پنج بوکسور ایران درجدیدترین رده بندی جهان

به گزارش افکارنیوز،رده بندی ماه آگوست فدراسیون جهانی بوکس آماتور(آیبا) در حالی اعلام شد که تیم ملی بزرگسالان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن با کسب سه مدال برنز در مکان نهم رده بندی تیمی قرار گرفت. روزبهانی، محرابی و دلاوری سه مدال ایران در آن رقابتها را کسب کردند.

علی مظاهری و امین قاسمی پور دو ملی‌پوش المپیکی ایران هم در این رقابتها با شکست مقابل حریفان خود از مسابقات حذف شدند.

پنج ایرانی در این رده بندی حضور دارند که بهترین جایگاه ایرانیان متعلق به احسان روزبهانی است. در وزن ۸۱ - کیلوگرم احسان روزبهانی نسبت به رده بندی ماه قبل دو پله صعود داشت و با ۱۳۵۰ امتیاز در مکان چهارم قرار دارد.

او در رده بندی قبلی در مکان ششم قرار داشت.

در این وزن " عادل بک نیازیمبتوف " از قزاقستان با ۲۳۰۰ امتیاز در صدر قرار دارد. این قزاق بوکسوری است که هم در المپیک لندن و هم در مسابقات قهرمانی آسیا روزبهانی را شکست داد. نمایندگان روسیه و کوبا هم در مکان های دوم و سوم قرار دارند.

در وزن ۹۱ + کیلوگرم جاسم دلاوری با مدال برنزی که در مسابقات قهرمانی آسیا با ۳۵۰ امتیاز در مکان پانزدهم قرار گرفت. او در رده بندی ماه قبل در جدول رده بندی حضور نداشت.

عبدالمجید سپه‌وندی نماینده قبلی ایران در این وزن بود که با ۳۰۰ امتیاز در مکان نوزدهم جای داشت اما در رده بندی این ماه از لیست حذف شد.

در وزن ۹۱ - کیلوگرم، علی مظاهری هم علی رغم شکست و حذف از مسابقات قهرمانی آسیا در این رده بندی در مکان ۲۰ قرار گرفت. بوکسور المپیکی ایران با ۱۷۵ امتیاز در رده بندی این ماه وارد رنکینگ شد و این برای اولین بار است که وارد رنکینگ جهانی می شود.

محمد نوری پور نماینده قبلی ایران در این وزن بود که با ۵۰۰ امتیاز در مکان سیزدهم قرار داشت و در رده‌بندی این ماه حضور ندارد و از لیست حذف شد.

در وزن ۷۵ - کیلوگرم هم سجاد محرابی با مدال برنزی که در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن گرفت وارد رنکینگ شد و با ۵۰۰ امتیاز در مکان ۱۳ قرار گرفت. این برای اولین بار است که محرابی وارد رنکینگ جهانی می شود.

در وزن ۶۰ – کیلوگرم محمد مومیوند که در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن دو پیروزی داشت و با یک شکست از دور مسابقات حذف شد در رده بندی جدید وارد رنکینگ شده و با ۳۰۰ امتیاز در مکان ۱۷ قرار گرفت.

محمد مهدی پور در رده بندی ماه قبل نماینده ایران بود که با ۲۵۰ امتیاز مکان بیست و ششم قرار گرفته بود.

در اوزان ۴۹، ۵۲، ۵۶، ۶۴ و ۶۹ کیلوگرم نمایندگان ایران بین ۵۰ نفر نخست این رده بندی قرار ندارند.