نوجوانان ایران، آرژانتین را شکست دادند

به گزارش افکارنیوز،مرحله یک چهارم نهایی سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان بامداد امروز شنبه در شهر تیخوانا مکزیک با برگزاری ۴ دیدار به پایان رسید که در یکی از این دیدارها تیم نوجوانان ایران موفق شد با پیروزی ۳ بر یک برابر آرژانتین به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرده و به جمع ۴ تیم برتر این جام را پیدا کند.

نتیجه کلی دیدار ایران برابر آرژانتین به شرح زیر است:
ایران ۳ - آرژانتین یک
(۲۳ - ۲۵،۲۵ بر ۲۰،۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۲۳)


در این مسابقه، ست نخست با برتری ۲۵ بر ۲۳ آرژانتین به پایان رسید اما در ست‌های بعدی شاگردان ایرج مظفری توانستند با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰،۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۲۳ برابر حریف مطرح آمریکای جنوبی به برتری دست یافته و به عنوان نخستین تیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند.

ایرج مظفری سرمریی تیم والیبال نوجوانان ایران در ابتدای تمامی ست‌های این بازی از ترکیب جواد حکمتی، معین معینی‌فر، اکبر ولایی، سهند الله‌وردیان، رحمان تقی‌زاده، محمدجواد معنوی‌نژاد و محمد دلیری(لیبرو) استفاده کرد. همچنین حمید حمودی، هادی سیدنیازی، جبار اسمعیل‌پور و محمدرضا عوض‌پور نیز از جمله نفرات تعویضی کادر فنی تیم ایران در بازی با آرژانتنی بودند.

از سوی دیگر محمدجواد معنوی‌نژاد و جواد حکمتی امتیازآورترین بازیکنان ایران در این بازی بودند که ۱۸ و ۱۷ امتیاز برای تیم ایران به دست آوردند.

در دومین دیدار این مرحله هم تیم والیبال نوجوانان روسیه با نتیجه ۳ بر یک کوبا را از پیش رو برداشت. روس‌ها گیم نخست این بازی را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به کوبا واگذار کردند اما در ست‌های بعدی با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱،۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۲ حریف خود را شکست داده و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.

با این پیروزی، روسیه حریف تیم نوجوانان والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان شد، دیداری که بامداد فردا یکشنبه برگزار خواهد شد. ایران و روسیه در مرحله گروهی هم یک‌مرتبه برابر همدیگر قرار گرفته بودند که آن مسابقه با برتری ۳ بر صفر روسیه به پایان رسیده بود.

قبل از بازی ایران و آرژانتین دو بازی در گروه تیمهایی که برای جایگاه های هفدهم تا بیستم مبارزه میکنند، برگزار شد که تیمهای ژاپن و تونس بر رواندا و الجزایر غلبه کردند.