به گزارش افکارنیوز، برخلاف ادعای رئیس کمیته انضباطی قرارداد باشگاه‌های بدهکار ثبت می‌شود و اسماعیل حسن‌زاده در شرایطی که کمیته انضباطی را تبرئه می‌کند سازمان لیگ را مسئول این اتفاق می‌داند.

رئیس کمیته انضباطی در چند وقت اخیر در اظهار نظرهای خود قویا اعلام کرده بود که تیم‌های بدهکار نمی‌توانند قرارداد بازیکنان خود را ثبت کنند. هر چند همان موقع هم این اظهارات از سوی مدیران جدی گرفته نمی‌شد و گویا مدیرانی که در کنار بدهی‌های میلیاردی خود با جیب خالی، وعده و وعید، چک دیگران و حتی خودروی خود به دنبال گرفتن ماهی و شاه ماهی بودند کاملا اطمینان داشتند; i اگر چند میلیارد دیگر هم به بدهی قبلی‌شان اضافه شود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

امروز مسئولان باشگاه استقلال قرارداد ۱۴ بازیکن خود را در هیئت فوتبال استان تهران ثبت کردند. این درحالی است که استقلال یکی از باشگاه‌هایی است که بدهکاری دارد و آنقدر شرایط مالی در اردوی آبی‌پوشان سخت شده که فتح‌الله‌زاده خودروی شخصی‌اش را می‌دهد تا بازیکنی را برای ماندن در استقلال راضی کند. پیش از این نیز باشگاه پرسپولیس هم قرارداد بازیکنانش را با وجود بدهی ثبت کرده بود.

هوشنگ نصیرزاده در مورد عملی نشدن حکم کمیته انضباطی این گونه اظهار نظر کرد: کمیته انضباطی در این رابطه حکمی صادر نکرده بلکه اطلاعیه داده است. اعتبار یک حکم زمانی است که برای این تصمیمات حکم صادر شود. برای باشگاه‌های بدهکار اطلاعیه دسته جمعی صادر شده است در حالی‌که اگر قرار بود از ثبت قراردادشان جلوگیری شود باید برای تک تک آنها حکم صادر می‌شد. به نظر می‌رسد ضمانت اجرایی اطلاعیه توسط عوامل اجرایی تضمین می‌شود.

در طرف دیگر اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی ابتدا در واکنش به اظهارات نصیرزاده اینگونه واکنش نشان داد: نصیرزاده اشتباه می‌کند و متاسفم در حالی که از موضوعی اطلاع ندارد صحبت می‌کند. او قبل از این که اظهار نظر کند ابتدا باید پرونده‌ها را نگاه می‌کرد تا ببیند بر اساس قانون بوده است یا خیر.

حسن‌زاده در مورد علت ثبت شدن قراردادها نیز توپ را به زمین سازمان لیگ انداخت و اینگونه گفت: در مورد این موضوع باید از سازمان لیگ سوال کنید و ببینید در شرایطی که کمیته انضباطی حکم صادر کرده چرا قراردادها ثبت شده است؟

از همان ابتدا هم مشخص بود که مانند سالهای گذشته این تهدیدها کارساز نخواهند شد و تیمها همچنان با جیب خالی به دنبال بمب و خمپاره هستند. از طرف دیگر باید دید سازمان لیگ که حالا توپ را در زمین خود میبیند چگونه این بازی را ادامه خواهد داد.