بازتاب پیروزی ایران در رسانه‌های عربی

به گزارشافکارنیوز،تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی با ارائه یک بازی زیبا و چشم نواز با چهار گل لبنان را در هم کوبید و یک گام دیگر به صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نزدیک شد. پیروزی قاطع ایران برابر لبنان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت:

* النشره لبنان: بازی ضعیف و شکست سنگین

این سایت لبنانی نوشت: ایران فرصت به دست آمده را از دست نداد و به بهترین نحو از آن استفاده کرد. لبنان با نبود بسیاری از مهره‌های اصلی خود به مصاف ایران رفت و با چهار گل تن به شکست داد. درست است که توجیه فایده‌ای ندارد، اما شرایط تاثیر زیادی در رقم خوردن نتیجه‌ داشت. قبل از هر چیز باید به توانایی بازیکنان ایران در استفاده از فرصت‌ها اعتراف کرد.

آنها دو هدف در این دیدار داشتند: نخست انتقام شکست دور رفت و دوم قرار گرفتن در جایگاه دوم جدول رده‌بندی که در صورت نهایی شدن جواز صعود آنها به جام جهانی برزیل را صادر می‌کند. ایران به آنچه در این دیدار می‌خواست دست یافت و با چهار گل به پیروزی رسید. آنها انتقام شکست یک بر صفر در بیروت را گرفتند.

شاگردان کارلوس کی‌روش با این پیروزی قاطع موقعیت خود در جدول رده‌بندی را استحکام بخشیدند و با ۱۳ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفتند و الان موقعیت بهتری نسبت به ازبکستان دارند. هیچ کس انتظار نداشت لبنان با این مشکلات زیاد برابر ایران در آزادی به پیروزی برسد. مهم این بود که بازیکنان تسلیم نشدند و تا پایان جنگیدند. تاثیر غیبت مهره‌های اصلی در رقم خوردن این نتیجه‌ هویدا بود. بازیکنان لبنان با وجود بازی دفاعی عملکرد خوبی داشتند.

دیدار تیم‌های فوتبال‌ ایران و لبنان

* المستقبل لبنان: خداحافظی لبنان با شکست سنگین برابر ایران


این سایت لبنانی پس از شکست شاگردان تئوبوکر در آزادی نوشت: لبنان در ورزشگاه آزادی با چهار گل تن به شکست داد تا وادعی تلخ با انتخابی جام جهانی داشته باشد. لبنان قبل از این دیدار با پنج امتیاز هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی نداشت و تنها از سر وظیفه برابر حریف ظاهر شد. تئو بوکر بسیاری از مهره‌های خود را در اختیار نداشت و ترکیبی جدید را برابر ایران به میدان فرستاد.

تفاوت انگیزه‌ها در این دیدار کاملا پیدا بود. ایران برای هموار کردن بیشتر راه صعود به جام جهانی می‌جنگید، اما لبنان تنها برای ادای وظیفه بازی می‌کرد. بازیکنان ایران کاملا هجومی به میدان رفتند، این در حالی بود که بازیکنان ما تنها در پی کم کردن بار شکست برابر حریفی بودند که به خوبی توپ را به گردش در می‌آورد و پرس لازم را انجام می‌داد.

* العهد لبنان: امید ایران زنده شد


این سایت لبنانی بر خلاف سایت‌های دیگر تیتر خنثی " پیروزی ایران برابر لبنان " زد و نوشت: امید ایران برای صعود به برزیل با پیروزی چهار بر صفر در آزادی زنده شد. ایران در انتخابی جام جهانی با چهار گل محمدرضا خلعتبری(۳۹) جواد نکونام(۴۵،۸۶) و رضا قوچان نژاد(۴۶) برابر لبنان به پیروزی رسید تا با ۱۳ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گیرد.

* انحاء عربستان: ایران به برزیل نزدیک شد


پیروزی چهار بر صفر ایران برابر لبنان در رسانه‌های عربستانی هم بازتاب داشت. سایت انحاء نوشت: ایران با چهار گل لبنان را در هم کوبید و یک گام مهم دیگر برای صعود به برزیل برداشت. ایران با این پیروزی جمع امتیازات خود را به ۱۳ رساند و بعد از کره جنوبی در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

دیدار تیم‌های فوتبال‌ ایران و لبنان

* الریاض عربستان: ایران لبنان را در هم کوبید


ایران با پیروزی قاطع چهار بر صفر برابر لبنان یک گام دیگر به برزیل نزدیک شد. این دومین شکست پیاپی تحقیر آمیز لبنان در آزادی است. شاگردان بوکر چند هفته‌ پیش هم در انتخابی جام ملت‌های آسیا با پنج گل در آزادی تن به شکست دادند.

* اخبار الان مصر: ایران یک گام دیگر تا جام جهانی

این سایت مصری هم نوشت: ایران با پیروزی قاطع برابر لبنان به تلاش خود برای صعود به جام جهانی ادامه داد. شاگردان کارلوس کی‌روش موفق شدند با چهار گل برابر میزبان خود به پیروزی برسند تا با ۱۳ امتیاز و تنها یک امتیاز کمتر از کره جنوبی صدرنشین در جایگاه دوم قرار گیرند. "

* بخش عربی یورو اسپورت: ایران در مسیر رسیدن به رویا

سایت یورو اسپورت عربی پس از پیروزی چهار بر صفر ایران برابر لبنان در ورزشگاه آزادی این گونه نوشت: امیدهای ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با پیروزی چهار بر صفر برابر لبنان زنده شد. ایران با این پیروزی یک گام دیگر برای صعود به برزیل نزدیک شد.

* الإتحاد امارات: " ایران تکلیف صعود را به روز آخر کشاند

" ایران در انتخابی جام جهانی در ورزشگاه آزادی با چهار گل لبنان را شکست داد تا تکلیف صعود این تیم به جام جهانی به روز آخر کشیده شود. دیدار پایانی ایران برابر کره جنوبی است که تکلیف تیم‌های صعود کننده را مشخص می‌کند. "

* الکاس قطر: امیدهای ایران بیشتر شد


"تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی چهار بر صفری که برابر لبنان به دست آورد، خود را به مکان دوم جدول ردهبندی رساند تا امیدهای این تیم برای صعود به جام جهانی بیشتر شود."