به گزارش افکارنیوز، سرپرست سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال از احتمال تغییر تقویم لیگ قهرمانان آسیا به سود تیم‌های غرب این قاره خبر داد.

مهدی تاج در میانه دوره دانش‌افزایی مدیران، مربیان و سرپرستان لیگ برتر فوتبال درباره این جلسه گفت: بناست هر سال چنین برنامه‌ای برگزار شود که در آن رییس کمیته‌های مختلف فدراسیون فوتبال جدیدترین قوانین فیفا و AFC را با مربیان و مدیران لیگ برتری در میان بگذارند و هماهنگی‌ها را با آن‌ها بیشتر کنند.

تاج همچنین درباره سفر مسئولان فدراسیون فوتبال به مالزی گفت: این سفر خیلی خوب بود. ما در آنجا مسائلی را مطرح کردیم که سال‌هاست به دنبالش بودیم. مهم‌ترین مسئله ما تغییر تقویم مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا بود که مقرر شد که این تقویم تغییر کند و اگر این مسئله به تایید هیات اجرایی AFC برسد، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از این پس از مهرماه آغاز می‌شود و در واقع با تقویم یوفا و تیم‌های غرب آسیا هماهنگ می‌شود.

تاج در ادامه با اعلام این خبر که نمایندگان AFC در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مرداد به ایران سفر می‌کنند گفت: امروز جلسه‌ای با ناظران مسابقه‌ها داشتیم که درباره مسائل مربوط به آن‌ها صحبت کردیم. همچنین به باشگاه‌ها گفتیم که باید ۲۰ درصد از بودجه مصوب خود را صرف آکادمی کنند و نمی‌توانند به عنوان مثال هزینه هتل یا سفر را به نام تیم‌های پایه‌شان ثبت کنند چون نمایندگان AFC دفاتر مالی را به دقت بررسی می‌کنند.

سرپرست سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال همچنین درباره برگزاری مسابقه‌های لیگ برتر در ایام ماه رمضان گفت: یکی از چیزهایی که AFC این بار تایید کرد، برگزاری مسابقه‌ها در ماه رمضان بود. ما نمی‌توانیم لیگ را تا میانه‌های اردیبهشت ۹۳ ادامه دهیم بنابراین باید در ایام رمضان و پس از افطار بازی‌ها را برگزار کنیم.

تاج همچنین درباره تکلیف باشگاههای بدهکار و حق پخش تلویزیونی گفت: فردا (دوشنبه) آقای حسنزاده یکی از سخنرانان جلسه است که در این باره مفصل صحبت میکند. این را نیز باید بگوییم که تنبیه کردن به تنهایی کافی نیست و ما باید از روشهای تشویقی هم استفاده کنیم. درباره حق پخش هم از مجلس میخواهیم قانونی را تصویب کند که صداوسیما بتواند مبلغ مورد نظر را به ما پرداخت کند چون در آن صورت فوتبال، خودش، خودش را اداره میکند.