افکار

بدون شک بلغارستان و استویچکوف را باید شگفتی سازان جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا نامید اما ضربه سر به یاد ماندنی یوردان لچکف یکی از ماندگارترین صحنه های تاریخ جامهای جهانی به شمار می رود.

به گزارش افکارنیوز،پانزدهمین دوره جام جهانی در سال ۱۹۹۴ در آمریکا برگزار شد؛ رقابتی دیدنی و زیبا که شاید تنها نقطه ضعف آن برگزاری فینال بدون گل و کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی برای نخستین بار در تاریخ این مسابقات بود.

این جام پرگل سرشار از هیجان، غم، شادی و شگفتی بود. بلغارستان که در ۱۶ دیدار پیش خود در مرحله نهایی جام جهانی طعم پیروزی را نچشیده بود، در این جام درخشان ظاهر شد و پس از پیروزی برابر آرژانتین در مرحله گروهی و مکزیک در یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی، آلمان مدافع عنوان قهرمانی را نیز در یک چهارم نهایی شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

هرچند " هریستو استوچکوف " مهمترین عامل مطرح شدن بلغارستان به عنوان یکی از قدرت های فوتبال جهان است و وی توانست در جامی که بلغارها شگفتی ساز شدند آقای گلی مشترک را با اولگ سالنکوی روس به دست بیاورد، اما بدون شک ضربه سر یوردان لچکوف که سند حذف آلمان پرمدعا را از جام پانزدهم امضا کرد از یاد و خاطر فوتبال دوستان بیرون نخواهد رفت.

در دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا تیم ملی بلغارستان در شرایطی که با گل دقیقه ۴۷ لوتار ماتئوس که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید عقب بود در ۳ دقیقه طوفانی ورق را برگرداند و آلمان مدافع عنوان قهرمانی را حذف کرد و برای اولین بار به جمع ۴ تیم نهایی جهان راه یافت. دقیقه ۷۵ استویچکوف با یک ضربه آزاد بسیار زیبا کار را به تساوی کشاند و سه دقیقه بعد " یوردان لچکوف " مهمترین گل عمر خود را با یک ضربه سر بسیار زیبا به ثمر رساند و توپ را به تور دروازه " بودو ایلگنر " چسباند.

از این گل ماندگار به عنوان یکی از ۱۰ عامل بزرگ ناراحتی در جام جهانی نام می برند.

در زیر عکسهای نحوه به ثمر رسیدن این گل زیبا را می توانید ببینید:

کد خبر: 248363