به گزارش افکار به نقل از تیتر یک طالبي در خصوص فوتبال ايران در سالي كه گذشت خاطر نشان كرد: ناكامي هاي فوتبال در سال گذشته از نوجوانان گرفته تا بزرگسالان باعث شده تا تماشاگران كه سرمايه اصلي اين فوتبال هستند را از دست بدهيم. وي در ادامه خاطر نشان كرد: در سال هاي اخير شاهد آن بوده ايم كه جز جنجال و پول چيزي در فوتبال نمانده و اصل را فراموش كرده و سراغ مسائل فرعي رفته ايم. اين در حالي است كه از لحاظ فني، گفتاري و رفتاري در سال گذشته چيزي نديديم كه بگوييم خوب بوده است.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص نحوه مدیریت ورزش در سال ۸۹ اظهار داشت: مدیران به دلیل عدم وجود امنیت شغلی نمی توانند برنامه ریزی مناسبی داشته باشند و همین فقدان برنامه ریزی موجب شده تا بازدهی آنها از بین رود. کارشناس مسائل فوتبالی کشور تصریح کرد: متاسفانه به غیر از معدود مدیرانی که به دلیل داشتن رابطه سال هاست در راس مدیریت ورزش هستند دیگر مدیران از امنیت شغلی برخوردار نیستند و همین امر موجب شده توانایی تصمیم گیری نداشته باشند و چشم آنها به دولت باشد.

طالبی در خصوص تخصیص بخشی از بودجه دولت به ورزش عنوان کرد: چشم مدیران نباید به بودجه دولت باشد. زمانی که مدیری خود نتواند برنامه ریزی کند و چشم به بودجه دولت داشته باشد موفقیت حاصل نخواهد شد. ازهمین رو از نظر من بهتر است دولت دخالت های خود در ورزش را کمتر کند تا مدیران بر پای خود بایستند.

وي دربخش پاياني اظهارات خود مهمترين رويداد ورزشي سال گذشته را موفقيت زنان در بازي هاي آسيايي گوانگجو دانست و در خصوص چهره برتر ورزشي و اخلاق ورزش در سال 89 گفت: از نظر من چهره برتر ورزش در سال گذشته خديجه آزاد پور بود كه به عنوان اولين بانوي طلايي ايران خود را معرفي كرد. در خصوص اخلاق نيز به دليل بي اخلاقي هاي زيادي كه در ورزش ديده ام فكري نكرده ام و جوابي ندارم.