اعتراض کمیته المپیک به اقدام اماراتی‌ها

به گزارشافکارنیوز، بهرام افشارزاده پس از نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه اساسنامه کمیته تصویب شده و به زودی به ایران ارسال می‌شود، اظهار داشت: مطمئنم این امر محقق خواهد شد. ما در نشست اضطراری هیات اجرایی که در تاریخ سوم خردادماه برگزار شد، در خصوص زمان برگزاری مجمع عمومی تصمیم گرفتیم و قرار شد که در تاریخ سوم تیرماه این امر نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت با مسئولان وزارت ورزش در این خصوص صحبت و مکاتبه کردیم، افزود: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم اجازه دهند ما کارمان را انجام بدهیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی خاطرنشان کرد: IOC نباید اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی را تائید کند بلکه فدراسیون‌های جهانی باید در این امر ورود پیدا کنند. اکثر فدراسیون‌های ما با فدراسیون‌های بین‌المللی خود مشکلی ندارند.

وی همچنین تصریح کرد: البته مسائلی که IOC در مورد تائید اساسنامه از ما خواسته است، را لحاظ کرده‌ایم.

افشارزاده در مورد حرکت اماراتی‌ها در خصوص استفاده از نام جعلی خلیج ع. ر. ب. ی اظهار داشت: خلیج فارس برای همیشه خلیج فارس است. از همینجا به اماراتی‌ها توصیه می‌کنم این اعمال را انجام ندهند چرا که این خلیج همیشه فارس است. ما در کمیته ملی المپیک صد درصد نسبت به این موضوع اعتراض خواهیم کرد. ضمن اینکه فدراسیون فوتبال هم باید پیگیری های لازم را به صورت کاملا جدی در این خصوص انجام بدهد.

وی تاکید کرد: سه سال قبل در هنگام برگزاری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی محکم بر سر نام خلیج فارس ایستادیم و قبول نکردیم مسابقات بدون نام خلیج فارس برگزار شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص مشکلات ایجاد شده برای احسان حدادی گفت: روز گذشته با او تلفنی صحبت کردم و از احسان خواستم به تمریناتش ادامه داده و از این صحبتها انجام ندهد. مشکل او صد درصد رفع خواهد شد چرا که احسان یکی از افتخارات ایران است.