حادثه تلخ در مسابقات موتورکراس

به گزارش افکارنیوز، مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی موتورکراس ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در همدان برگزار شد. در دو روز اول این مسابقات برنامه‌ها طبق روال معمول پیش رفت اما در روز سوم این مسابقات حادثه تلخی رقم خورد.

روز جمعه ۲۰ اردیبهشت ورزشکار ۱۴ ساله شیرازی به نام سامان سیفی که چهار سال در این رشته فعالیت می‌کند در رشته ۸۵cc در حال پرش با یکی دیگر از موتورسواران برخورد می‌کند و در زمان فرود، دو موتورسوار دیگر از روی بدن سامان عبور می‌کنند.

این اتفاق منجر به آسیب‌دیدگی شدید این ورزشکار در ناحیه قفسه سینه شده، مچ پایش نیز دچار شکستگی می‌شود.

در این ارتباط حسن سیفی پدر این ورزشکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: سامان یکی از بهترین موتورسواران کشور در رشته خود است و بارها قهرمانی و نایب قهرمانی کشور را کسب کرده و با انگیزه فراوان برای این مسابقات به همدان آمده بود تا جواز حضور در تیم ملی را کسب کند و در دو روز اول مسابقات نیز نشان داد که از همه شرکت‌کنندگان برتر است.

وی افزود: این حادثه تلخ دل هر انسانی را به درد می‌آورد، بعد از این اتفاق بلافاصله وی را به بیمارستان بعثت همدان انتقال دادیم.

سیفی با بیان اینکه دو روز است که در بیمارستان هستیم اما کسی به ما رسیدگی نمی‌کند، بیان کرد: مسئولان فدراسیون تا این مسابقات تمام شد همدان را ترک کردند و به تهران بازگشتند، بدون اینکه احساس مسئولیتی داشته باشند، از خانواده موتورکراس ایران بسیار شاکی هستیم که هیچ حمایتی تا این لحظه از ما نشده است.

وی ادامه داد: پسر من دو روز است در بیمارستان داد می‌کشد و آه و ناله می‌کند اما کسی به دادش نمی‌رسد، کبد، ریه و پای پسرم از بین رفته است و مسئولان فدراسیون ما را سر کار گذاشته‌اند به بنده گفته‌اند شماره حساب خود را به ما بدهید تا پول واریز کنیم اما دریغ از ریالی پول.

پدر سامان با اینکه فدراسیون فقط نور چشمی‌ها را می‌بیند، گفت: چندی پیش در مسابقات قهرمانی کشور در زاهدان یک ورزشکار مصدوم شد که این ورزشکار فوراً با وجودی که در قسمت پیشکسوتان و بالای ۴۰ سال بود با هواپیما به بهترین بیمارستان خصوصی تهران منتقل شد.

وی افزود: اما سامان با وجود اینکه تنها ۱۴ سال دارد به عنوان یکی از سرمایه‌های این فدراسیون مورد بی‌توجهی واقع می‌شود و ممکن است تمام آینده ورزشی‌اش را تحت تأثیر قرار دهد.

اسدالله سیفی عموی این ورزشکار نیز گفت: ما در همدان غریب هستیم و کسی صدای ما را نمی‌شنود و باید پشت درهای بیمارستان نظاره‌گر دردهای فرزندمان باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بیمه ورزشی تنها یک کارت تزیینی است و خاصیت دیگری ندارد و ما تنها باید از جیب خرج کنیم، این بیمه، جزو بیمه‌های ضعیف محسوب می‌شود.

گزارش فارس حاکی است تاکنون رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان در این زمینه تلاش‌های خوبی انجام داده‌ و مدیرکل ورزش و جوانان استان هم تا به این لحظه به بستر این ورزشکار رفته‌ است.

در هنگام تهیه این گزارش مسئولان حراست و نگهبانی بیمارستان برخورد مناسبی با خبرنگار فارس نداشتند.