علی‌آبادی: پیگیر حل دو شرط IOC هستیم

به گزارشافکارنیوز،رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که تکلیف دو خواسته IOC برای بازگرداندن روسای برکنار شده و اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها در رابطه با برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک چه خواهد شد؟ اظهار کرد: ما به شدت در تلاش هستیم تا اقدامات لازم را انجام دهیم. ما مساله روسای فدراسیون‌هایی که برکنار شده‌اند را دنبال ‌کرده‌ایم و افشارزاده پیگیر این قضیه است. خوشبختانه مشکل یکی، دو فدراسیون حل شده است و سایر فدراسیون‌ها هم مشکلات‌شان برطرف خواهد شد. اساسنامه فدراسیون‌ها نیز توسط فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است و تا زمانی که انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود، حل خواهد شد.

وی درباره برگزاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در تاریخ سوم تیر، اظهار کرد: ما در سوم خرداد نشست فوق‌العاده‌ای داشتیم و درباره اساسنامه تصمیم گرفتیم تا اساسنامه به تایید مجمع برسد. در این نشست چند نفر غایب بودند و قرار شد در نشست دیگری این تاریخ به تایید هیات اجرایی برسد. IOC یکی از بندهای پیشنهادی ما را نپذیرفته است. ما برای جلوگیری از طولانی‌تر شدن روند اصلاح اساسنامه تاریخ مجمع را تعیین کردیم، چون از یک ماه قبل زمان مجمع عمومی اعلام می‌شد.

رییس کمیته ملی المپیک درباره ایراد IOC به اساسنامه پیشنهادی، اضافه کرد: در تعریف اعضای مجمع IOC نفرات را به دو گروه المپیکی و غیر المپیکی تقسیم کرده است. اعضای المپیکی ۲۶ نفر هستند، تعداد اعضای غیر المپیکی هم یک نفر کمتر است تا اعضای المپیکی تصمیم گیرنده نهایی باشند. از آنجایی که رشته‌های باستانی و چوگان، ایرانی هستند و کمیته ملی المپیک و وزارتخانه تمایل دارند که این فدراسیون‌ها به همراه فدراسیون‌های دیگر عضو مجمع باشند، پیشنهاد شده است که شش ورزشکار المپیکی به عضویت مجمع در بیایند که IOC با آن مخالفت کرده است. هشتم خرداد(فردا) نشستی در سن پترزبورگ برگزار می‌شود و در رابطه با پیشنهاد ایران تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

علی‌آبادی با بیان این که ان‌شاءالله انتخابات در مرداد برگزار می‌شود، یادآور شد: ما بلافاصله اقدامات لازم را برای برگزاری انتخابات انجام می‌دهیم. به محض تصویب اساسنامه در مجمع باید آن را برای IOC و OCA بفرستیم. ممکن است این روند یک هفته‌ به طول انجامد، ظرف یک ماه تا ۴۰ روز هم پس از آن انتخابات برگزار خواهد شد.

رییس کمیته ملی المپیک پاسخ به خبرنگاری که گفت آیا برای دور بعد ریاست کاندیدا خواهد شد، اظهار کرد: هنوز مشخص نیست.