بهترین سرمربی جهان از فوتبال کنار می کشد

به گزارشافکارنیوز،ˈدل بوسکهˈ روز جمعه به خبرنگاران در مادرید گفت: ˈجام جهانی فوتبال برزیل در سال آینده آخرین کار و شغل من در دنیای فوتبال خواهد بود و پس از آن نه مربیگری رئال مادرید و نه هیچ تیم دیگری را بر عهده نخواهم گرفت. ˈ

وی افزود: با وجود اینکه برای کار با تیم ملی محدودیت زمانی تعیین شده ندارم اما مطمئناً، این آخرین کار و شغل من در مربیگری دنیای فوتبال خواهد بود.

دل بوسکه ۶۲ ساله، پرافتخارترین سرمربی فوتبال جهان به شمار می رود. او که از سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا فعالیت می کند، برای نخستین بار این تیم را در جام جهانی سال ۲۰۱۰ میلادی به مقام قهرمانی جهان رساند و با همین تیم، جام یوروکاپ را در سال ۲۰۱۲ بالای سر برد.

او پیش از آن نیز به عنوان سرمربی رئال مادرید در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ در لیگ قهرمانان اروپا، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ لیگ فوتبال اسپانیا(لالیگا)، ۲۰۰۱ سوپرجام اسپانیا، ۲۰۰۲ جام بین قاره ای و ۲۰۰۲ سوپرجام اروپا را کسب کرده بود.

او همچنین از افرادی بود که به عنوان بازیکن طی سالهای ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۲ میلادی ۹ جام لالیگا و جام حذفی را با رئال مادرید بدست آورد.

خبرنگار ایرنا در دیداری غیر رسمی که شنبه گذشته با دل بوسکه داشت، او را شخصیتی ˈمتینˈ و ˈمحجوبˈ توصیف کرده است که با وجود این همه افتخارات که وی را به ممتازترین سرمربی تاریخ فوتبال جهان تبدیل کرده و موجب شده است پادشاه اسپانیا به وی لقب ˈمارکز دل بوسکهˈ اعطا کند.

دل بوسکه امروز به خبرنگاران اسپانیایی گفت که هدف مهم اسپانیا در حال حاضر صعود به بازی های جام جهانی برزیل و دفاع از قهرمانی خویش است.

وی افزود: ˈ پس از جام جهانی، زمان برای فکرکردن و گرفتن تصمیم درست را خواهم داشت اما در صورتی که باز هم بخواهم ادامه دهم، شغل من به فدراسیون نزدیکتر خواهد بود تا باشگاه ها، هرچند پنج سال است که در تیم ملی هستم و فکر می کنم همین دلیل خوبی برای کناره گیری از آن باشد. ˈ

دل بوسکه در باره وضعیت دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در برابر رقبای آلمانی خود در مسابقات جام قهرمانی اروپا اظهار داشت: بایرن مونیخ رقیب بارسلونا و بورسیا دورتموند رقیب رئال مادرید در مقابل این دو تیم اسپانیایی بسیار خوب بازی کردند و نتایج بسیار خوبی را نیز کسب کردند.

بارسلونا در جریان بازی رفت با نتیجه ۴ بر صفر و رئال مادرید با نتیجه ۴ بر یک در روزهای اخیر تسلیم حریفان آلمانی خود شدند.

با این حال، دل بوسکه ابراز امیدواری کرد حداقل یکی از تیم های اسپانیایی قادر به صعود به بازی فینال این مسابقات باشد، هر چند پذیرفت دو تیم اسپانیایی کار بسیار دشواری را در پیش دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا افزود: هر دو تیم باشگاهی کشورش تیم های بزرگی هستند اما رقیبان آنها نیز بزرگ هستند.

دل بوسکه ادامه داد : در بازی های رفت سه شنبه شب و چهار شنبه شب بارسلونا و رئال مادرید که به ترتیب با نتایج چهار بر صفر و چهار بر یک بازی خود را باختند، شاهد اتفاقی بودیم که عجیب بود زیرا بارسلونا و رئال مادرید تیم هایی بهتر از آنچه که نشان داده اند، هستند .