چهارشنبه چهارمین تقابل کریمی با پرسپولیس

به گزارش افکارنیوز،کمتر کسی انتظار داشت پس از جدایی کریمی از پرسپولیس و پیوستن به تراکتورسازی، شماره ۸ سرخپوشان آنقدر زود مقابل تیم سابقش قرار بگیرد.

چهارشنبه جادوگر محبوب پرسپولیسی ها به ورزشگاه آزادی برمی گردد. بازیکنی که این بار، علنی تر از همیشه از پرسپولیس کنار گذاشته شد و ممکن است تشویق او در ورزشگاه آزادی برای تیم دایی دردسر درست کند. تشویق کریمی در بازی دوستانه تیم ملی ۹۸ و ۲۰۱۴ این نگرانی ها را بیشتر از همیشه کرده است.

سابقه رویارویی کریمی و پرسپولیس نشان می دهد این نگرانی چندان هم بیهوده نیست.

چهارشنبه چهارمین تقابل کریمی با پرسپولیس

پاس گل، برد، اخراج، تشویق


کریمی در ۳۰ سالگی به پرسپولیس برگشت تا فوتبالش را در این تیم تمام کند اما بعد از یک سال به خاطر اختلاف با عباس انصاری فرد مجبور به ترک باشگاه شد. او فصل بعد با پیراهن استیل آذین مقابل پرسپولیس قرار گرفت. در بازی رفت، هوار ملامحمد که به عنوان جانشین کریمی خریده شده بود، پرسپولیسی ها را پیش انداخت اما دو پاس گل کریمی به غلامی و چاوشی بازی را به نفع استیل آذین برگرداند.

اواخر بازی کریمی به خاطر اعتراض به مسعود مرادی اخراج شد. او که موقع بیرون رفتن پیراهن استیل آذین را درآورد و پیراهن پرسپولیس که زیر پیراهن اصلی پوشیده بود را به هواداران نشان داد، در این بازی بارها توسط هواداران پرسپولیس تشویق شد.


دو دستگی تماشاگران پرسپولیس

بازی برگشت همان سال، تقابل کریمی و مهدوی کیا با علی دایی بود. علی دایی اجازه حضور مهدوی کیا در پرسپولیس را نداد و با وجود جدایی انصاری فرد نگذاشت کریمی نیم فصل به پرسپولیس برگردد. در این بازی تماشاگران پرسپولیس به دو دسته حامیان کریمی – مهدوی کیا و حامیان دایی تقسیم شدند. کریمی ابتدای بازی به سمت دایی نرفت و گفت هیچ وقت شاگرد دایی نبوده که برایش دسته گل ببرد.


اشتباه کریمی، برد دایی

علی کریمی لیگ دهم را هم با پیراهن استیل آذین آغاز کرد. او در بازی رفت جزو بازیکنان تدافعی تیمش بود. دقیقه ۶۲ بازی توپی که کریمی لو داد، گل اول پرسپولیس را ساخت. این برد پرسپولیس، تنها تقابل کم حاشیه کریمی با تیم سابقش بود. در بازی برگشت دو تیم هم کریمی به شالکه رفته بود و پرسپولیس در یک بازی پربرخورد توانست استیل آذین را شکست دهد.


کریمی با پرسپولیس، مقابل دایی

در مقطع دو ساله ای که دایی از پرسپولیس به راه آهن رفته بود، کریمی به این تیم بازگشت. پرسپولیس و راه آهن در این دو سال ۴ بار مقابل هم به میدان رفتند. در لیگ یازدهم بازی رفت یک – یک مساوی شد و بازی برگشت را تیم دایی ۴-۳ برد. بازی پرحاشیه ای که شادی های دایی بعدها با عنوان «مشت گره کرده علیه پرسپولیس» تعبیر شد.

کریمی در آن مسابقه پاس دو گل از سه گل تیمش را داد. در دو بازی لیگ دوازدهم، پرسپولیس یک بازی را برد و یک بازی را واگذار کرد اما کریمی در هیچ کدام از دو مسابقه حضور نداشت.


بحران شماره ۸


جز علیرضا حقیقی همه بازیکنان پرسپولیس شماره شان را برای لیگ سیزدهم انتخاب کرده اند. تنها مسئله مبهم، شماره ۸ سابق کریمی است. رضا حقیقی که گفته بود به این شماره علاقه زیادی دارد حاضر نشد این پیراهن را بپوشد. بقیه بازیکنان پرسپولیس هم ترجیح دادند وارد تقابل کریمی و مدیران پرسپولیس نشوند. شماره ۸ تا لحظات آخر خالی بود اما مسئولان پرسپولیس این شماره را به مارکو شه چپانوویچ دادند. این بازیکن در تمرین های قبلی شماره هایی مثل ۳۱ و ۸۹ را پوشیده بود اما به خاطر اصرار پرسپولیسی ها به بایگانی نشدن شماره کریمی و امتناع دیگر بازیکنان، شماره ۸ به این بازیکن صربستانی رسید.