به گزارش افکارنیوز، بازی دو تیم استقلال خوزستان و استقلال تهران در حالی از ساعت ۱۹ امروز در اهواز آغاز شد که امروز هوایی گرم بر این شهر حاکم بود و این موضوع روی بازی بازیکنان استقلال تهران تاثیر گذاشته بود. هر چند اغلب بازیکنان استقلال خوزستان نیز مدتهاست که در خارج از استان به بازی می پرداختند.

در ابتدای این بازی بازیکنان دو تیم به رسم احترام شاخه گل هایی را به روح مرحوم «ابوخلیل آهن بر» یکی از پیشکسوتان تازه در گذشته فوتبال خوزستان اهدا کردند. همچنین این بازی با یک دقیقه سکوت به احترام این پیشکسوت آغاز شد.

بازیکنان دو تیم نیز با شاخه گل به نیمکت تیم های حریف رفتند که در این بین رفتن میلاد میداوودی که فصل قبل به گفته خودش به صورت نامهربانانه از استقلال تهران کنار گذاشته شده بود از نکات جالب این بازی به شمار می رود.

پژمان منتظری بازیکنان خوزستانی تیم استقلال تهران و میلاد میداوودی بازیکن تیم استقلال خوزستان از سوی هواداران دو تیم به شدت مورد تشویق قرار گرفتند.

پیش از آغاز بازی، قصه تکراری تذکر دادن نماینده فدراسیون به تصویربردار وسط خط طولی ورزشگاه تختی اهواز نیز صورت گرفت تا شاید مسئولان ورزشگاه
تختی و صدا و سیمای مرکز خوزستان به یقین برسند جای این دوربین را باید تغییر دهند تا در هر بازی شاهد جر و بحثهای بی مورد در این خصوص نباشیم. البته ناظر بازی در دقیقه ۳۴ به عکاسان مستقر در پشت دروزاه استقلال خوزستان که اغلب از تهران آمده بودند نیز تذکر جدی داد.

با وجود اینکه در جریان بازی اعلام شد که تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه تختی اهواز، هفت هزار نفر است ولی استادیوم ۱۲ هزار نفری بیش از گنجایش خود هوادار به خود دید و حدود ۱۵ هزار نفر از نزدیک این بازی را مشاهد کردند که نشان می دهند بیش از نصف ورزشگاه از راه هایی غیر از بلیط فروشی وارد ورزشگاه شده اند.

اولین حاشیه جدی این بازی در دقیقه نخست این دیدار رقم خورد. جایی که در یک صحنه درگیری برای تصاحب توپ بین هاشم بیک زاده بازیکن استقلال تهران با یک بازیکن خوزستانی باعثآسیب دیدن جدی بیک زاده از ناحیه صورت شد تا قلعه نوعی مجبور شود در ابتدای بازی دست به یک تعویض اجباری بزند. هاشم بیک زاده بعد از تعویض به بیمارستان منتقل شد تا مورد مداوا قرار بگیرد.

در این دیدار تعدادی از هواداران فولاد خوزستان نیز خود را به ورزشگاه تختی اهواز رسانده بودند تا از استقلال خوزستان تیم شهر خود حمایت کنند که این اتفاق در سایر دیدارهای مشابه به هیچ وجه رخ نمی دهد. البته استقلال تهران در صورت پیروز نشدن در این دیدار، خیال فولاد خوزستان از صدرنشینی لیگ برتر را راحت می کرد.

قلعه نویی در این دیدار به شدت از سوی هواداران تیمش مورد تشویق قرار گرفت. از سوی دیگر میدان عبداله ویسی سرمربی استقلال خوزستان که در بازی های گذشته از سوی هواداران تیمش به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود با شعار «اهواز دیارمونه، ویسی افتخارمونه» تشویق شد.

این بازی در نهایت با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال خوزستان به پایان رسید. گل های این بازی را عادل کلاه کج در ۳۹ و علی بیگدلی بازیکن تازه وارد در دقیقه ۷۵ وارد دروازه استقلال تهران کردند.

با این پیروزی، استقلال خوزستان برای همشهریش فولاد بازی کرد و مقدمات صدرنشین ماندن دیگر تیم اهواز را فراهم کرد.