جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ روی هم‌رفته ترافیک سات توییتر را بالا برد اما رکورد جدید تنها ۳۰ ثانیه پس از این که دوشنبه گذشته تیم ژاپن یک بر صفر مقابل کامرون به برتری رسید، با نرخ دو هزار و ۹۴۰ پیام ارسال شده در ثانیه، به دست آمد.

با این همه، عمر این رکورد کوتاه بود و پنج‌شنبه پس از بازی‌ تیم‌های بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز و بوستون سلتیکس، ترافیک توییتر به سه هزار و ۸۵ پیام در ثانیه رسید. هر دوی این آمار حدود چهاربرابر بیش‌تر از متوسط ۷۵۰ پیام ارسال شده در ثانیه از طریق این سرویس میکرووبلاگ‌نویسی هستند. بیش از ۱۰۵ میلیون عضو توییتر روزانه به‌طور متوسط ۶۵ میلیون پیام در این سرویس ارسال می‌کنند. ا

گرچه توییتر آمار ترافیک بازی آمریکا و اسلوونی در جام جهانی را ندارد اما نمودار نمایش داده شده در سایت سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که کاربران ممکن است رکورد جدید دیگری را برجای گذاشته باشند.

افزایش ترافیک توییتر نشان می‌دهد که چگونه شبکه‌های اجتماعی به بخشی از تجربه هواداران فوتبال تبدیل شده‌اند و رکوردهای جدید با وجود بدترین قطعی سرویس توییتر به دست آمده‌اند.

مهندسان توييتر كه سعي ميكردند براي پاسخگويي به افزايش ارسال پيامهاي مربوط به جام جهاني بهبودهايي در اين سايت صورت دهند، با مشكلات غيرمنتظرهاي روبهرو شدند كه در نتيجه آن سايت توييتر براي كاربران غيرقابل دسترس شد.