گل‌محمدی: باید خواسته‌هایم برآورده شود

به گزارش افکارنیوز،یحیی گل‌محمدی که حالا سرنوشت خود را وابسته به فینال جام حذفی می‌بیند، این‌روزها سخت با شاگردانش مشغول تمرین است و جز جام حذفی به هیچ چیز دیگری نمی‌اندیشد تا با قهرمانی پرسپولیس هم این تیم را آسیائی کند و هم خود را در جرگه‌ی مربیان صاحب کارنامه قرار دهد و به آینده‌ی خود بر روی نیمکت این تیم بیش از پیش فکر کند. او در مصاحبه با خبرنگار سایت گل در این رابطه گفت:

به شرایط آرمانی که مد نظر شما بوده رسیده اید؟

در کل شرایط خوبی داریم. توانستیم تمام فشارهایی که از بازی های نیم فصل اول به تیم القا شده بود را از اطراف خود خارج کنیمٰ، حضور در فینال جام حذفی نشان داد که ما راه را درست رفته ایمٰ اگر غیر از این بود امروز به این موفقیت نمی رسیدیم.

در فینال جام حذفی باید مقابل سپاهان که در روزهای خوبی از لحاظ فنی به سر می برد بازی کنید این کار را برای شماسخت تر نمی کند؟

تمام بازی هایی که در طول لیگ و جام حذفی برگزار کردیم یک طرف بازی با سپاهان طرف دیگر. این بازی فوق العاده برای ما اهمیت دارد و در واقع می توان گفت بازی با سپاهان حکم مرگ و زندگی را برای پرسپولیس دارد. پیروزی در این بازی پرسپولیس را به عرش می رساند و اگر هم بازی را واگذار کنیم حرفی برای گفتن نخواهیم داشت و پرسپولیس فصل تلخش را تلخ تر می کند.

فکر می کنید می توانید قهرمان جام حذفی شوید؟

سپاهان تیم خوبی است. حریف گردن کلفت و پیروزی بر این تیم سخت استٰ، اما ما هم پرسپولیس هستیم و بازی کردن مقابل ما برای هر تیمی سخت استٰ، شاید خیلی ها به این حرف من بخندند اما پرسپولیس امروز شرایط خوبی دارد که اگر از اوایل فصل این شرایط را داشت در حال حاضر یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در لیگ هم بود، اما بنا به شرایطی که همه دیدند امتیازات زیادی در نیم فصل اول از دست دادیم که جبران آنها بسیار سخت بود.

برنامه هایتان برای بازی با سپاهان چیست؟

برای بازی با سپاهان برنامه های زیادی داریم. با سپاهان طور دیگری بازی می کنیم که تا به امروز از پرسپولیس ندیده اید. این بازی می تواند حیثیت پرسپولیس را زنده نگه داردٰ، پیروزی در این بازی از نان شب هم واجب تر است، باید ببریم تا دوباره نام پرسپولیس در فوتبال ایران با احترام یاد شود.

پرسپولیس لیگ را ازدست داده و تمام حواس خود را روی جام حذفی گذاشته آیا برنامه ای برای دو هفته پایانی لیگ هم دارید؟

تا روز بازی حدود ۳ هفته باقی مانده است، دو بازی در لیگ داریم، پیروزی در این بازی ها می تواند مقدمه ای باشد بر پیروزی بزرگ ما مقابل سپاهان، در واقع این دو بازی در لیگ می تواند به عنوان بازی های تدارکاتی ما برای فینال جام حذفی تلقی شود. هر چند با احترام به تمام تیم های لیگ برتری ما با تمام قوا و نفرات اصلی در این دو بازی شرکت خواهیم کرد و از حیثیت و نام پرسپولیس و طرفدارانش دفاع می کنیم.

هوادارن این فصل بسیار اذیت شدند در سرما و گرما همراه تیم بودند اما از بازی های زیبا و چشم نواز خبری نبود چه نویدی برای آنها دارید؟

من به عنوان عضو کوچکی از خانواده پرسپولیس از تک تک هواداران عذرخواهی می کنم، همه می دانند که تماشاگران یار دوازدهم تیم ها هستند و انصافا تماشاگران پرسپولیسی برای ما هیچ کم نگذاشتند، من هم از طرف خود و هم از طرف بازیکنان قول می دهم در فینال با تمام وجود بازی کنیم تا دل هواداران کمی شاد شود.

برای فصل بعد در پرسپولیس می مانید؟

بعد از فینال جام حذفی تکلیف همه مشخص می شود، خودم دوست دارم بمانم و تیمی خوب را برای لیگ سیزدهم جمع و جور کنم، در دوسال گذشته روی اعصاب و روان هوادارانمان بودیم و باید جبران مافات کنیم، مطمئن باشید اگر بمانم فصل بعد یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ خواهیم بود.

اگر بمانید چه برنامه هایی برای رفع مشکلات دارید؟

اگر در پرسپولیس بمانم که امیدوارم این اتفاق بیافتد برنامه زیادی دارم، تیم را از هر جهت باید تقویت کنیم، فصل گذشته در فصل نقل و انتقالات خوب و سنجیده بازیکن گرفته نشده بود و ما در یک پست با تعدد بازیکن مواجه بودیم و در پست دیگر با ضعف های شدید روبرو بودیم و این شد عاقبت ماجرا که دید اما اگر از ابتدا با فکر و تدبیر شروع به یارگیری کنیم می توانیم تمام ضعف ها را پوشش دهیم.

لیستی هم به باشگاه داده اید؟

امروز نمی خواهم وارد جزییات شوم اما به محض پایان لیگ باید بنشینیم و در مورد بازیکنان تصمیم گیری کنیم، مطمئنا یک سری ها در لیست مازاد هستند ولی نزدیک به ۷۰ درصد اسکلت اصلی تیم حفظ می شود و چند بازیکن نیز به بدنه اصلی تیم اضافه خواهد شد. پرسپولیس ۲۲ بازیکن آماده و قبراق نیاز دارد تا بتواند از موانع سخت عبور کند.

علی کریمی در پرسپولیس می ماند؟

علی کریمی جزء بازیکنان ماندگار تاریخ پرسپولیس و ایران است، هوادار هم اور را دوست دارد و باشگاه هم از حضور او کمال استفاده را می کند اما در مورد حضور یا عدم حضور او در پرسپولیس باید دید در آینده چه اتفاقی رخ می دهد، نظر خود او هم برای این موضوع خیلی مهم است.

زمزمه هایی مبنی بر شروع مذاکره با مربیان خارجی در پرسپولیس به گوش می رسد؟

مدیریت باشگاه مختار است با هر مربی که فکر می کنند کارآمد باشد مذاکره کنند که جانشین من شود اما تجربه نشان داده مربی خارجی کارآیی لازم را در تیم ندارد.

شما از این موضوع ناراحت نمی شوید؟

در دنیای حرفه ای فوتبال این مسایل اهمیتی ندارد.

و اگر بمانید…؟

اگر بمانم شرایطی دارم که باید باشگاه آنها را فراهم کند، این حق طبیعی من است که خواسته هایم برآورده شود چون سرمربی تیم است که باید جواب نتیجه گرفتن و نگرفتن تیم را بدهد و همه او را مسئول می دانند