تکذیب دریافت کمک میلیاردی مجیدی

به گزارش افکارنیوز، تیم فوتبال استقلال که عنوان قهرمانی فصل دوازدهم لیگ برتر را در اختیار دارد، با عملکردی قابل قبول و نمایش بازی های تماشاگر پسند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و با پیروزی یک بر صفر در دیدار رفت برابر بوریرام تایلند، به دیدار برگشت امیدوار شد و با یک تساوی می تواند به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. با این حال نمایشی که استقلال در دیدار رفت داشت این نگرانی را ایجاد کرد که ممکن است شاگردان قلعه نویی در دیدار برگشت با مشکل مواجه شوند و نتوانند جواز حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا را کسب کنند.

در این میان علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه در تلاش است تا با فراهم آوردن شرایط و حل مشکلات مالی زمینه را برای موفقیت شاگردان قلعه نویی فراهم کند. اما ظاهرا مشکلات استقلال آنقدر زیاد هست که فتح الله زاده به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند و نیازمند کمک وزارت ورزش و جوانان، رسانه ها و سایر عوامل است. فتح الله زاده در گفتگو با خبرنگار به آخرین وضعیت این باشگاه اشاره کرد و به سوالات مهر پاسخ داد:

*با گذشته شش هفته از لیگ برتر و برگزاری دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ارزیابی شما از شرایط استقلال چگونه است؟

- علی فتح الله زاده: خدا شکر خوب است. تنها نگرانی ما فشردگی بازی ها و فشارهایی است که به خاطر این فشردگی به بازیکنان وارد می شود. این فشار در روند کاری استقلال تاثیرگذار است و امیدوارم تا زمان دیدار برگشت یک ریکاوری خوب داشته باشیم و بتوانیم نمایش خوبی در دیدار برگشت داشته باشیم.

* یعنی دلیل خوب نبودن استقلال در دیدار برابر بوریرام همین خستگی بازیکنان بود؟
- به هر حال بازیکنان استقلال فشار زیادی را به خاطر برگزاری دیدارهای لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تحمل کرده اند. در دیدار با بوریرام هم اگر ما گل زودهنگام را نمی زدیم طبیعتا بازیکنان باید فشار بیشتری وارد می کردند تا به گل برسند اما زود گل زدیم سعی کردند که حفظ نتیجه کنند. با این حال من به دیدار برگشت خوش بین هستم.

* البته مصدومیت و غیبت چند بازیکن هم روی کار استقلال تاثیر منفی گذاشته است؟
- دقیقا همینطور است. به هر حال ما چند بازیکن تاثیر گذارمان را در اختیار نداریم. ساموئل و جمشیدیان دو بازیکنی هستند که استقلال به وجودشان نیاز دارد اما مصدوم هستند. تیموریان هم همین شرایط را دارد. ان شالله برای بازی برگشت شرایط استقلال بهتر می شود و مطمئنم با تدبیری که کادر فنی خواهد داشت ما با تاکتیک مناسبی به میدان خواهیم رفت.

* امیر قلعه نویی از کی روش خواسته بازیکنان استقلال را به اردوی تیم ملی دعوت نکند، باشگاه نمی خواهد از فدراسیون این درخواست را داشته باشد؟
- ما درخواست کرده ایم و امیدواریم مسئولان فدراسیون و خود آقای کی روش شرایط استقلال را درک کنند. البته خود آقای کی روش اعتقاد دارند که همه ما برای نام ایران تلاش می کنیم. به هر حال ما برای اینکه به این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا برسیم سختی های زیادی را متحمل شده ایم و زیاد اذیت شده ایم. حالا همه باید کمک کنند که استقلال بتواند به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت برسد و ان شالله قهرمان آسیا شود.

* فوتبال ایران سالهاست در حسرت جام قهرمانی باشگاه های آسیاست؟
- دقیقا همینطور است. الان همه باید کمک کنند که این جای خالی پرشود. از رسانه ها خواهش می کنم که به ما کمک کنند. رسانه ملی هم بیشتر از قبل به ما کمک کند. این چه دردی را از فوتبال ما و باشگاه استقلال دوا می کند که ما دو تا دوربین برداریم و سراغ این و آن برویم و بپرسیم که آیا شما با هم اختلاف دارید؟ این راه درستی نیست و مشکلی را حل نمی کند. همین الان دو تا دوربین به من بدهند می روم پیش آقای ضرغامی و با چند تا مصاحبه بین او و دوستش اختلاف می اندازم. ولی این چه مشکلی را حل می کند. من از رسانه ملی می خواهم که کمک حال استقلال باشد. البته شبکه های مختلف این کار را می کنند اما یکی دو شبکه هم دنبال این مسائل حاشیه ای هستند.

* روز شنبه پیامکی منتشر شد مبنی بر اینکه استقلال با کمک فرهاد مجیدی از وزارت ورزش و جوانان کمک میلیاردی دریافت کرده است. آیا این واقعیت دارد؟
- اینها همه شایعه است. ما از همان زمانی که مثل پرسپولیس یک میلیارد تومان از وزارت ورزش گرفتیم تا به حال یک ریال دیگر دریافت نکرده ایم. حتی از بودجه ای که مجلس برای استقلال مصوب کرده بود تا به حال یک ریال هم دریافت نکرده ایم. اینها همه شایعه است که برخی ها به دنبال آن هستند و واقعیت ندارد.

* برای گرفتن کمک با سرپرست وزارت ورزش دیداری نداشته اید؟
- نه، تا به حال سعادت نشده که با ایشان دیداری داشته باشیم. به هر حال آقای صالحی چند روزی است مشغول به کار شده و باید اجازه داد به اوضاع سروسامان دهد. ما هم که درگیری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر هستیم.

* حتما خبر دارید که مجتبی جباری با سپاهان به مشکل خورده، آیا احتمال دارد که او به استقلال برگردد؟ گفته می شود او با برهانی در نیم فصل معاوضه خواهد شد؟
- ما اصلا به این موضوع فکر نمی کنیم. ان شاالله مشکل جباری هم با سپاهان حل شود و به این تیم برگردد. حتی اگر او بخواهد به استقلال بیاید تا نیم فصل حق بازی ندارد. با این حال توصیه من به جباری این است که مشکلش را حل کند و به تیمش برگردد. او تیم خوبی پیدا کرده و کادر فنی خوبی هم دارد. سپاهان تیم بزرگی است و حیف است که جباری از این تیم بیرون بماند. من برایش آرزوی موفقیت می کنم. فعلا که ما هستیم. ببینیم تا نیم فصل چه می شود، شاید آنوقت ما نبودیم و جباری توانست برگردد!