کاری می‌کنم نکونام خون گریه کند!

به گزارش افکارنیوز،ایران و کره جنوبی، سه‌شنبه ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه " مونسو " در شهر اولسان(۴۱۰ کیلومتری سئول) به مصاف هم می‌روند.

سایت‌های معتبر فوتبال جهان در آستانه بازی حساس ایران و کره جنوبی به بررسی این دیدار پرداختند که در زیر می‌خوانیم:

* سایت فور فور تو:

سایت فور فور تو درباره بازی ایران با کره جنوبی نوشته است:

کره جنوبی و ایران در حالی سه شنبه به مصاف هم می‌روند که همه نگاه‌های آنها به تاشکند خواهد بود. آنها می دانند که در صورت این که ازبکستان نتواند قطر را شکست دهد هر دو تیم مستقیما به جام جهانی صعود می‌کنند. کره جنوبی در حال حاضر با ۱۴ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار دارد.

پیروزی کره‌ای‌ها برابر ازبکستان باعثشد تا شاگردان " چوی کانگ هائه " با یک امتیاز بیشتر نسبت به ایران در صدر جدول گروه خود قرار گیرد.

کره در صورت کسب تساوی در این دیدار به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می‌کند و باعثمی‌شود آنها در اولسان برای هشتمین بار صعود خودشان به جام جهانی را جشن بگیرند.

در سوی مقابل ایران قصد دارد تا برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۶ به جام جهانی راه یابد. اگر ایران بتواند به جام جهانی صعود کند، جام جهانی برزیل چهارمین حضور ایران در جام جهانی خواهد بود.

ایرانی‌ها تاکنون یک پیروزی در جام جهانی داشتند، آن هم برابر آمریکا در سال ۱۹۹۸. شاگردان کارلوس کی‌روش در مسابقات انتخابی جام جهانی، امتیازات حساسی را از دست دادند، اما آنها در دو بازی گذشته به خودشان آمده اند و با کسب شش امتیاز از دو دیدار برابر قطر و لبنان تا آستانه حضور در جام جهانی پیش رفتند.

* گلوبال پست:

پایگاه خبری گلوبال پست، درباره بازی ایران و کره جنوبی نوشته است:

بازی‌های انتخابی در جام جهانی روز سه شنبه در حالی در قاره آسیا انجام می‌شود که سه تیم کره جنوبی، ایران و ازبکستان تلاش می‌کنند تا حضور در معتبرترین رویداد فوتبالی جهان فوتبال را جشن بگیرند.

کره‌ای‌ها در بازی با ایران از شرایط بهتری برخوردارند. یک تساوی نیز شاگردان " کانگ هائه " را راهی جام جهانی می‌کند. کره‌ای‌ها حتی در صورت شکست برابر ایران نیز شانس حضور در جام جهانی را دارند.

اما صحبت‌های سرمربی و بازیکنان کره جنوبی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها عطش زیادی برای پیروزی برابر ایران و انتقام شکست دور رفت را دارند. ایرانی‌ها در سوی مقابل شرایط نه چندان آسانی برای حضور در جام جهانی دارند. شکست ایران برابر کره جنوبی و پیروزی ازبکستان برابر قطر موقعیت حضور ایران در جام جهانی را به خطر می‌اندازد.

ایران در بازی رفت در حالی موفق شد کره جنوبی را با یک گل شکست دهد که مسعود شجاعی را در ابتدای نیمه دوم به دلیل اخراج از دست داده بود. ایرانی‌ها در بازی رودر رو برابر کره جنوبی از شرایط خوبی برخوردارند. آنها ۱۰ برد و ۷ تساوی و ۹ شکست را برابر کره جنوبی تجربه کردند.

بازی کره جنوبی و ایران از یک طرف دیگر به یک بازی حیثیتی تبدیل شده است و آن هم جنگ لفظی میان مربیان دو تیم پیش از آغاز مسابقه بوده است. ابتدا این سرمربی کره بود که جنگ روانی را شروع کرد و با انتقاد از میزبانی تیم ملی ایران بازی رفت از انتقام در بازی برگشت سخن گفت.

در طرف مقابل کارلوس کی‌روش نیز گفته‌های سرمربی کره جنوبی را شرم آور توصیف کرد و حتی اعلام کرد که حاضر است پیراهن تیم ملی ازبکستان را برای او بخرد. گفته‌هایی که باعثشد سرمربی کره جنوبی باز هم واکنش از خود نشان دهد و اعلام کند که کی‌روش جام جهانی آینده را از پای تلویزیون تماشا خواهد کرد.

کره‌ای‌ها باید برای پیروزی برابر ایران باید مراقب جواد نکونام، هافبک ایرانی‌ها باشند. این هافبک ۳۲ ساله که بیش از ۱۳۰ بازی برای ایران انجام داده است، در بازی رفت نیز تنها گل بازی را به ثمر رساند. نکونام در بازی‌های قبلی ایران برابر لبنان دو گل به ثمر رساند.

* خبرگزاری فرانسه:

خبرگزاری فرانسه نیز درباره بازی حساس کره جنوبی و ایران نوشته است: بازی ایران و کره جنوبی به یکی از حساس‌ترین بازی‌های چند ساله آسیا تبدیل شده است. جنگ لفظی بین بازیکنان و مربیان دو تیم قبل از این پیکار حساس به اوج خود رسیده است. سرمربی کره جنوبی قول داده است تا زندگی را برای ایران سخت کند و سون هیونگ مین، مهاجم کره جنوبی گفته است که کاری می‌کنم تا نکونام در زمین مسابقه خون گریه کند. این در حالی است که یک تساوی هم کره جنوبی را به جام جهانی ۲۰۱۴ می‌رساند.

سون هیونگ مین ادامه داده است که ایران را با اختلاف سه، چهار گل شکست خواهند داد. آنها معتقد هستند که در بازی رفت در ایران تیم میزبان نتوانسته است به خوبی از آنها پذیرایی کند و شرایط میزبانی را به جا آورد.

در سوی مقابل کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران گفته‌های سرمربی کره جنوبی را شرم آور توصیف کرد.

لی میونگ جو، هافبک کره‌ای‌ها که در بازی با ازبکستان بهترین بازیکن زمین شناخته شده، نیز به انتقاد از جواد نکونام پرداخت و برای تیم ملی ایران خط نشان کشید.

لی میونگ جو به حالت تحقیر درباره جواد نکونام، گفت: نکونام را زیاد نمی‌شناسم! من فقط درباره نکونام در تلویزیون چیزهایی شنیده‌ام. فکر نمی‌کنم که ایران تیمی خیلی قوی باشد. اگر بازی همیشگی‌ خودمان را انجام دهیم می‌توانیم ایران را شکست دهیم.

کره جنوبی در صورت صعود به جام جهانی میتواند برای هشتمین بار حضور در معتبرترین رویداد فوتبالی جهان را تجربه کند.