رویانیان: کریمی امسال به تیم ما ضربه زد

به گزارش افکارنیوز،«همین امشب خداحافظی ام را اعلام می کنم و فکر می کنم باید به مسائل دیگر زندگی ام برسم. از فوتبال خداحافظی می کنم و دیگر برای تیم ملی هم بازی نخواهم کرد. بعضی اوقات اتفاقاتی رخ می دهد که دیگر جای ماندن ندارید.»

جملات آخر کریمی و خداحافظی ناگهانی او از فوتبال، همه طرفداران فوتبال را غافلگیر کرد. همه می خواستند بدانند چه اتفاقی افتاده که جادوگر تصمیم به خداحافظی ناگهانی گرفته. کریمی گفته بود در صورت برد پرسپولیس هم از فوتبال خداحافظی می کرد.

ابتدا خیلی ها تصور می کردند کریمی خواسته پیش دستی کند تا به سرنوشت مهدوی کیا دچار نشود. تصوری که به نظر می رسد زیاد به واقعیت نزدیک نیست. مصاحبه های بعد از بازی کریمی و رویانیان شاید تا حدودی بتواند جواب این سوال که چرا کریمی خداحافظی کرد را بدهد: «می روم تا کسانی که دایه مهربانتر از مادر شده اند فوتبال را به روزهای اوج خود برسانند. من و مهدوی کیا باید به دنبال کارمان برویم.»

جمله اصلی کریمی در این مصاحبه، به اتفاقات داخل رختکن بین او و سعید شیرینی مربوط می شد، جایی که سرپرست پرسپولیس کریمی را تهدید کرده بود توسط رویانیان تکلیفش را یکسره می کند.

منظور کریمی از دایه مهربانتر از مادر هم احتمالا مدیرعامل سرخپوشان بود. واکنش دیروز رویانیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، شائبه اختلاف او با کریمی را تقویت می کند: «بعضی بازیکنان دو برابر فصل قبل پول گرفتند اما فقط برای تیم حاشیه ساختند. آنها دلسوز باشگاه نیستند و همین قضیه مشکل ساز می شود. در نیم فصل اول اگر حاشیه ها اجازه می داد ما با گرفتن چند امتیاز می توانستیم آسیایی شویماما حاشیه سازها نگذاشتند.»

حرف های رویانیان، خیلی به صحبت های او علیه کریمی در نیم فصل اول نزدیک بود. زمانی که می خواست دست به جراحی در پرسپولیس بزند و ۲۴ ساعت بعد، ژوزه کریمی را اخراج کرد.

این بار رویانیان ۲۴ ساعت بعد از خداحافظی کریمی این صحبت ها را انجام داده است. در متن مصاحبه رویانیان با باشگاه خبرنگاران جوان، نامی از کریمی برده نشده با اینحال در پیامکی که این منبع خبری فرستاد از قول رویانیان نوشته شده بود: «کریمی امسال به تیم ما ضربه زد.»

به نظر می رسد اختلافات کریمی و رویانیان این بار جادوگر را مجبور به خداحافظی از فوتبال کرد. چند روز قبل از این بازی شایعه شده بود کریمی به خاطر همین مشکلات سال آینده از پرسپولیس جدا می شود و خارج از ایران سال های آخر فوتبالش را می گذراند اما کریمی ترجیح داد در روز خداحافظی مهدوی کیا، او هم از فوتبال کنار بکشد.