پیروزی مدعیان همگروه ایران در لیگ جهانی

به گزارش افکارنیوز،رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در گروه‌های A و B جمعه شب در کشورهای مختلف آغاز شد که طی آن تیم‌های روسیه، ایتالیا و صربستان در گروه B و برزیل، آرژانتین و بلغارستان در گروه A این مسابقات برابر حریفان خود به برتری دست یافتند.

نخستین دیدار روز جمعه را تیم‌های روسیه و ایران در شهر کالینگراد برگزار کردند که قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در حالی که تغییراتی را در ترکیب خود به وجود آورده بود و از ماکسیم میخائیلوف، ستاره این تیم خبری نبود، روی درخشش دیمتیری اینلینیخ و دیمیتری موزرسکی، بازیکن ۲۱۸ سانتیمتری و سرعتی زن خود برابر ایران ۳ بر صفر برنده شد. روس‌ها که از بازی خوب شاگردان ولاسکو شگفت‌زده شده بودند به خصوص در دو ست نخست روی تجربه بازیکنانشان در آخرین لحظات ورق را به سود خود بازگرداندند.

در یکی دیگر از دیدارهای این گروه که در هاوانا برگزار شد تیم صربستان دست به کار بزرگی زد و کوبا را در خاک این کشور ۳ بر یک شکست داد. الکساندر آتاسانویچ و نیکولا کواچویچ به ترتیب با ۲۲ و ۲۰ امتیاز بهترین بازیکنان تیم صربستان در این دیدار بودند.

در شهر مودنا نیز تیم ایتالیا پذیرای آلمان، یکی از پدیده‌های فصل گذشته این رقابتها بود که در سه ست متوالی ژرمن‌ها را از پیش روی برداشت. ایتالیایی‌ها در این بازی کار سختی نداشتند و در مدت زمان یک ساعت و ۱۸ دقیقه توانستند نخستین برد خود را در فصل جدید لیگ جهانی کسب کنند.

اما در گروه A لهستان و برزیل، حساس‌ترین دیدار روز را برگزار کردند که برزیلی‌ها در زمین مدافع عنوان قهرمانی ۳ بر یک برنده شدند. برزیل که دیگر جیبا و موریلیو دو ستاره با سابقه خود را به همراه ندارد و تغییراتی را در ترکیب خود به وجود آورده است در این دیدار با درخشش ریکاردو، ویسوتو و لوکاس به برتری دست یافت. جالب اینکه برناردو رزنده سرمربی تیم ملی برزیل با خداحافظی جیبا، عنوان کاپیتانی را به فرزندش برونو رزنده سپرده است. برزیل قبل از این بازی نیز در دو دیدار تدارکاتی روسیه را شکست داده بود.

در این گروه آرژانتین هم یک اتفاق بزرگ را با برد در زمین آمریکا رقم زد. آرژانتینی‌ها در این بازی ۳ بر یک برنده شدند. پابول بنگولئا با ۱۵ امتیاز در خط حمله و یک امتیاز سرویس بهترین بازیکن آرژانتینی‌ها در این مسابقه بود. در ترکیب امریکا اثری از استنلی نبود و کاپیتانی این تیم به اندرسون سپرده شده است.

تیم بلغارستان نیز در زمین فرانسه به برتری ۳ بر ۲ رسید تا لیگ جهانی را با برد آغاز کند. سوکولوف و آلکسیف به ترتیب ۲۶ و ۲۰ امتیاز کسب کردند تا زمینه‌های برد بلغارها را در این دیدار فراهم آورند. در یکی دیگر از دیدارهای جمعه شب که از گروه C برگزار شد تیم کانادا در سه ست متوالی از سد پرتغال گذشت. این سومین بازی کانادا و پرتغال بود. در این گروه بقیه تیم‌ها دو بازی انجام داده‌اند.

جدول رده‌بندی گروه A:

۱ - برزیل ۳ امتیاز
۲ - آرژانتین ۳ امتیاز
۳ - بلغارستان ۲ امتیاز
۴ - فرانسه یک امتیاز
۵ - امریکا بدون امتیاز
۶ - لهستان بدون امتیاز

جدول رده‌بندی گروه B:

۱ - ایتالیا ۳ امتیاز
۲ - روسیه ۳ امتیاز
۳ - صربستان ۳ امتیاز
۴ - کوبا بدون امتیاز
۵ - ایران بدون امتیاز
۶ - آلمان بدون امتیاز

جدول رده‌بندی گروه C:

۱ - کره ۶ امتیاز
۲ - کانادا ۶ امتیاز
۳ - فنلاند ۴ امتیاز
۴ - هلند ۳ امتیاز
۵ - پرتغال ۲ امتیاز
۶- ژاپن بدون امتیاز