشت محوطه‌ی جریمه‌ی نفوذهای جالبی انجام داده‌اند که در رسیدن به دروازه و محوطه‌ی ناکام بوده‌اند و این مدافعان استقلال و بخصوص منتظری بوده‌اند که در دفاع بی‌نقص بوده‌اند.

در ۱۵ دقیقه‌ی دوم نیمه‌ی نخست الهلال کم‌کم بر بازی مسلط شد و موفق شد نبض بازی را در دست بگیرد تا استقلال که بازی را هجومی آغاز کرده بود در لاک دفاعی فرو برود و فقط در چند صحنه‌ی محدود با نفوذهای حمودی و جباری از جناحین از نیمه‌ی خود خارج شود و بر دروازه‌ی الهلال هجوم ببرند که با مداخله‌ی مدافعان استقلال این حملات فقط به چند کرنر و ضربه‌ی آزاد ختم شد. اما در مقابل الهلال بارها و بارها مدافعان استقلال را آزاد دادند و حملاتی را ازجناحین و البته عمق دفاع این تیم صاحب موقعیت شدند که در تمامی این صحنه مدافعان سراسیمه و آشفته قصد دور کردن توپ داشتند.

در ۱۵ دقیقه‌ی پایانی بازی که استقلال در ابتدای آن گل را دریافت کرد، الهلال حملات خود را شدت بخشید در نهایت روی سراسیمگی مدافعان استقلال به گل رسیدند و شاگردان قلعه‌نوئی نیز که همچنان بر نفوذهای حمودی اصرار داشتند، فقط صاحب یک ضربه‌ی کرنر خطرناک شدند که منتظری نیز نتوانست از موقعیت خود استفاده کند و توپ را به بیرون زد.

استقلال با نظر امیر قلعه‌نوئی در آغاز نیمه‌ی دوم با دو تعویض به میدان آمد. آمدن بیک‌زاده و موسوی طراوت خاصی را به ترکیب استقلال بخشید و این تیم در ۱۵ دقیقه‌ی نخست بازی، با در دست گرفتن نبض بازی موفق شدند تا جناح چپ خود را فعال کنند و حملاتی را ترتیب دهند که هیچ کدام به گل ننشست اما کاملا الهلال را در موضع دفاع قرار داد.

در ۱۵ دقیقه‌ی دوم نیمه‌ی دوم سومین تعویض استقلال هم صورت گرفت، اما شاگردان قلعه‌نوئی نتوانستند از حملات خود که چندان نیز زهردار نبودند، نتیجه بگیرند و به گل برسند. آبی‌پوشان بیش‌تر در این دقایق حملات احساسی را روی دروازه‌ی الهلال ترتیب دادند و هیچ‌گونه برنامه‌ی خاصی برای گشودن دروازه حریف نداشتند. نکته‌ی جالب در این دیدار محو بودن مجتبی جبازی و خسرو حیدری در جریان بازی بود. اصرار سانتر از جناحین از سوی شاگردان ژنرال بسیار جالب است، سانترهائی که در نیمه‌ی نخست بیش از همه در از جناح راست صورت می‌گرفت و در نیمه‌ی دوم از جناح چپ!

۱۵ دقیقه‌ی پایانی بازی که با ۵ دقیقه وقت اضافه همراه شد، با بی‌برنامگی محض استقلال دنبال شد. حملات احساسی آبی‌پوشان عمدتا در میانه‌ی میدان با لو دادن توپ و یا با مداخله‌ی مدافعان الهلال متوقف می‌شد. سانترهای متعدد و بی‌ثمر تنها کاری بود که استقلال انجام داد و با برنامه‌ی کامل شکست را پذیرفت!

گل: نواف العابد در دقیقه‌ی ۳۵.

شرح گل:

استقلال ۰-۱ الهلال: در شرایطی که استقلال صاحب یک ضربه‌ی آزاد بود، مجتبی جباری با بی‌دقتی توپ را به بازیکنان الهلال سپرد و سالم الدوساری با یک استارت فوق العاده ترتیب یک ضد حمله داد که در پشت محوطه‌ی جریمه با مداخله‌ی مدافعان موقتا به بیرون رفت اما ناصر القحطانی باردیگر صاحب توپ شد و قصد دادن یک پاس عمقی داشت که نکونام توپ را با آشفتگی به حنیف سپرد تا توپ به نواف العابد رسید و این بازیکن نیز از زاویه‌ای بسته دروازه‌ی استقلال را گشود.

دقایق حساس:

دقیقه‌ی ۹: پاس عمقی نکونام در بین مدافعان الهلال به آرش برهانی رسید اما این بازیکن جدی‌ترین موقعیت استقلال در دقایق ابتدائی را با یک ضربه‌‌‌ی نه چندان خطرناک به بیرون زد.

دقیقه‌ی ۲۸: یاسر الشهرانی روی یک نفوذ به محوطه‌ی جریمه‌ی استقلال، صاحب یک موقعیت گل شد و با یک شوت خطرناک توپ با برخورد به پای پژمان منتظری با واکنش رحمتی راهی کرنر شد.

دقیقه‌ی ۲۹: سالم الدوساری که روی شروع کوتاه از روی نقطه‌ی کرنر از جناح چپ صاحب توپ و موقعیت شد و به محوطه‌ی جریمه نفوذ کرد و با یک شوت خطرناک دروازه‌ی استقلال را به شدت تهدید کرد.

دقیقه‌ی ۳۷: جباری از جناح چپ یک نفوذ زیبا انجام داد که برای چندمین بار در همین ناحیه‌ی متوقف شد و صاحب یک ضربه‌ی آزاد شد، که با یک شوت فنی زیبا عبداله دروازه‌بان الهلال را وادار به واکنش کرد.

دقیقه‌ی ۴۴: استقلال برای چنمدین بار از جناح راست صاحب یک ضربه‌ی کرنر شد. جباری از روی نقطه‌ی کرنر سانتر را انجام داد که توپ با برخورد به سر حنیف عمران‌زاده جلوی پای منتظری افتاد که این بازیکن نیز با یک ضربه‌ی خطرناک جدی‌ترین موقعیت استقلال روی دروازه‌ی الهلال در نیمه‌ی نخست ایجاد کرد.

دقیقه‌ی ۵۷: ضربه‌ی سر فرزاد حاتمی یک موقعیت خطرناک بر روی دروازه‌ی الهلال آفرید که با بی‌دقتی حاتمی توپ به بیرون رفت.

دقیقه‌ی ۵۹: سید ایمان موسوی از جناح چپ یک نفوذ بسیار زیبا انجام داد و در پشت محوطه‌ی جریمه یک پاس خوب برای حاتمی فرستاد که این بازیکن با یک کنترل زیبا و چرخش بی‌نقص خود را در موقعیت گل قرار داد اما ضربه‌ی نه‌چندان پرقدرت این بازیکن در دستان دروازه‌بان الهلال قرار گرفت.

دقیقه‌ی ۶۵: یاسر الشهرانی در پشت محوطه‌ی جریمه صاحب توپ شد و با یک شوت بسیار زیبا رحمتی را در نیمه‌ی دوم روی تک موقعیت الهلال وادار به واکنش کرد تا توپ راهی کرنر شود.

دقیقه‌ی ۶۸: در شرایطی که استقلال در موضع تهاجم قرار داشت، خسرو حیدری در کنترل توپ ناکام بود تا الهلال توسط اوزیا دی‌پائولو صاحب یک ضد حمله‌ی خطرناک شوند، اما یاسر الشهرانی توپ را با بی‌دقتی به بیرون رفت تا استقلال همچنان به لازی امیدوار باشند.

دقیقه‌ی ۷۹: بازی که پس از چند دقیقه توقف دوباره از سر گرفته شد، با حمله‌ی یاران یاسر القحطانی دنبال شد که با نفوذ از جناح چپ و یک پاس عرضی، توپ به اوزیا دی‌پائولو رسید و این بازیکن با یک ضربه‌ی فنی دروازه‌ی استقلال را تهدید کرد که رحمتی توپ را دفع کرد.

دقیقه‌ی ۹۰: خسرو حیدری از جناح راست یک سانتر بسیار زیبا روی دروازه‌ی الهلال انجام داد که ضربه‌ی سر خطرناک اکبرپور از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

*هواداران استقلال شعار می‌دهند «تیم‌ ملی بی سید نمی‌خواهیم» و خواستار حضور مجدد مهدی رحمتی در تیم ملی شدند.

*تماشاگران استقلال فرزاد حاتمی را با شعار حاتمی رونالدو تشویق می‌کنند.

*فرهاد مجیدی، فرزاد مجیدی، مهدی مهدوی‌کیا و علیرضا منصوریان و عزیز محمدی نیز در جایگاه ویژه حضور دارند.

*در دقیقه ۷۸ داور مسابقه بازی را به دلیل پرتاب اشیایی از سوی تماشاگران قطع کرد و حتی به مسئولان برگزاری مسابقه اعلام کرد با این شرایط ممکن است بازی را ادامه ندهد. در نهایت بازی ادامه پیدا کرد.