وضع حضور هواداران فوتبال در ورزشگاه آزادی نه تنها قابل قیاس با گذشته نیست بلکه هماینک دلمشغولیای بهوجود آمده که مبادا با ادامه این روند ، فوتبال ما مهمترین خصیصه منحصربفردش در منطقه را از دست بدهد. یعنی وضع سکوهای ما بشود آن چیزی که الان در کشورهای حوزه جنوب خلیجفارس وجود دارد.

به گزارش وطن امروز، با این حال داربی وضع خاص خودش را دارد اگر چه در بهترین حالت بیشتر از ۹۰ هزار هوادار به ورزشگاه نمی‌آیند اما با توجه به برگزاری این مصاف در تعطیلات عید نوروز شاید مسؤولان این بار غافلگیر شوند. از این رو سراغ مرد شماره یک سازمان لیگ برتر رفتیم تا پیرامون حضو هواداران در داربی از راهکارهای سازمان لیگ مطلع شویم اما مهم‌ترین خبری که عزیزمحمدی آن را روز گذشته رسانه‌ای کرد خبر فروش بلیت در ورزشگاه محل برگزاری بازی بود.

محمدی می‌گوید؛ صبح روز داربی بلیت‌فروشی انجام می‌شود تا با این راهکار مقابل خلق بازار سیاه مقاومت کنیم. ‌عزیزمحمدی درباره برگزاری بازی‌های لیگ برتر تا آخرین روزهای سال گفت: «طبق تقویم تا هفته سی و دوم را اعلام کرده‌ایم و به دلیل ترافیکی که در بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داریم هیچ تغییری در برنامه نخواهیم داد.»


وی درباره ماجرای اعتراض برخی باشگاه‌ها به تعداد توپ‌های اختصاص یافته عنوان کرد: «برخی باشگاه‌ها توپ نداشتند که سازمان لیگ به آنها توپ‌هایشان را داد.» محمدی درباره تمهیدات سازمان لیگ برای داربی ۱۰ فروردین اظهار داشت: «نشست شورای تامین استان در این باره برگزار شد و همه تمهیدات برای داربی بزرگ پایتخت اندیشیده شده است. بلیت‌فروشی بازی برای جلوگیری از بازارسیاه صبح روز بازی در ورزشگاه آزادی و طبق قیمت‌های قبلی یعنی ۵۰۰۰،۳۰۰۰ و ۲۰۰۰ تومانی فروخته می‌شود. البته در نظر داریم که از سال بعد فروش بلیت را اینترنتی کنیم.

ضمن اینکه خوشبختانه با تلاش سازمان تربیت‌بدنی و سازمان صدا وسیما دوربین‌های عنکبوتی به‌خوبی نصب شده‌اند و داربی را به زیبایی روی آنتن می‌برند». البته از به‌نظر می‌رسد وجود دوربین عنکبوتی بیشتر باعثشود که هواداران از آمدن به ورزشگاه خودداری کنند و به امید دیدن تصاویر بهتر پای گیرنده‌های خود بنشینند. از این‌رو شایسته‌تر بود دست‌کم در این مصاحبه، عزیزمحمدی در این باره تبلیغی انجام نمی‌داد تا شاید پس از سال‌ها شاهد پر شدن واقعی آزادی باشیم. درست به مثابه دهه ۶۰ و ۷۰ خورشیدی و اوائل دهه جاری که روز داربی و حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر سرخابی، بهانه‌ای شده بود برای فخر فوتبال ایرانی. پس از اتمام این بحثرئیس سازمان لیگ در پایان درباره وضع امتیازبندی لیگ برتر فوتبال ایران در آسیا گفت: «سال گذشته از ۵۰۰ امتیاز ۳۴۰ امتیاز یعنی حدود ۶۸ درصد را گرفتیم و امسال از ۸۰۰ امتیاز توانستیم ۵۹۸ امتیاز یعنی ۷۴ درصد امتیازات لازم را بگیریم.

در سال گذشته ما پایین‌تر از استرالیا، چین و امارات بودیم اما امسال بالاتر از این ۳ کشور قرار گرفته‌ایم و پس از کره‌جنوبی که لیگ برترش ۱۵ تیمی است و یک تیم نظامی هم دارد که باید در سال آینده دیگر نظامی نباشد، عربستان ۱۴ تیمی و قطر ۱۲ تیمی در رده چهارم با یک لیگ برتر ۱۸ تیمی قرار گرفته‌ایم. ما در بخش‌های مربوط به زیرساخت ورزشگاه‌ها، امور تجاری سازی باشگاه‌ها و استانداردهای فنی امتیازهای کمی آوردیم اما در دیگر بخش‌ها امتیازات بسیار خوبی گرفتیم».