اسامی ۱۰ نامزد کسب پای طلا اعلام شد

به گزارشافکارنیوز،دو نفر از اعضای تیم ملی فوتبال اسپانیا به نام‌های ایکر کاسیاس و آندرس اینیستا در میان ۱۰ نامزد کسب پای طلای ۲۰۱۳ قرار گرفتند. همچنین در این فهرست نام کریستیانو رونالدو نیز به چشم می‌خورد.

این جایزه با توجه به موفقیت‌های یک بازیکن بالای ۲۸ سال سن در تمام طول دوران حرفه‌ای‌‌اش به او اختصاص می‌یابد. برنده توسط هیئتی شامل نمایندگان همکاران رسانه‌ای‌ پای طلا بر اساس آرای هواداران از سراسر دنیا انتخاب می‌شود. این جایزه توسط شاهزاده آلبرت دوم از موناکو در اواخر امسال اهدا خواهد شد. برنده این جایزه جای پایش را روی سنگی حک خواهد کرد.

در یک دهه‌ای که این جایزه اهدا می‌شود، هیچ بازیکن اسپانیایی نتوانسته آن را به دست آورد. اسامی زلاتان ایبراهیموویچ، رایان گیگز، روبرتو کارلوس، رونالدینیو و الساندرو دل‌پیرو در میان برندگان قبلی این جایزه به چشم می‌خورد.

فهرست کامل نامزدهای دریافت این جایزه به شرح زیر است:

ایکر کاسیاس (رئال مادرید)، کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)، آندرس اینیستا (بارسلونا)، دیدیه دروگبا (گالاتاسرای)، میروسلاو کلوزه (لاتزیو)، دیوید ترهزگه (ریورپلاته)، دیوید بکام (بازیکن سابق پاریسنژرمن)، فرانک لمپارد (چلسی)، آندرا پیرلو (یوونتوس)، ساموئل اتوئو (آنژی)