کی‌روش: شرایط بسیار بسیار بد است

به گزارشافکارنیوز،کی‌روش گفت: آمده‌ایم درباره برنامه‌های تیم ملی صحبت کنیم. دلیل اصلی حضور ما امروز به خاطر ارائه نقطه نظرات‌مان به یکدیگر است. تا قبل از اینکه لیگ سال گذشته تمام شود ما برنامه‌هایمان را در اردیبهشت ماه به همه رسانه‌ها گفته بودیم. یکی از نقاط اصلی برنامه ما این بود که لیگ امسال را در دوازدهم جولای آغاز کنیم. ما برنامه‌هایمان را به سازمان لیگ داده بودیم تا آمادگی لازم را داشته باشیم. با توجه به برنامه‌ای که از سازمان لیگ ما در اختیار داریم شرایط بسیار بسیار بدی را برابر خود می‌بینیم.

وی افزود: اگر ما این برنامه را انجام دهیم تیمی به اسم استقلال در لیگ وجود دارد که در سه هفته اول چهار بازی باید انجام دهد. این مسئله غیر معقولانه است. این مسئله‌ای نبود که به ما قول داده شده بود و چیزی نبود که هواداران ایرانی استحقاق آن را داشته باشند و منتظر آن باشند. این فقط مثالی بود درباره مشکلاتی که گریبان ما را گرفته است. متاسفانه ما می‌خواستیم اردوی خودمان را در پرتغال آغاز کنیم اما دیروز به من گفتند به خاطر کمبود منابع ملی اردو لغو شده است. من بابت این مسئله بسیار ناراحتم و معتقدم همه هواداران فوتبال در ایران به خاطر این مسئله ناراحتند. از جانب تیم ملی و شخص خودم می‌گویم که این مناسب نیست برنامه‌های ما با وجود موفقیت‌هایمان اجرا نشود.

سرمربی تیم ملی در ادامه تصریح کرد: من می‌خواهم نقطه نظرات خودم را برای آنچه که فکر می‌کنم به تیم ملی برای آماده‌سازی کمک می‌کند مطرح کنم. من امیدوار هستم با حمایت‌های مناسب نقطه نظرات‌مان را بگوییم چرا که این برنامه‌ریزی لیگ مناسب نیست. باید لیگ در ۳۱ تیرماه شروع می‌شد که نشد و متاسفانه اولین اردوی آماده‌سازی ما که قرار بود در پرتغال برگزار شود، انجام نشد. به خاطر اینکه هنوز ایمان دارم هواداران فوتبال ایران استحقاق بیشتری از وضعیت فعلی دارند و اعتقاد دارم هواداران ایرانی توقع بسیار بالایی درباره تیم ملی در جام جهانی دارند باید ماه‌ها و ماه‌ها کار بکنیم و تلاش بیشتری را برای موفقیت داشته باشیم.

کی‌روش همچنین اظهار کرد: من مثل بعضی از افراد نیستم که زمان جنگ و مبارزه عقب بروند و جلو نیایند. در زمان جنگ من به عنوان رهبر در جلو می‌ایستم و می‌جنگم و به خاطر اینکه من به این مسئله ایمان دارم که باید کار کرد، پس مبارزه می‌کنم. ما باید یکی از این‌ راه‌ها را انتخاب کنیم. مطمئنا ما به هدفی که می‌خواستیم رسیدیم. ماموریت ما رسیدن به جام جهانی بود که به آن رسیدیم. در حال حاضر که موفق به صعود به جام جهانی شده‌ایم همگی باید یک هدف یا رویای مشترک داشته باشیم و آن هم این است که برای اولین بار به مرحله دوم جام جهانی برویم. اگر ما بخواهیم از این نابسامانی‌ها جلوگیری کنیم اعتقاد من این است که یکی از این چهار راه را انجام دهیم. این مسئله باید روی توافق بر برنامه لیگ باشد. متاسفانه لیگ آن زمانی که قرار بود شروع نشد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در ادامه اظهاراتش گفت: در درجه دوم پیشنهاد من این است که جام حذفی باید زمانی آغاز شود که لیگ وجود دارد و با لیگ هم به پایان برسد. در درجه سوم تمامی اهالی فوتبال ایران باید به این توافق برسند که همه بازیکنان باید در خدمت تیم ملی باشند. ما باید تمام وقت در خدمت تیم ملی باشیم یعنی بازیکنان باید در تیم ملی باشند و چهارم اینکه تمام بازیکنان تیم ملی باید تحت نظارت کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال باشند. فوتبال ایران باید با این مسئله کنار بیاید. بعضی از بازیکنانش مثل جباری نیاز به مسائل پزشکی دارند. ما باید رو به جلو حرکت کنیم و نیاز به برنامه داریم. من این فرصت را به سازمان لیگ میدهم که ۲۲۳ روز برای برنامهریزی لیگ و جام حذفی داشته باشد. ما سه مرحله مختلف برای آمادهسازیمان پیشبینی کردهایم. یک دوره، بلند مدت است. قسمت دوم از ۱۱ آوریل است تا یک ژوئن در این قسمت آمادهسازی میانمدت را پیش رو داریم. در انتها برای جام جهانی آمادهتر میشویم. اینها حداقلهایی است که ما احتیاج داریم و ما با کمال غرور و افتخار باید این مراحل را انجام دهیم. ما به این آمادهسازی برای رسیدن به هدف و رویای مشترکمان نیاز داریم.