به گزارش افکارنیوز، فرشید طالبی با اشاره به شایعه پیشنهاد باشگاه استقلال برای جذب او اظهار داشت: من فعلا صحبتی در این زمینه نمی‌کنم چون خودم هم این جریان را از طریق رسانه‌ها فهمیدم و روزنامه‌ها این مسئله را منتشر کرده‌اند.

اگر از سپاهان بروم، دلیلش من نیستم
وی در مورد فصل آینده و اینکه آیا در سپاهان می‌ماند یا از این تیم جدا می‌شود، افزود: باید بگویم من سپاهان و شهر اصفهان را دوست دارم چون طی سال‌های اخیر با ذوب‌آهن و سپاهان مردم اصفهان خیلی به من لطف داشتند و بدون شک اولویت من برای فصل آینده سپاهان است اما اگر از سپاهان بروم دلیلش من نیستم.

مدافع سپاهان با انتقاد از رفتار برخی مسئولان باشگاه سپاهان در طول فصل افزود: همه آنهایی که مرا می‌شناسند می‌دانند که پول اولویت من نیست و اگر بخواهم جدا شوم؛ باید به تیمی بروم که باعثپیشرفت من شود اما متاسفانه اتفاقاتی در طول فصل گذشته رخ داد که باعثشد من اندکی ناراحت شوم.

حرف‌های مسئولان بر ذهن ما اثر گذاشت
وی ادامه داد: به هر حال طبیعی است که وقتی لیگ تمام می‌شود باشگاه می‌تواند با هر بازیکنی دوست دارد، صحبت کند اما من یک گلایه از باشگاه دارم و آن این است که در طول فصل از سوی برخی مسئولان باشگاه حرف‌هایی زده شد که باعثشد بر تمرکز ما تاثیر بگذارد و در سالی که ما سختی‌های زیادی را داشتیم، آن هم به سختی‌های ما اضافه شود.

این مسائل از زبان مسئولان سپاهان مطرح می‌شد
مدافع سپاهان در مورد مذاکره سپاهان با برخی مدافعان نظیر جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده تصریح کرد: متاسفانه بحثمذاکره با بازیکنان دیگر از ابتدای فصل گذشته از سوی خود باشگاه بحثمطرح می‌شد و از باشگاه نشات می‌گرفت و از این ناراحتم که این صحبت‌ها زبان مسئولان ما بیرون می‌آمد که فکر نمی‌کنم حرفه‌ای باشد چون وقتی باشگاه و بازیکن متعهد می‌شوند با یکدیگر کار کنند، باید به تعهد خود توجه داشته باشند.

کسی در سپاهان به من بی‌احترامی نکرد
وی افزود: البته باید بگویم در فصلی که گذشت من واقعا از سپاهان راضی بودم و واقعا شرایط بسیار خوبی در سپاهان داشتم اما از هفته پنجم این حرف‌ها زده می‌شد که می‌توانست بر روحیه بازیکنان تاثیر بگذارد اما ما در مورد آن سکوت کردیم. باید بگویم اگر در برخی مواقع پیرامون مسائل مختلف حرف نمی‌زنیم دلیل این نیست که خیلی چیزها را نمی‌فهمیم؛ این گلایه کوچک در مورد اینکه فلان بازیکن می‌آید یا نمی‌آید از هفته پنجم روی ذهن ما بود که این اصلا برای تمرکز بازیکنان خوب نبود.

طالبی گفت: در سالی که خیلی سال سختی بود خدا کمک کرد که ما هم قهرمانی بگیریم اما این گلایه مسئله‌ای بود که در ذهن من ایجاد شده بود و باید آن را می‌گفتم چون اگر من برای سپاهان گریه کردم، به آن دلیل بود که به تیمم متعهد بودم و با سپاهان قرارداد داشتم.

خود مسئولان باشگاه حرف‌ها را مطرح می‌کردند
وی بیان داشت: متاسفانه این مسائل از خود باشگاه و مسئولان باشگاه نشات پیدا می‌کرد که من فکر نمی‌کنم مسئله‌ای حرفه‌ای باشد و اگر ما در آن برهه حرفی نزدیم، دلیل بر این نبود که چیزی را نمی‌فهمیدیم. من این حرف‌ها را حالا می‌زنم که باشگاه برای فصل آینده آن را جبران کند چون سپاهان باشگاه بزرگی است.

مدافع سپاهان با بیان اینکه سپاهان یک باشگاه کاملا حرفه‌ای بود، تصریح کرد: به نظرم این مسئله از عالم حرفه‌ای به دور است که امیدوارم حداقل سال‌های بعد برای بازیکنان دیگر این اتفاقات نیفتد؛ من سال خوبی در سپاهان داشتم و باید بگویم امسال دوستان زیادی در سپاهان پیدا کردم.

اگر می‌گفتم می‌روم، باشگاه ناراحت می‌شد
وی بیان داشت: من اگر از هفته دهم و وسط فصل در رسانه‌ها اعلام می‌کردم که می‌خواهم از این تیم بروم، مطمئن باشید که باشگاه از این مسئله ناراحت می‌شد چون در عالم حرفه‌ای من به باشگاهی که با آن قرارداد دارم، متعهد هستم. اما در حال حاضر که قرارداد من با باشگاه تمام شده، هم ‌باشگاه حق دارد با بهترین بازیکنان وارد مذاکره شود و هم بازیکنان نیز این حق را دارند اما زمانیکه ما قرارداد هستیم، این کار درست نیست.

همه چیز پول نیست
طالبی بیان داشت: باید بگویم همه چیز پول نیست و اگرچه من هیچ بی‌احترامی از باشگاه سپاهان ندیدم و همه سپاهانی‌ها بالاترین احترام را به من گذاشته‌اند اما از این باشگاه ناراحت شدم هرچند که همه می‌دانند که من هیچ‌گاه شخصی حرف نمی‌زنم و برای همه این صحبت‌ها را اعلام می‌کنم.

وی بیان داشت: یک سری حرف‌هایی را از زبان کسانی شنیدیم که از آنها انتظار نداشتیم چون این افراد باید به ما بیشترین آرامش را می‌دادند اما من اگر در زمان بازی‌ها من حرفی نمی‌زدم، شاید مسائلی را در نظر گرفتم و می‌خواستم آرامش تیم به هم نخورد اما امیدوارم این مسئله سال آینده برای بازیکنان اتفاق نیفتد چون تاثیر زیادی بر ذهن این بازیکنان خواهد گذاشت.

بعد از هر باخت بحثآمدن دیگر مدافعان مطرح می‌شد
مدافع سپاهان اضافه کرد: برخی از نزدیکان باشگاه در طول فصل بارها اعلام کردند که برای فصل آینده فلان بازیکن را به خط دفاعی تیم اضافه می‌کنیم و این مصاحبه‌ها بعد از باخت‌های ما هم ادامه پیدا می‌کرد. به نظر من زمانیکه یک بازیکن عضو باشگاه نیست، باشگاه می‌تواند به جای پرداختن به اینکه فصل آینده کدام بازیکن را می‌آورد، تمرکز خود را بر بازیکنانی که با آن قرارداد دارد معطوف کند و حداقل تا پایان فصل سکوت کند زیرا مطرح شدن حضور بازیکنان دیگر در سپاهان باعثمی‌شد تمرکز برخی بازیکنان تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی بیان داشت: اگر من آن زمان حرفها را نزدم به این دلیل بود که نمیخواستم برای تیم حاشیه ایجاد شود و سپاهان از صحبتهای من لطمه نخورد اما حالا این گلایهها را مطرح کردم.