کفاشیان: منتظر تصمیم آمریکایی‌ها هستیم

به گزارش افکارنیوز،علی کفاشیان درباره لغو تحریم مالی و آزاد شدن پول‌های فیریز شده ایران درسازمان خزانه‌داری آمریکا که نیازمند تایید کنگره فیفاست، اظهار کرد: تحریم برداشته نشده است. اصلا AFC پول‌های ما را بلوکه نکرده است. پول‌های حواله شده ما به خاطر تحریمی که آمریکایی‌ها داشتند بلوکه شده بود و ما از فیفا خواسته بودیم با آمریکایی‌ها مذاکره کنند و بر جدا بودن مسائل ورزشی از مسائل سیاسی تاکید داشته باشند.

وی افزود: این پول متعلق به تیم‌های پایه و سایر بخش‌ها است که هیچ ارتباطی به اعتبارات عادی دریافتی از سوی فیفا که به تمام کشورها پرداخت می‌شود، ندارد. ما عنوان کردیم فدراسیون فعالیت سیاسی ندارد و از AFC هم خواستیم از ما در کنگره فیفا حمایت کرده تا در نهایت آمریکایی‌ها مجاب شوند تا این تحریم را از روی پول‌های ما بردارند. AFC با درخواست ایران موافقت کرد اما هنوز هم تکلیف این موضوع مشخص نیست و منتظر هستیم که آیا آمریکایی‌ها این تحریم را بر می‌دارند یا خیر.

وی درباره جلسه با کارلوس کی‌روش و نگرانی‌هایی که او به خاطر کمبود امکانات در تیم ملی به ویژه درباره تهیه لباس‌ها دارد، تصریح کرد: با کی‌روش فردا جلسه خواهم داشت و در این مدت صحبتی نداشتیم. در حال پیگیری هستیم و مشکلات تیم ملی ان‌شاءالله حل می‌شود. من از این بابت خیلی نگران نیستم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره ۱۶ تیمی شدن لیگ نیز گفت: مصوبه هیات رییسه فدراسیون برای ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر پابرجاست و سازمان لیگ هم طبق همین قاعده نیز برنامهریزی هایش را انجام میدهد . هنوز هیچ تصمیم جدیدی در این رابطه گرفته نشده است و جلسهای هم نداشتیم.