ناگفته‌های ویسی پس از سقوط پیکان

به گزارش افکارنیوز، عبدالله ویسی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره سقوط پیکان به لیگ دسته یک عنوان کرد: تیم‌هایی که به دسته یک سقوط کرده‌اند و یا احتمال سقوط آنها وجود دارد، تیم‌هایی هستند که مربیانشان را تغییر دادند و این تغییرات فایده‌ای نداشت. این موضوع باید تجربه‎‌ای برای مدیران باشگاه‌های ما شود و بدانند که همیشه تغییر مربی جواب نمی‌دهد. هنر نیست مربیانی با لابی‌کاری و دلال‌بازی بیایند و جای مربیانی کار کنند که کم یا زیاد نتیجه می‌گیرند. خدا جای حق نشسته و اتفاقی که باید بیفتد، ‌ می‌افتد. من این حرف‌ها را برای خودم نمی‌گویم و منظورم کلی است.
سرمربی پیشین پیکان افزود: من نتیجه نگرفتم و باید عوض می‌شدم. با این حال اگر مدیران تحمل می‌کردند شاید اتفاق دیگری می‌افتاد. اگر مدیران فوتبال ما کمی صبر داشته باشند، به مربیانشان اعتماد کنند و به حرف دلال‌ها گوش ندهند می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند. پیکان هم از این قاعده مستثنی نبود. وجدانم راحت است چون با شرافت در پیکان کار کردم و در ۲۳ بازی ۲۰ امتیاز گرفتیم یعنی در هر بازی حداقل یک امتیاز کسب کردیم. می‌توانستیم بهتر از این هم باشیم ولی اتفاقاتی افتاد و نتوانستم در خدمت پیکان باشم. باز هم تاکید می‌کنم این حرف‌های من کلی است و نمی‌توانم درباره کار خودم صحبت کنم.

ویسی درباره اینکه شاید خیلی‌ها او را به عنوان مقصر سقوط پیکان قلمداد کنند گفت: مردم بهترین قاضی هستند. همین حالا از ۴ تیم لیگ برتری پیشنهاد دارم و به این ایام فاطمیه قسم می خورم که تمام این پیشنهادها هم بدون واسطه و دلال بوده است. یعنی مردم و مدیران می‌دانند من چگونه کار می‌کنم و توانایی‌ام چقدر است. به این موضوع افتخار می‌کنم و از این بابت خوشحال هستم.

وی تاکید کرد: اگر تیم یک مربی بیفتد و بعد بگوید که من تیم را نبستم اصلا درست نیست و این موضوع نشان می‌دهد این مربی شهامت ندارد. وقتی من رفتم مربی بعدی ۱۴ هفته فرصت داشت که تفکرات خودش را در زمین پیاده کند. شرایط پیکان مانند نفت آبادان نبود که در ۳ هفته پایانی «سلامات» هدایت آن را به عهده بگیرد. البته کادری که پس از من در پیکان کار کرد هیچگاه این مسئله را بهانه سقوط به لیگ دسته یک عنوان نکرده است.

ویسی درباره عوامل ناکامی پیکان در زمانی که خودش هدایت این تیم را به عهده داشت به تسنیم گفت: تیم ما در همه بازی‌هایی که انجام داد موقعیت گل داشت و به تمام تیم‌ها هم گل زد. ۸ هفته عالی بودیم. ملوانی را بردیم که باخت نداشت و سپاهان که صدرنشین بود را شکست دادیم. نفت باخت نداشت و برابر این تیم هم پیروز شدیم. همچنین در شرایطی به آلومینیوم هرمزگان ۲ گل زدیم که این تیم از حریفانش بیش از یک گل دریافت نمی‌کرد.

سرمربی پیشین تیم پیکان افزود: اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد. در جذب برخی بازیکنان، نه از نظر فوتبالی که از نظر شخصیتی اشتباه کردم. آنها بازیکنان با تجربه‌ای بودند ولی در جاهایی که باید بزرگی می‌کردند این کار را انجام ندادند. از نظر فنی می‌خواستند به تیم کمک کنند ولی نشد. من نام کسی را نمی‌برم چرا که ممکن است با این کار در آخر فصل تمرکز بازیکنی که قرار است فصل بعد به تیم دیگری برود به هم بخورد. دوست ندارم با صحبت‌هایم کسی خراب شود.

وی در پاسخ به این پرسش که بازیکنان مد نظرش چگونه جلوی موفقیت تیمش را گرفتند اظهار داشت: اگر جایی تیم به آنها نیاز داشت و باید از نظر روحی و روانی به تیم کمک می‌کردند این کار را نکردند. ظرفیت نیمکت نشینی را نداشتند و دنبال توطئه و توجیه نیمکت‌نشینی خودشان بودند. در چنین شرایطی مدیران باید از تفکر مربی‌شان حمایت کنند ولی این اتفاق نیفتاد.

ویسی در پاسخ به این سوال که آیا پولش را از باشگاه پیکان گرفته، گفت: خیر، من هنوز از این تیم طلبکار هستم. برای پیگیری مطالباتم رفتم و گفتند یک هفته دیگر بیایم. وقتی دوباره رفتم گفتند طلبکار نیستم. پس از آن نزد علیپور، دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال رفتم و گفتم من از ۴ تیم طلبکار هستم و اگر قرار است کار کنم و پول نگیرم من هم از فصل بعد با دلال بازی بازیکن می‌گیرم و از این راه یک میلیارد درآمد کسب می‌کنم. نزد مهدی تاج رفتم و این مسئله را با او هم در میان گذاشتم. با جمشیدی، رئیس هیات مدیره و عزیزی خادم هم درباره مطالباتم صحبت کردم. من با صداقت کارم را انجام دادم و حالا تیم افتاده و دلیلش من نیستم. تیم‌های دیگر هم سقوط کرده‌اند، آنها هم نباید پول مربیانشان را بدهند؟

وی اضافه کرد: به من گفتند ۱۵ درصد جریمه میشوم. حدود ۷۰ درصد از قراردادم را گرفته بودم و این ۱۵ درصد باید از مانده پولم کم میشد. این مبلغ را کم کنند و باقی مانده قراردادم را بدهند. من از راهآهن، صبا، پیکان و یک تیم دیکر طلبکار هستم. من هم زن، بچه و زندگی دارم. آنهایی که ادعای خدا و پیغمبری میکنند حق زن و بچه مرا بدهند.