به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از توقف تیمش با نتیجه یک بر یک مقابل الوحده امارات در دومین بازی از لیگ قهرمانان آسیا در نشست خبری اظهار کرد: باز هم مثل بازی قبل با شهرداری همه کار کردیم و فقط گل نزدیم. همه دیدند که پرسپولیس چقدر در این بازی موقعیت داشت.


دایی ادامه داد: الوحده فقط یک شوت در چارچوب داشت و همان توپ هم گل شد اما ما از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم و یک سه امتیاز مهم را در خانه از دست دادیم.


دایی در پاسخ به این سوال که سرمربی الوحده گفته است پرسپولیس هم در این بازی وقت‌کشی کرد، گفت: دیگر عالم و آدم دیدند که کدام تیم در این بازی وقت‌کشی می‌کرد. فقط دروازه‌بان الوحده ۱۰ دقیقه از زمان بازی را تلف کرد و چند بار خود را زمین انداخت. دیگر بازیکنان‌شان نیز همین طور بودند. داور هم با سوت‌های اشتباه خود کار را برای ما سخت کرده بود. داور می‌توانست چند بار برای ما پنالتی بگیرد اما این کار را نکرد. حتی در صحنه‌هایی که ۴۰ به ۶۰ بود، به نفع تیم اماراتی سوت می‌زد. در واقع داور امروز ترمزی بود برای پرسپولیس.


سرمربی پرسپولیس افزود: من به بازیکنان هم گفته بودم که باید در بازی به فکر گل زدن باشید و اصلا به این فکر نباشید که داور برای ما پنالتی بگیرد چرا که در عربستان هم داور یک پنالتی واضح برای ما نگرفت اما وقتی که بازیکن ما از شش قدمی توپ را به بیرون می‌زند، باعثمی‌شود زحمات تیم در این چند روز به هدر رود. ما امروز خیلی سرتر از الوحده بودیم و آنها فقط دل به ضد حملات بسته بودند. مطمئن باشید هر تیمی بود، راحت با پیروزی پرگل از این بازی بیرون می‌آمد اما ما از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم.


علی دایی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید پرسپولیس یک علی دایی کم دارد؟ گفت: نه، چه کسی را می‌توانیم بیاوریم؟ ما اول فصل خیلی سعی کردیم کریم انصاری فرد و محمدرضا خلعتبری را به پرسپولیس بیاوریم اما نشد. اگر من ۱۰ ۱۵ کیلو لاغرتر بودم، می‌توانستم در زمین بازی کنم، اما این تمام موجودی ماست و من نمی‌توانم کار دیگری انجام دهم. در عین حال تیم من فوتبال زیبایی بازی می‌کند و همه کار می‌کند به غیر از گلزنی. من دیگر نمی‌دانم چه کار باید بکنم.


دایی ادامه داد: بیشتر از این نمی‌توانیم به بازیکنان‌مان فشار بیاوریم. دیدارهای ما همگی در فاصله کوتاهی برگزار می‌شود. پرسپولیس فوتبال زیبایی ارائه می‌دهد حتی از بعضی تیم‌ها بهتر بازی می‌کند اما ما فقط در گلزنی ناموفق هستیم.


به گزارش ایسنا، سرمربی پرسپولیس در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سوال که چرا داور ژاپنی امروز یک سوت هم به نفع پرسپولیس نزد؟ گفت: مطمئنا عوامل بیرونی در فوتبال خیلی تاثیرگذار است. اگر ما یک جایگاه در AFC داشتیم، امروز در کشور خودمان این گونه برایمان داوری نمی‌شد.


دایی با بیان اینکه ما جایگاهی را که در AFC داشتیم به راحتی از دست دادیم ادامه داد: در حال حاضر ایران حتی یک نماینده هم در کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد که از ما حمایت کند اما تا دلتان بخواهد آدم اماراتی و عرب در AFC داریم. شما هم ببینید داور در این بازی حتی یک سوت هم به نفع پرسپولیس نزد و همه را به نفع الوحده گرفت. همه این‌ها به خاطر این است که کسی را در AFC نداریم که از ما حمایت کند. داور می‌توانست خیلی راحت دو پنالتی برای ما بگیرد اما این کار را نکرد.


سرمربی پرسپولیس با اشاره به اینکه مصدومیت هاشمیان و آرفی باعثشده بود که دستش برای این بازی خالی باشد، گفت: ما بازیکنان خیلی خوبی داریم که بسیار هم تلاش می‌کنند اما در امر گلزنی مشکل داریم. گلزنی یک امر ذاتی است. تمرین، بازیکنان را در گلزنی کمک می‌کند. متاسفانه امروز هاشمیان مصدوم بود. من خیلی دوست داشتم که وحید در بازی‌های آسیایی به ما کمک کند. همچنین آرفی هم آسیب دیده بود و نمی‌توانست در این بازی برای ما به میدان برود. امیدوارم که در بازی‌های بعد بتوانیم این نقیصه را جبران کنیم.


سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید متاسفانه افراد حاضر در فدراسیون ید طولایی در مسافرت خارجی دارند و در برخی جلسه‌های AFC هم شرکت می‌کنند اما هیچ امتیازی برای ایران به دست نمی‌آورند، گفت: من راجع به این مسائل صحبت نمی‌کنم و فقط می‌توانم بگویم که ما در AFC هیچ کسی را نداریم.


در ادامه نشست خبری سرمربی پرسپولیس خبرنگاری از او پرسید عادل فردوسی پور در گزارشش در حین بازی عنوان کرده بود که بازیکنان پرسپولیس بلد نیستند خود را به زمین بیاندازند تا داور پنالتی بگیرد که علی دایی هم در پاسخ به او گفت: البته ایشان نظر خودش را گفته است. بیرون گود نشستن خیلی راحت است و کار برای ماها که در زمین هستیم سخت است. در بازی قبل مقابل شهرداری بر روی مجتبی زارعی چنان خطا شد که انگار ماشین به او زده بود. مطمئنا از بیرون وقایع را دیدن کار راحتی است اما من که باید جوابگوی همه اتفاق‌ها باشم، استرس بالایی دارم. نمی‌دانم برای اینکه برای ما خطای پنالتی اعلام شود، ‌ باید چه اتفاقی بیفتد. بازیکن ما که دیگر نباید سه تا معلق بزند. در بازی قبل هم مقابل شهرداری یک پنالتی واضح بر روی بازیکن ما گرفته نشد.


دایی با اشاره به صحبت‌های کارشناس داوری برنامه ۹۰ گفت: متاسفانه در برنامه این هفته ۹۰ که خودم یکی از طرفدارانش هستم، کارشناس داوری گفت: توپ شهرداری آفساید نبوده اما من ثابت می‌کنم که آن توپ آفساید بود. کاملا مشخص بود که بازیکن شهرداری از دفاع ما جلوتر بود اما نمی‌دانم که آن کارشناس چگونه آن صحنه را آفساید ندیده است و با کدام چشم‌ها می‌گوید آفساید نیست؟ متاسفانه هر کسی یک جور تحلیل می‌کند.


علی دایی در پایان گفت: من از بازیکنان تشکر می‌کنم که با جان و دل بازی کردند و هیچ چیزی کم نگذاشتند. از نتیجه به دست آمده راضی نیستم اما از عملکرد بازیکنان و فوتبالی که بازی کردیم، ‌ راضی‌ام.


انتهای پیام