تعویض تشریفاتی مهدوی‌کیا قانونی نیست

به گزارشافکارنیوز،حسین عسگری درباره درخواست باشگاه پرسپولیس از فدراسیون فوتبال برای به حساب نیاوردن تعویض مهدی مهدوی‌کیا در مسابقه فینال جام حذفی و فراهم کردن امکان حضور چند دقیقه‌ای او در زمین، گفت: چنین امکانی وجود ندارد و این یک اقدام کاملا غیر قانونی است. وقتی بازی رسمی بوده و نتیجه‌اش معتبر است پس اصلا نمی‌توان چنین کاری کرد. البته هنوز درخواستی هم از باشگاه پرسپولیس برای این اقدام به دست ما نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی نمی‌توان چند دقیقه‌ای خارج از برنامه مسابقه، فضایی برای خداحافظی مهدوی‌کیا‌ فراهم کرد نیز گفت: حتی یک ثانیه هم نمی‌شود! قانون است و نتایج بازی‌ها هم اعتبار بین‌المللی دارد. حالا اگر یک بازی دوستانه باشد خب قضیه متفاوت است و اصلا بهتر است برای بازی خداحافظی مهدوی‌کیا، چنین بازی تدارک دیده شود.

رییس دپارتمان داوری در واکنش به اینکه " در بازی خداحافظی فرشاد پیوس چنین اتفاقی افتاد! اما حالا میگویند داور میتواند چند دقیقهای که مهدویکیا داخل زمین است و میتواند از لحظه شروع بازی باشد را به حساب نیاورد و پس از خروج او در زمین زمان مسابقه را صفر کند که طبیعتا اگر اتفاقی هم در آن دقایق بیافتد منظور نخواهد شد؛ حال ممکن است چنین تصمیمی از سوی سازمان لیگ و کمیته داوران گرفته شود " به ایسنا گفت: طبق قوانینی که الان وجود دارد و بنابر آیییننامه مسابقات، نمیتوانیم چنین برنامهای پیاده کنیم. حضور مهدوی کیا در یک تقابل چند دقیقهای دستگرمی هم که خوب نیست. بنابراین بهتر است یک بازی جداگانه غیررسمی برای خداحافظی مهدویکیا و تقدیر از ایشان در نظر گرفته شود.