نامه باشگاه صنعت نفت برای ۱۸ تیمی ماندن لیگ

به گزارش افکارنیوز،عبدالحمید زارعی، عضو هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان در نامه‌ای ضرورت ۱۸ تیمی ماندن سیزدهمین لیگ برتر فوتبال را تشریح کرد.

«لیگی که فقط نام خلیج فارس را یدک می‌کشد

همه می‌دانیم که نام بزرگ و با مسمای خلیج فارس، برای کشور، همه چیز است. ترکیبی از شهدا و تمامیت ارضی کشور.

وقتی نام خلیج فارس بر لیگ کشور گذاشته می‌شود، اعتبارش به چیست؟

صادقانه باید گفت که باید تمام توان فدراسیون فوتبال خرج این شود که حداقل، تیمی از تیم‌های سواحل تمام ایرانی خلیج فارس، در این لیگ حضور داشته باشند.

آیا وقت آن نرسیده که فدراسیون فوتبال، عمیق‌تر به ساختار فوتبال کشور نگاه کند و با نگرشی نوین، ساختار فوتبال و تیم‌های پایه استان‌های محروم(هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان) و حتی شهر آبادان را یاری کند و ساز و برگ‌های آموزشی خود را به این استان‌ها که از انواع محرومیت رنج می‌برند گسیل کند؟ آیا زمان رفورمیسم ورزشی در کشور فرا نرسیده است؟

وقتی شهری همانند آبادان، ویترین پیروزی‌های ایران در جنگ تحمیلی است، برای ارج نهادن به نام این شهر، لازم است با تصمیم‌های درست و به جا از استعدادهای ورزشی این شهر حمایت کرد. وقتی امام راحل برای نجات این شهر از سقوط، فرمان جهاد را صادر می‌کنند و هم اکنون در آبادان، فوتبال با همه چیز این شهر گره خورده است، آیا وقت آن نرسیده که مسئولین فدراسیون، برای جلوگیری از سقوط فوتبالش وارد گود شوند و از تصمیمات پایتخت‌نشینان فدراسیونی، جلوگیری کنند؟

ضمن سپاس از رئیس محترم فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، پرسش اینجاست که آیا دیر نشده است؟ حال که مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری کشور، درخواستی منصفانه دارند، آیا وقت آن نرسیده که برای نجات فوتبال در مناطق محرومی هم چون آبادان، هرمزگان و … دستی بالا زد؟

نوجوانان و جوانان مستعد و ورزش‌دوست آبادان و پیشکسوتان با تجربه و پیران فوتبال آبادان که در گذشته نه چندان دور، موجبات کسب افتخارات کم نظیری برای فوتبال ملی شده‌اند، چشم به راه تجدید نظر در تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کشورند تا بارقه‌ای از امید در چشمان غبار گرفته ساکنین این شهر مقاوم را شاهد باشیم.

به حق و به جاست وقتی لیگی نام مقدس خلیج فارس را یدک میکشد، حداقل تیمی از خلیج فارس در این لیگ حضور داشته باشد، وسعت کشور و ظرفیت بالای آن هم پیشکش!