خط و نشان مرادی برای وزنه برداران معترض
گروه ورزشی؛

این طور که مشخص است ۵ وزنه بردار المپیکی پس از دعوت از سوی مسئولان فدراسیون تصمیم گرفتند که باز هم در اردوهای تیم ملی حاضر نشوند و همچنان بر سر تصمیم خود ایستاده اند. این درحالی است که همه آنها معتقدند که از آمادگی خوبی بهره می برند.

به گزارشافکارنیوز،کیانوش رستمی همه ۸۵ کیلوگرمی‌ها را به مبارزه می طلبد و می گوید که با وجود اینکه در اردو حضور ندارد اما از وزنه برداران اردونشین خیلی آماده تر است. او این حرف‌ها را در حالی می‌زند که تیم ملی بزرگسالان برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا راهی قزاقستان شده است و از شنبه هم نبردهای خود را استارت خواهد زد. کوروش باقری با ترکیب جابر بهروزی، رسول تقیان، سهراب مرادی، یاسین باقری، کیا قدمی، محسن بهرام زاده، بهادر مولایی و رشید شریفی در این مسابقات حضور خواهد داشت از همین رو قبل از اعزام تیم با سهراب مرادی وزنه بردار ۸۵ کیلوگرم تیم ملی درباره رقابت های قهرمانی آسیا و صحبت های رستمی هم وزن او به گفتگو نشستیم.

رقابت های قهرمانی آسیا را چطور ارزیابی می کنی؟
بدون شک رقابت های سختی خواهد بود چراکه بزرگان وزنه برداری دنیا در آسیا هستند و نبرد با آنها یک آزمون جدی برای ما به حساب می آید.

شرایط تیم چطور است؟

خوشبختانه این دوره از تیم یکدست و خوبی بهره می بریم. این درست است که اسم ها در این تیم معروف نیستند اما هم رکورد بچه ها عالی است و هم اینکه همه با هم متحد و همدل هستند.

سال گذشته پس از ۹ سال توانستیم قهرمان آسیا شویم فکر می کنی این دوره چه عنوانی بدست بیاوریم؟

به امید خدا می رویم تا دوباره قهرمان شویم. ما تمام سعی خود را خواهیم کرد تا عنوان دوره گذشته تکرار شود.

وضعیت آمادگی خودت چطور است؟
ما الان ۲ ماه است که در اردو هستیم و من هم هنوز به آمادگی ۱۰۰درصد نرسیده ام اما در تمرینات ۱۷۰ را در یکضرب و ۲۵۰ را در دوضرب زدم که مطمئنا در مسابقات بهتر هم خواهم بود.

چرا به آمادگی کامل نرسیده ای؟
مصدومیتی که داشتم باعثاین تأخیر شد اما مصدومیتم هم برطرف شده و به آمادگی کامل خواهم رسید.

اصلی‌ترین رقیبان تان در مسابقات قهرمانی آسیا کدام کشورها هستند؟
وزنه‌برداران چین و قزاقستان حریفات قدرتمندی برای ما خواهند بود اما این‌طور نیست که مثل دوره‌های گذشته بتوانند با یکی دو حرکت مدال بیاورند و کار را تمام کنند و ما با تمام قدرت به مصاف آن‌ها می‌رویم.

در مسابقات جهانی لهستان هم شرکت خواهی کرد؟
بله، از ابتدا هدفم شرکت در مسابقات جهانی و موفقیت در آن رقابت‌ها بود اما کوروش باقری گفت اگر به رکورد خوبی در تمرینات رسیدی به آسیایی هم بیا که خوشبختانه من هم آماده شدم و الان هم در دو رقابت حضور خواهم یافت.

هدفت از حضور در این رقابت ها چیست؟
در رقابت های آسیایی سال گذشته قهرمان شدم امسال هم فقط به دنبال قهرمانی هستم. در رقابت های جهانی هم فقط به طلا فکر می کنم و می خواهم مجموع را بیشتر از ۳۸۸ بزنم البته اگر آسیب دیدگی خاصی برایم پیش نیاید.

۵ وزنه بردار المپیکی گویا نمی خواهند به اردوها بیایند؟
من هم شنیده ام امیدوارم که این تصمیم به سودشان باشد اما ما هم تمرینات خودمان را داریم و با حواشی هم کاری نداریم.

اما کیانوش رستمی همه ۸۵ کیلوگرمی ها را به مبارزه دعوت کرده؟
بله همه این حرف های شان به گوش مان رسیده است اما از حرف تا عمل فاصله است. او می گوید از همه ما آماده تر است اگر این طور بود پس چرا به اردو نیامد؟ رستمی وزنه‌بردار خوبی است ولی او در المپیک نتوانست رکورد خودش را بزند بعد الان برای ما شاخ و شانه می کشد.

به نظرت جای این وزنه برداران را پر خواهید کرد؟

ببینید این ها طوری صحبت کرده اند که انگار در ایران فقط همین ۵ وزنه بردار است و اگر نیایند همه چیز لنگ می ماند اما من به شما قول می دهم که ما در رقابت ها کاری خواهیم کرد کارستان. مخصوصا در وزن ۸۵ کیلوگرم و فوق سنگین که اینها خیلی ادعای شان می شود. تا رقابت های جهانی فقط ۴ ماه مانده، شما ۴ ماه صبر کنید انشاءالله در همین دو وزن مدال ها برای ما خواهد بود. همه چیز را به چشم خواهید دید.

پس معتقدی که الان وضعیت شما بهتر از کیانوش رستمی است؟
بله، قبلا هم بهتر بودم، پارسال در همین رقابت های آسیایی ۸ کیلو کیانوش را گرفتم بهترین وزنه بردار آسیا شدم. در المپیک هم بدشانسی آوردم. عضله پشت پایم پاره شد و مدتی هم مریض شدم وگرنه در المپیک هم می توانستم کلی حرف بزنم. این ها هم بهتر است بجای اینکه حرف بزنند بیایند و خودی نشان دهند. این گوی و این میدان پس چرا نمی آئید؟

باقری معتقد است این ها برای این به اردو نمی آیند که آماده نیستند؟
من نمی دانم اما باقری حتما دلیلی برای حرف هایش دارد ولی این وزنه برداران بعد از المپیک خودشان را گم کرده اند و خیلی خودشان را دسته بالا می گیرند که این درست نیست. انشاءالله اگر گرفتار حاشیه نشویم در همین دو رقابت پیش رو خیلی حرف ها را ثابت خواهیم کرد. ثابت خواهیم کرد که از آنها بهتر هستیم. من در جهانی ثابت می کنم که همان سهراب مرادی گذشته هستم و از همه هم بهترم.

آنها می گویند باقری بی احترامی می کند شما هم در اردوها با چنین چیزهایی برخورد کرده اید؟
من متوجه نمی شوم منظورشان از بی احترامی چیست! ما که چیزی ندیده ایم. مربی که نمی تواند با شوخی و خنده تیم را برای قهرمانی آسیا و جهان آماده کند. باقری در تمرین مربی جدی است که این هم بسیار خوب است و همه مربیان موفق هم همین طور هستند. این‌ها همه بهانه است وگرنه باقری همان باقری است و اینها همان وزنه برداران هستند فقط مدال المپیک گرفتند و حالا خودشان را برای همه می گیرند. باقری چرا باید بی ادبی کند؟ اگر تمرین را شل بگیرد و جدی نباشد و سر بچه ها داد و بیداد نکند که نمی تواند این تیم را جمع کند. انشاءالله که ما در عمل ثابت خواهیم کرد و مثل بعضی ها حرف نمی زنیم.

در مسابقات جهانی لهستان چه خواهید کرد؟
ما در خیلی از وزن ها خوب هستیم اما من قول ۲-۳ مدال را حتما به شما می دهم.

شما مشکلی هم با هیات استان اصفهان داشتی چه شد؟

آن مشکل حل نشد اما برایم مهم نیست. اصلا هیات استان اصفهان را در حدی نمی بینم که بخواهم خودم را درگیرش کنم. الان فقط تمرین و مسابقات برایم اهمیت دارند.

در رقابت های لیگ برتر با کدام تیم حاضر خواهی شد؟
باشگاه ها از اول تیر شروع به بستن تیم های خود خواهند کرد و الان مشخص نیست. از مسابقات که برگردیم بعد در موردش تصمیم می گیرم.

سعیده فتحی