شکست عمیدی به خواست داوران مسابقات

به گزارشافکارنیوز،بیست و یکمین دوره از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان از ۲۴ تیر ماه به میزبانی شهر پوئبلا مکزیک آغاز شده و امروز در حالی آخرین روز خود و اختتامیه را سپری می‌کند که تیم ملی تکواندوی کشورمان در روز آخر تنها با یک نماینده در وزن ششم مردان یعنی امید عمیدی چشم به مدالی دیگر دارد. عمیدی در سومین دیدار خود به مصاف نمایینده چین رفت و با نتیجه ۱۰ بر چهار از دور مسابقات کنار رفت.

وی در راند اول چهار بر صفر بازنده شد، در راند دوم نیز با همین نتیجه شکست خورد و در راند سوم با نتیجه ۱۰ بر چهار شکست خورده و حذف شد.

در این رقابت عمیدی هر چه به حریف خود ضربه وارد می کرد و مانیتور امتیاز او را نشان می داد داور وسط با کنار کشیدن داوران و بازبینی فیلم امتیاز عمیدی را کم می کرد به طوری که در طول بازی ۱۰ امتیاز از عمیدی کم شد. در واقع باخت عمیدی به دلیل نزدیک بودن اختلاف امتیاز ایران و مکزیک بود. داوران به دلیل اینکه اگر عمیدی برنده این دیدار می شد می دانستند که کار برای مکزیکی ها سخت خواهد شد و احتمال کسب نایب قهرمانی میزبان کم می شود، به سود تکواندو کار چینی قضاوت کردند.

این مسابقات در حالی ادامه دارد که تیم ملی مکزیک با چند امتیاز اختلاف نسبت به ایران در سکوی سوم قرار دارد و در صورتی که نماینده آنها به مدال طلا دست یابد، عنوان نایب قهرمانی به مکزیکی ها می رسد و در غیر اینصورت تیم ملی ایران نایب قهرمان مسابقات می‌شود.

وی در دومین دیدار خود به مصاف نماینده نیوزلند رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر هشت به پیروزی رسید.

تکواندوکار وزن ششم تیم ملی ایران در دور نخست نماینده تیم ملی کره جنوبی را با نتیجه ۲۴ بر ۱۲ شکست داده بود.

تیم ملی تکواندو کشورمان تا کنون در این دوره از رقابتها موفق به کسب یک مدال طلا توسط بهنام اسبقی و دو نقره توسط هادی مستعان و سجاد مردانی شده است.