سرخپوشان غرامت می‌گیرند

به گزارش افکارنیوز به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام حکم نهایی دادگاه CAS درخصوص پرونده شکایت شرکت آلفا علیه پرسپولیس با برائت سرخپوشان مختومه شد تا این پرونده پس از نزدیک به ۶ سال به سود طرف ایرانی، ‌ ختم به خیر شود. رایی که می‌توان آن را افتخاری بزرگ برای باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران دانست.

از این رو برای اطلاع یافتن از جزئیات بیشتر درخصوص این موضوع به سراغ دکتر شکری، معاون حقوقی باشگاه رفتیم تا از روند موفقیت‌آمیز این پرونده اطلاع حاصل کنیم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، ‌گفت: " در سابقه پرونده در سال ۸۳ یک قرارداد بین باشگاه پرسپولیس و شرکت آلفا منعقد شد که برطبق آن قرار شد تا چند بازی در کشورهای کانادا و آمریکا برگزار شود. به دلایلی این اتفاق رخ نداد تا شرکت آلفا طرح دعوایی را از طریق CAS علیه باشگاه و تقاضای غرامتی یک میلیون دلاری را انجام دهد. البته قبل از آن طی درخواستی هیأت مدیره وقت باشگاه از آن شرکت عذرخواهی کرده بود. با این حال شرکت آلفا دعوایش را مطرح کرد که در سال ۸۷ ما در دادگاه شرکت کردیم و ایراد صلاحیتی گرفتیم به CAS مبنی بر اینکه دیوان داوری ورزشی صلاحیت رسیدگی ابتدایی به موضوع اختلاف را ندارد. "

وی افزود: " با تأکید بر ماده ۱۷، طرف دعوا(شرکت آلفا) سعی کرد صلاحیت CAS را تحمیل کند، اما موفق نشد و پیشنهاد کرد که در قالب میانجی‌گری مطرح تا به سمت مصالحه هدایت شود. با رایزنی‌هایی که با حبیب کاشانی داشتیم، قرار شد قرارداد جدیدی را منعقد کنیم. این کار سرعت گرفت تا در صورت اجرا، درآمدی نزدیک به یک میلیون دلار با انجام دو بازی در دو شهر کانادا به طرفین برسد، که متأسفانه مجدداً این فرایند به انجام نرسید. باز هم در ادامه تغییرات مدیریتی اتفاق افتاد، حبیب کاشانی رفت تا دوباره این فرصت از دست برود و طرح جدید دعوا برنامه‌ریزی و به تهدیدی مجدد برای باشگاه تبدیل شود. "

شکری تصریح کرد: " این بار با نمایندگی تام‌الاختیار آقای کوشانفر(نماینده تام الاختیار شرکت آلفا)، داوری تعیین شد. در اولین فاز دعوا دیدیم که داور اسرائیلی است و با توجه به بار سیاسی این انتخاب اعتراضی کردیم به نصب این داور، هضم این قضیه برای مرجع داوری ساده نبود اما این اتفاق افتاد تا داور دیگری نصب شود. اتفاقی که موفقیت بزرگ برای ما بود. داور یونانی جایگزین داور اسرائیلی شد. در نهایت تعیین وقت شد برای جلسه استماع در تاریخ ۲ فوریه آلفا مطالبه مبلغی حدود ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار دلار به عنوان خسارت کردند، ما در دفاع اعلام کردیم که عدم برگزاری این تورنمنت به دلیل عمل نکردن شرکت آلفا به بسیاری از مفاد قراردادش بود. در ادامه ما به دلیل کوتاهی شرکت آلفا مبلغ ۴۲۰ هزار دلار درخواست غرامت کردیم. به خاطر همین موضوع دادگاهی از لوزان سوئیس تشکیل شد به همراه آقایان دکتر ماروسی و دکتر رجبی که از داوران برجسته حقوق بین‌المللی هستند در این جلسه شرکت کردیم ضمن اینکه مدرک مهمی بدست آوردیم از شرکت آلفا مبنی ‌براینکه این شرکت به دلیل مشکلات مالیاتی معلق شده است. جلسه متأثر از این موضوع شد بطوریکه آنها در چند نوبت درخواست مصالحه کردند، اما بواسطه سابقه‌ای که از این شرکت سراغ داشتیم موافقت نکردیم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس با اشاره به صدور رای نهایی دادگاه به سود پرسپوایس، ‌ گفت: " در نهایت رأی در تاریخ ۱۸ مارس،(۲۸ اسفند) اعلام شد که شامل ۶ بخش است؛

۱ دعوا و خواسته که آقای کوشانفر(نماینده تام الاختیار شرکت آلفا) در تاریخ ۲۹ می ۲۰۰۹، مطرح کرده بود رد شد.

۲ دعوای متقابل باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۸ جولای ۲۰۱۰ در یک قسمت پذیرفته شد.

۳ آقای علی کوشانفر که نماینده شرکت آلفا محسوب می‌شود، محکوم شدند به پرداخت ۲۹۰ هزار دلار به علاوه ۵ درصد سود سالیانه که از تاریخ اول سپتامبر ۲۰۰۹ تا تاریخ پرداخت اعمال خواهد شد.

۴ هزینه دادرسی در مرجع داوری باید توسط شرکت خواهان(آلفا) پرداخت شود.

۵ ۱۰ هزار دلار به عنوان حق‌الزحمه وکلای پرسپولیس از طریق شرکت آلفا پرداخت شود.

۶ سایر ادعاها درست نمی‌باشد.

شکری تاکید کرد: " این رأی به نفع باشگاه و در سبقه تاریخ حقوقی بین‌المللی ورزشی ایران بی‌سابقه است. "
انتهای پیام