رویانیان: منظور من شخص فردوسی‌پور نبود!

به گزارش افکارنیوز،مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره بحث‌هایی که پس از اظهارات روز گذشته او مبنی بر درآمد میلیاردی فردوسی‌پور مطرح شد، اظهار کرد: منظور من اصلا شخص عادل فردوسی‌پور نبود. من درآمدهای برنامه «۹۰» را گفتم. برنامه «۹۰» متعلق به صدا و سیما است و شخصی نیست. مثل این می‌ماند که بگوییم پرسپولیس متعلق به رویانیان است.

وی ادامه داد: نظر کلی من این است که ما در بحثحق و حقوق‌مان در فوتبال به چیزی که حقمان است نمی‌رسیم. ما اگر برنامه‌ای تحت عنوان «۹۰» داریم که ارزشمند است و بر پخش آن صحه می‌گذاریم، از آن طرف توقع داریم که حق و حقوق فوتبال هم داده شود. من متاسفم که طرح‌های ما به ویژه طرح‌های باشگاه پرسپولیس که می توانست مشکلات اقتصادی این باشگاه را حل کند نزدیک به یک سال است که روی میز دوستان فردوسی‌پور مانده است.

رویانیان گفت: درد ما عمیق‌تر از این صحبت‌ها است. اگر من بشکافم هواداران فوتبال متوجه می‌شوند که صحبت من چیست. اما در کدام فرصت می‌توان این حرف‌ها را زد؟ آیا در خود برنامه «۹۰» می‌شود از این مسائل انتقاد کرد؟ این مساله‌ای نیست که من با فردوسی‌پور مشکلی داشته باشم یا بخواهم اتهامی را متوجه او کنم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد از نحوه اختصاص سهم این باشگاه از حق پخش تلویزیونی به ایسنا، گفت: من پیگیری کرده‌ام و متوجه شده‌ام که از کل مبلغ حق پخش و تبلیغات ورزشگاه آزادی در فصل گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پرسپولیس رسیده است. این‌ها را می‌گویم تا مردم بدانند. یعنی از کل حق پخش تلویزیونی طی یک سال گذشته که بسیار پررنگ هم پخش می‌شود فقط همین قدر به پرسپولیس می‌رسد؟ در کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد؟ با این حال شما شاهد این هستید که برنامه‌های متعدد تلویزیون و تبلیغات رنگارنگ اطراف ورزشگاه آزادی که متعلق به پرسپولیس و استقلال است، درآمدهای زیادی به فوتبال وارد می‌کنند. همین الان حداقل بیش از ۳۵ میلیارد تومان از پول تبلیغات به طور ناقص به فدراسیون وارد می‌شود که فقط سه درصد آن را به باشگاه پرسپولیس داده‌اند. چرا سهم باشگاهی که ۵۰ درصد درآمدها را تولید می‌کند باید سه درصد از مبلغ را به آن بدهند. حرف من این است که چرا تعادل در فوتبال ما وجود ندارد؟

رویانیان گفت: حق پخش تلویزیونی یکی از قوانین محکم فیفا درباره فوتبال است. اما در ایران ما داریم از این نظر ضرر می‌کنیم. بابت بلیت فروشی هم یک میلیارد به ما داده‌اند که بیش از ۵۰ درصد آن را به شرکتی که بلیت الکترونیکی تولید می‌کند داده‌ایم. واقعا این مسائل چه معنی دارد؟ عدالت کجا رفته است؟ ما می‌خواهیم کجای فوتبال را درست کنیم در حالی که همه جایش زیان‌ده است؟ من حرف‌های زیادی برای گفتن دارم.

وی همچنین با انتقاد از فدراسیون فوتبال به خاطر برخورد دوگانه با موضوع خلعتبری و نکونام، گفت: نکونام هنوز به تیم اماراتی نرفته بود، اما فدراسیون گفت که در پرداخت پولش کمک میکنیم. با این حال خلعتبری که قرارداد خود را با عجمان بسته بود و بیشتر نیاز به همکاری داشت همچنان پروندهاش ساکن مانده است. من از این برخوردهای دوگانه در فوتبال که کم هم نیست متعجبم. به همین خاطر دیروز به فدراسیون رفتم ، اما کفاشیان نبود. با این حال سعی میکنم در این رابطه حتما با کفاشیان صحبت کنم.