قیمت ادینهو ۱۵ برابر شد!
گروه ورزشی

؛ لوسیانو ادینهو بازیکن برزیلی سابق مس بعد از دو فصل بار دیگر به ایران بازگشت تا پیراهن این تیم کرمانی را بر تن کند. ادینهو که دو فصل پیش از مس جدا شد و به امارات رفت تا در باشگاه الشارجه توپ بزند اما چندان دراین تیم موفق نبود و سرانجام در پایان فصل جاری عذر وی خواسته شد.

به گزارشافکارنیوز، از سوی دیگر باشگاه مس که در تابستان جاری برخی از ستاره های موثر خود نظیر شجاع خلیل زاده و رضا عنایتی را از دست داده و هنوز نتواسته بازیکن بزرگ و ستاره ای را خریداری کند و همین روند سبب اعتراض گسترده هواداران مس به مسئولان باشگاه شده، به گونه ای که برخی ازهواداران این تیم با تجمع در جلوی در باشگاه رسما اعتراض خود را به این قضیه نشان دادند. مسئولان مس نیز بلافاصله دست به کار شدند و دوباره ادینهو را به خدمت گرفتند.

ادینهو بازیکن برزیلی محبوبیت فوق العاده ای در کرمان دارد و به همین دلیل هم مدیران باشگاه مس این بازیکن را دوباره به ایران آوردند تا هواداران را با باشگاه مس آشتی دهند. جلب رضایتی که البته چندان ارزان برای این باشگاه نبود و کرمانی مجبور شدند که حسابی سر کیسه را شل کنند. بنابر اعلام یک منبع آگاه مبلغ قرارداد ادینهو با باشگاه مس ۵۰۰ هزار دلار خالص است یعنی اینکه باشگاه مالیات بر درآمد این بازیکن را هم پرداخت می کند.

به این ترتیب و با توجه به قیمت فعلی دلار ادینهو با رقمی بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان جذب باشگاه مس شده که البته نسبت به قرارداد سال اول ادینهو با مس رشد ۱۵ برابری داشته است! ادینهو در سال اولی که در مس بود، دستمزد ۹۲ میلیون تومانی گرفت. در سال دوم رقم قراردادش ۱۳۰ میلیون تومان بود و در آخرین فصل حضورش در باشگاه مس او دستمزد ۲۵۰ میلیون تومانی دریافت کرد و اکنون دستمزدش رشد سرسام آوری داشته به گونه ای که نزدیک به ۱۵ برابر شده است!