تیم ملی خودش باشد، عرب‌ها را شکست می‌دهد

به گزارش افکارنیوز،رحمان رضایی در آستانه سه دیدار حساس تیم ملی فوتبال در مسابقات انتخابی جام جهانی، گفت: همه به تیم ملی امید دارند، اما مهم است که از این امید چطور استفاده کنیم تا آرزوهایمان به واقعیت تبدیل شوند. اکنون همه از جمله ملی‌پوشان حساسیت بالای سه بازی پایانی را درک کرده‌اند و این مساله پنهان نیست.

وی در ادامه گفت: اگر تیم ملی بازی خودش را انجام دهد و تحت تاثیر حاشیه‌ها قرار نگیرد، حداقل تیم‌های عربی را به راحتی شکست می‌دهد. تیم ملی باید بازی طبیعی خودش را انجام دهد. همان گونه که در سال‌های قبل بازی‌های حساس‌تر از این را بردیم و امتیاز به حریف ندادیم.

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال در ادامه گفت: کی‌روش باید بین بازیکنان ارتباط صمیمی و دوستانه ای برقرار کند که به خوبی در زمین بدوند، بجنگند و با هم همکاری کنند. ملی‌پوشان نباید کوچک‌ترین فرصتی به حریف بدهند. همچنین تیم ملی باید تاکتیک منطقی داشته بشد و بداند که چطور می‌تواند به گل برسد. ایران پتانسیل کافی را برای برتری بر قطر دارد.

رضایی همچنین به شیوه بازی تیم‌های عربی اشاره کرد: عرب‌ها تلاش می‌کنند که در ۲۰ دقیقه‌ اول بازی با جنجال آفرینی و شلوغ کردن بازی به گل برسند و بعد تا پایان بازی وقت را تلف کنند. تیم ملی باید در یک سوم ابتدایی زمان بازی کاملا منطقی و به دور از احساس کار کند تا ترفند حریف به ثمر ننشیند. دقیقا همان کاری که بایرن‌ مونیخ و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا کردند و در نیمه اول به دور از هیجان کاذب و احساسات بازی کردند.

رضایی افزود: ایران می‌تواند قدرت خود را به قطر دیکته کند، اما اولین مساله‌ای که باید به آن توجه کند، دوری از درگیری های فیزیکی با بازیکنان حریف است. عرب‌ها تلاش می‌کنند که در ابتدای بازی کاری کنند که بازیکنان ما کارت زرد بگیرند و بعد تا پایان بازی مدام با او گلاویز شوند و عصبی‌اش کنند تا کارت زرد دوم را بگیرد. بازیکنان ما باید بدانند که نباید اسیر این ترفند حریف شوند.

وی در ادامه " اتحاد " را رمز پیروزی ایران برابر قطر دانست و گفت: اتحاد معمولی بازیکنان در زمین باعثبالا رفتن انگیزه و انرژی آنها می‌شود. همچنین ملی‌پوشان ما باید هر چه که در توان دارند در این بازی خرج کنند. برای قطر کسب مساوی هم نتیجه‌ مطلوبی است، اما ایران از حریف فقط پیروزی می‌خواهند. تیم ملی در درجه اول باید گل نخورد، اما اگر این اتفاق هم رخ داد نباید به بازی احساسی رو بیاورد.

رضایی در پایان گفت: اگر ملیپوشان یار مستقیم خود را مهار کنند، نتیجه مساوی بدون گل حاصل میشود، پس با یک مقدار تلاش و دوندگی بیشتر، میتوانیم قطر را با نتیجه خوب شکست دهیم.