مخالفت کی‌روش با لیگ ۱۸ تیمی

به گزارش افکارنیوز،در نشست صبح امروز(پنجشنبه) کارلوس کی‌روش با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر کی‌روش با اشاره به برنامه‌های پیش روی تیم ملی درخواست‌هایی را به سازمان لیگ ارائه داد.

او با اشاره به ۳ فرمول پیش روی فوتبال ایران به مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ اعلام کرد: برنامه‌های فصل آینده لیگ برتر فوتبال را با ۳ احتمال صعود مستقیم ایران به جام جهانی، رفتن ایران به مرحله پلی‌آف و یا حذف تیم ملی ایران از مسابقات جام جهانی در نظر بگیرند.

کارلوس کی‌روش در مورد فرمول اول یعنی صعود مستقیم ایران به جام جهانی تنها خواستار حضور ملی‌پوشان در اردوی این تیم در روزهای مورد نظر فیفا شده و تنها اختلاف نظر سرمربی تیم فوتبال ایران با مسئولان سازمان لیگ برتر این است که او می‌خواهد بازیکنان ملی‌پوش را ۲ هفته قبل از مسابقات در اختیار داشته باشد و سازمان لیگ این زمان را در حد یک هفته می‌داند.

وی با اشاره به فرمول دوم که احتمال رفتن ایران به مرحله پلی‌آف است در این نشست به مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر گفت: در این صورت مسابقات فشرده‌ای را در پیش رو خواهیم داشت و بازیکنان باید بیشتر در اختیار تیم ملی باشند.

او تصریح کرد: در این مرحله ابتدا باید با تیم‌هایی چون عراق، اردن یا عمان روبرو شویم و سپس در مقابل تیم‌هایی چون شیلی، اروگوئه، پاراگوئه و ونزوئلا قرار بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه با تاکید بر اینکه ایران چه مستقیم به جام جهانی برود و چه به مرحله پلی‌آف برسد با برنامه‌ای فشرده از نظر دیدارهای تدارکاتی و اردویی روبرو خواهد بود، تصریح کرد: به شدت با ۱۸ تیمی ماندن لیگ برتر مخالف هستم و بهتر است لیگ ۱۶ تیمی شود.

وی پیشنهاد کرد: اگر قرار است لیگ فصل آینده با ۱۸ تیم برگزار شود دیگر برگزاری مسابقات جام حذفی برای سال آینده منتفی شود.

سرمربی تیم فوتبال همچنین پیشنهاد کرد: ‌ در صورت رفتن تیم ایران به مرحله پلی‌آف و با توجه به فشرده شدن مسابقات ۲،۳ هفته از رقابت‌های لیگ برتر در زمان‌های نزدیک به بازی‌های تیم ایران بدون بازیکنان ملی‌پوش برگزار شود.

سرمربی تیم ایران همچنین در این نشست اردوهای تدارکاتی در کشورهایی چون اسپانیا و پرتغال را برای سال جاری به مسئولان فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرد.