به گزارش افکارنیوز، علی سادات امروز در نشست مشترک با هیئت فوتبال استان اردبیل اظهار داشت: باشگاه آرتا‌سبلان فعالیتش را از روزهای گذشته آن هم در سه رشته فوتبال، والیبال و وزنه‌برداری آغاز کرده و ما به یقین در رده پایه تیم‌های باشگاهی خودمان را نیز فعال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به شدت و با پیگیری مستمر در صدد توافق و تفاهم با یک تیم لیگ دسته یکی برای حضور در استان اردبیل هستیم که مذاکرات لازم نیز در این زمینه صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد.

سادات با بیان اینکه مجوز فعالیت باشگاه آرتا‌سبلان از اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل اخذ شده است، خاطر نشان کرد: ما به رؤسای تمامی این هیئت‌ها اعم از فوتبال، والیبال و وزنه‌برداری فعالیت رسمی خودمان را اعلام کردیم که البته این کار از طریق ورزش و جوانان صورت گرفته و اینکه ورزش و جوانان به دلایل مختلف این موضوع را به هیئت فوتبال اعلام نکرده و آنها از فعالیت ما بی‌اطلاع هستند، ‌ دیگر تقصیر ما نیست.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: قرار بود آرتا‌سبلان سوم خرداد به صورت رسمی در قالب یک باشگاه منسجم فعالیتش را آغاز کند اما به دلایل مختلفی این افتتاح به تأخیر افتاد و ما زمان دقیق افتتاح باشگاه آرتا‌سبلان را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: ‌ در رشته فوتبال اغلب بازیکنان جذب شده بومی بوده و در حال تست‌گیری از بازیکنان هستیم و امیدواریم بازیکنان دعوت شده توان و قدرت حضور در یک تیم شایسته را داشته باشند و اگر در پست‌هایی جای خالی داشتیم و نتوانستیم بازیکن بومی جذب کنیم قطعاً بازیکنان غیربومی جذب می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل باشگاه آرتا‌سبلان اردبیل در ادامه یادآور شد: سرمربی تیم غلامرضا سرخی دروازه‌بان سابق تیم‌های ملی است که با تمام توان و تلاشی مضاعف ورود پیدا کرده تا تیم فوتبال آرتا‌سبلان را در لیگ یک کشور به جایگاه مناسب هدایت کند.

سادات با بیان این مطلب که به دعوت دکتر حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس به استان اردبیل آمده‌ایم تا در زمینه ورزش فعالیت کنیم، ادامه داد: اغلب هیئت‌های ورزشی امکانات و ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در اختیار ما گذاشتند به گونه‌ای که این استان از ورزشکاران و بازیکنان مستعد برخوردار است.

وی گفت: ‌ ما پیش از این در رده لیگ سه کشور و در قالب تیم شهدای سادات شریف فعالیت‌های باشگاه‌داری داشتیم ولی تاکنون تجربه حضور در لیگ یک را نداریم که این اولین تجربه ما برای حضور در لیگ یک می‌باشد.

سادات افزود: ما به دنبال جلب و جذب اسپانسر ورزشی قوی هستیم تا تیم آرتا‌سبلان با حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه این اسپانسر مالی بتواند فعالیت خود را انجام دهد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه قرار است تیم فوتبال پرسپولیس ۱۲ تا ۱۷ ماه جاری در اردبیل اردو بزند، تصریح کرد: به احتمال قوی تیم فوتبال آرتاسبلان یک بازی دوستانه با پرسپولیس تهران در اردبیل برگزار میکند.