صعود مقتدرانه شاگردان کی روش به جام جهانی / ایران به برزیل رفت

به گزارش افکارنیوز، دیدار دو تیم فوتبال ایران و کره جنوبی از ساعت ۱۶:۳۰ در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در ورزشگاه مونسوی شهر اولسان کره جنوبی آغاز شد.

این دیدار آخرین بازی دو تیم برای صعود به جام جهانی است و سفیدپوشان ایران با ترکیب زیر به مصاف قرمزپوشان کره‌جنوبی رفتند:

رحمان احمدی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، جلال حسینی، هاشم بیک زاده، خسرو حیدری(غلامرضا رضایی - ۶۸)، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی(احسان حاج صفی - ۸۱) و رضا قوچان نژاد(فرزاد حاتمی ۹۰ + ۱)

* پس از سوت داور چینی دو تیم سعی کردند با احتیاط به دروازه یکدیگر نزدیک شوند و در این میان کره‌ای‌ها از یک امتیاز برخوردارند و آن هم صدای هواداران کره‌ای است.

* قرمزپوشان کره‌ای در دقیقه ۴ توانستند صاحب اولین کرنر شوند. این کرنر وارد محوطه جریمه ایران شد و رحمان احمدی توپ را جمع کرد.

* کره‌ای‌ها دو دقیقه بعد دوباره خود را به دروازه ایران نزدیک کردند و با یک ضربه نسبتا خطرناک دروازه احمدی را تهدید کردند. هر چند این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

* کره‌ای‌ها سعی دارند که بازی را اداره کنند و در ۱۰ دقیقه اول بازی اغلب، مالکیت توپ در اختیار آنها بود.

* کره‌ای‌ها که به نظر می‌رسد توجه زیادی به حمله از سمت راست دارند در دقیقه ۱۲ یک موقعیت دیگر ایجاد کردند اما توپ در شرایطی وارد محوطه ایران شد که هیچ قرمزپوشی نبود از آن استفاده کند.

* در دقیقه ۱۳ شوت بازیکن کره از پشت ۱۸ قدم توسط رحمان احمدی مهار شد.

* در دقیقه ۱۶ یک کرنر دیگر را کره‌ای‌ها روی دروازه ایران ارسال کردند که باز هم دروازه‌بان ایران توپ را در دست گرفت و خیال همه را راحت کرد.

* با وجود اینکه تعداد هواداران ایران بسیار کمتر از کره‌ای‌ها است اما دقایقی صدای آنها شنیده می‌شد.

* دیدار ازبکستان و قطر که همزمان با این دیدار در ازبکستان آغاز شده نیز با تساوی بدون گل در جریان است. با این نتایج تا این لحظه ایران و کره دو تیم صعود کننده به جام جهانی هستند.

* در دقیقه ۱۹ کره‌ای‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که با اختلاف از بالای دروازه ایران بیرون رفت.

* در دقیقه ۲۰ توپ دیگری روی دروازه ایران ارسال شد که موقعیت نسبتا خطرناکی را ایجاد کرد ولی باز هم رحمان احمدی توپ را جمع کرد. در ادامه باز هم کره‌ای‌ها روی یک موقعیت مشابه صاحب توپ شدند اما شوت بازیکن کره با برخورد به زمین به بالای دروازه رفت که البته داور پیش از آن خطای بازیکن تیم میزبان را اعلام کرده بود.

* در دقیقه ۲۳ داور به دلیل اعتراض کی‌روش به او تذکر داد هر چند در این لحظه نبی، سرپرست تیم ملی به داور اعلام کرد که او اعتراض کرده و داور دچار اشتباه شده است.

* در دقیقه ۲۶ کره‌ای‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی در گوشه زمین ایران شدند و توپی که ارسال شد به صورت مستقیم از کنار دروازه رحمان احمدی به بیرون رفت.

* کره‌ای‌ها مانند تمام ۲۸ دقیقه گذشته یک بار دیگر توپ را از میانه‌های میدان به صورت مستقیم به محوطه جریمه ایران ارسال کردند و باز هم مقاومت مدافعان تیم ملی ایران نگذاشت چشم بادامی‌ها ره به جایی ببرند.

* دیدار دو تیم ازبکستان و قطر نیز تا دقیقه ۳۰ همچنان بدون گل دنبال می‌شود.

* در دقیقه ۳۴ بالاخره سفیدپوشان ایران توانستند وارد زمین کره شوند و در حالی‌که خسرو حیدری از سمت راست حرکت می‌کرد بازیکن کره با زدن توپ به اوت این فرصت را از ایران گرفت.

* در دقیقه ۳۵ در دیدار همزمان قطری‌ها صاحب موقعیت خوبی شدند ولی توپشان با برخورد به تیر دروازه ازبکستان گل نشد.

* تیم ملی قطر در تاشکند گل اول را وارد دروازه ازبکستان کرد. این گل را عبدالقادر الیاس در دقیقه ۳۷ به ثمر رساند.

* تیم ملی ایران روی ضربه ایستگاهی مسعود شجاعی، صاحب یک موقعیت شد اما کره‌ای‌ها با دفع این توپ دست به ضد حمله خطرناکی زدند که با دخالت رحمان احمدی ختم به خیر شد. این در حالی بود که بازیکنان کره اعتقاد به خطای دروازه‌بان ایران داشتند.

* قطر در نیمه اول با یک گل ازبکستان را شکست داد و با این نتیجه تیم ملی ایران تنها ۴۵ دقیقه تا صعود به جام جهانی فاصله دارد.

نیمه دوم:

* در این نیمه خطرناک‌ترین موقعیت ایران خلق شد و رضا قوچان‌نژاد توانست وارد محوطه جریمه کره جنوبی شود اما این موقعیت نصفه و نیمه هم از دست رفت.

* ایران در این نیمه بیشتر از نیمه اول توانست به دروازه کره نزدیک شود اما باز این کره‌ای ها هستند که نبض بازی را در دست می‌گیرند.

* دیدار ازبکستان و قطر نیز تا دقیقه ۵۵ با برتری یک بر صفر قطر در حال پیگیری است.

* آندرانیک تیموریان در دقیقه ۵۶ به دلیل خطایی که روی بازیکن کره انجام داد اولین کارت زرد بازی را گرفت.

* در دقیقه ۶۰ رضا قوچان نژاد با فراری سریع و با استفاده از اشتباه بازیکنان میزبان، دروازه کره را باز کرد تا ایران یک بر صفر پیش بیفتد.

* پس از این گل بازیکنان ایران اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند و بیشتر از قبل به دروازه کره نزدیک شدند.

* ازبکستان توسط بهادر نسیم اف توانست در دقیقه ۶۰ گل تساوی را وارد دروازه قطر کرد.

* خسرو حیدری دچار مصدومیت شد و در دقیقه ۶۸ جای خود را به غلامرضا رضایی داد.

* کره‌ای‌ها که دوست ندارند شکست بخورند باز به تلاش خود برای زدن گل تساوی ادامه می‌دهند ولی ۳،۲ موقعیتی که با همان شیوه بازی قبلی خود به دست آوردند بی نتیجه ماند.

*کره‌ای‌ها در دقیقه ۷۶ در چند نوبت دروازه ایران را تهدید کردند اما با درخشش رحمان احمدی که ۲ بار توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید دروازه ایران همچنان بسته ماند

* ازبکستان در دقیقه ۷۲ گل دوم را توسط زوتی اف وارد دروازه قطر کرد.

* در دقیقه ۷۵ نسیم اف گل دوم خود و سوم ازبکستان را وارد دروازه قطر کرد.

* کره جنوبی در دقیقه ۸۰ صاحب یک ضربه کرنر دیگر شد که باز هم احمدی توپ را دفع کرد.

* یک دقیقه بعد کیم یوون پشت ضربه ایستگاهی که تیمش صاحب آن شد، ایستاد و ضربه را آرام زد و باز هم کارشان بی نتیجه ماند.

* مسعود شجاعی نیز دچار مصدومیت شد و دومین بازیکن تعویضی ایران بود که جایش را در دقیقه ۸۱ به حاج صفی داد. داور بازی که معتقد بود او برای بیرون رفتن وقت تلف می‌کند یک کارت زرد را به شماره ۷ ایران نشان داد.

* رحمان احمدی پس از اینکه یک توپ را دریافت کرد هنگام فرود با بازیکن کره برخورد کرد و از ناحیه پای راست دچار مصدومیت شد و تیم پزشکی وارد میدان شد تا او را درمان کند. هر چند کره‌ای‌ها معتقد بودند که او وقت تلف می‌کند.

* در دقایق آخر تیم ملی کره با تمام توان به سمت دروازه ایران یورش برد که باز هم نتیجه‌ای در بر نداشت.

* کره یک بار دیگر پشت محوطه جریمه ایران روی خطای هند رضایی صاحب موقعیت شد اما این توپ هم از کنار دروازه احمدی به بیرون رفت.

* در دقیقه ۸۷ احمدف گل چهارم ازبکستان را به قطر زد تا این تیم ۴ بر یک پیش بیفتد.

*در دقیقه ۱ + ۹۰ رضا قوچان نژاد از زمین خارج شد و فرزاد حاتمی به میدان آمد.

* ازبکستان در دقیقه ۳ + ۹۰ توسط باخایف گل پنجم را وارد دروازه قطر کرد اما تلاش آنها نتیجه ای نداشت و ازبکستان به جام جهانی راه پیدا نکرد.

* در دقیقه پایانی کره موقعیت خوبی داشت که توپ آنها به بیرون رفت تا ایران با برتری یک بر صفر در این بازی به عنوان تیم اول با ۱۶ امتیاز به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل راه یابد. کره هم با ۱۴ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی شد.