به گزارش افکارنیوز، فصل گذشته از ۱۴ بازیکنی که پرسپولیس کنار گذاشت، ۷ نفر توانستند یک تیم لیگ برتری برای خود مهیا کنند و فقط محمد نصرتی بود که توانست به یک تیم بالای جدولی بپیوندد.

در این بین میثاق معمارزاده بدون تیم ماند. این فصل هم بیشتر بازیکنانی که دایی کنار گذاشته، یا بدون تیم هستند یا به تیم هایی رفته اند که هدفشان در فصل آینده باقی ماندن در لیگ برتر است، مسئله ای که یارگیری ضعیف سرخپوشان در سال های اخیر را نشان می دهد.

تراکتورسازی، عاقبت خیر


علی کریمی، کاپیتان و ستاره محبوب پرسپولیسی ها خیلی زود تراکتور را به عنوان تیم آینده اش انتخاب کرد. کریمی که در بازی فینال جام حذفی از فوتبال خداحافظی کرده بود، پس از آنکه تصمیم به بازگشت گرفت در برنامه های رویانیان و دایی جایی نداشت. در مقطعی حتی اظهارات رویانیان باعثبه وجود آوردن درگیری لفظی بین دو طرف شد.

در نهایت کریمی که زیر ذره بین تراکتورسازی، فولاد، نفت تهرانه و راه آهن قرار داشت و استقلال و سپاهان هم برای جذب او تمایل نشان داده بودند تبریز را به عنوان مقصد آینده اش انتخاب کرد. شماره ۸ سابق پرسپولیس، تنها بازتیکن جدا شده سرخپوشان بود که از چند تیم بزرگ لیگ برتری پیشنهاد داشت.

البته کریم انصاری فرد هم زیر ذره بین استقلال، تراکتورسازی و سپاهان قرار داشت اما به جز تراکتورسازی هیچ تیمی با او وارد مذاکره نشده است. فرشاد احمدزاده پدیده جوان پارسه هم بعد از فرصت پیدا نکردن در پرسپولیس به تبریز رفته تا شانس را در تراکتورسازی امتحان کند.

خارجی های بدون تیم

مارکو پروویچ و ولاتکو گجروزدانفسکی که در نقل و انتقالات نیم فصل به پرسپولیس پیوسته بودند، توسط دایی کنار گذاشته شدند. آنها فصل پیش در بیشتر بازی های پرسپولیس گل محمدی فیکس بودند و حتی در مقطعی محمد نوری را نیمکت نشین کردند. با وجود این، آنها فعلا تیمی برای فصل آینده ندارند.

البته از مهلت نقل و انتقال فوتبال اروپا زمان زیادی باقی مانده و آنها در صورت ترک ایران برای ادامه بازیگری، فرصت انتخاب جدیدشان را دارند. امیرحسین فشنگچی و افشین اسماعیل زاده هم فعلا تیم ندارند. در مورد فشنگچی، حتی شایعه پیوستنش به هیچ تیم لیگ برتری شنیده نمی شود و خطر سرنوشت معمارزاده او را هم تهدید می کند.

تیم های میانه و انتهای جدول

گسترش فولاد و استقلال خوزستان، تیم های تازه وارد لیگ برتری میثم نقی زاده و عادل کلاه کج را خریده اند. سیف اللهی و قدمی به داماش رفتند و مهرزاد معدنچی بعد از سال ها به مقاومت بازگشت. نقی زاده و کلاه کج احتمالا جزو بازیکنان اصلی تیم جدیدشان خواهند بود اما ۳ نفر دیگر ممکن است در این تیم ها هم روی نیمکت یا سکوها بنشینند.

احیای قاضی؟


محمد قاضی که فصل پیش عملکرد بسیار ضعیفی داشت، در یک انتقال نسبتا آرام به رقیب سنتی سرخپوشان پیوست. قاضی می خواهد در تیم جدیدش ناکامی فصل پیش را جبران کند. فصل پیش علیرضا محمد، محمد نصرتی، شیثرضایی، مجتبی شیری، مازیار زارع، حسین بادامکی و مهرداد اولادی با هدف احیا شدن دوباره از پرسپولیس رفتند. بیشتر آنها در تیم جدیدشان هم فروغ چندانی نداشتند اما مهرداد اولادی با پیراهن ملوان دوباره به تیم ملی دعوت شد.