به گزارشافکارنیوز: علی لطیفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود: ضعفهای اساسی استقلال با شکست مقابل استقلال خوزستان پدیدار شد. مهدی رحمتی تا الآن یک تنه ۷ امتیاز برای استقلال به دست آورد و ساختار دفاعی تیمش را پوشش داده است.

لطیفی در ادامه اظهار داشت: استقلال خوزستان در سه خط برتر از همنامش استقلال تهران بود. خط دفاعی آبی پوشان هم به لحاظ فردی و هم تیمی ضعیف بود. هافبکهای استقلال کاملاً اسیر بازیکنان میانی استقلال خوزستان شدند و توپ رسانی به خط حمله نمی توانند انجام دهند.

وی تصریح کرد: موقعیت های اندک استقلالی ها هم بیشتر احساسی بود تا منطقی باشد. آبی پوشان از لحاظ بدنی توان مبارزه را نداشتند. عدم بدنسازی در نیم فصل اول به ضرر استقلال تمام شد.

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: بازیکنان ملی پوش استقلال توان جسمانی به دلیل حضور در تیم ملی تحلیل رفته است چرا که بدنسازی در اول فصل نداشتند و بدون تمرینات بدنسازی وارد مسابقات لیگ برتر شدند.

وی عنوان کرد: بازیکنان استقلال در دریافت هر دو گل مبتدی عمل کردند. ساختار دفاعی به هم ریخته آبی پوشان باعثدریافت گل اول شد همچنین گل دوم را استقلالی ها به دلیل نداشتن وحدت تاکتیکی در دفاع خطی دریافت کردند.

لطیفی تصریح کرد: تیم ویسی تا قبل از بازی با تیم استقلال تهران ضعیف عمل کرده بود که این نشان می دهد که ویسی نقاط ضعف استقلالی ها را به خوبی تشخیص داد و آن را به بازیکنانش گوشزد کرد.

وی در ادامه بیان داشت: ویسی در طول این هفته ۲ کار را روی بازیکنانش انجام داد اول به لحاظ روانی بازیکنانش را آماده این بازی کرد و دوم با انجام تمرینات منظم بازیکنانش را به لحاظ جسمانی تقویت کرد.

لطیفی درباره تأثیر این باخت در بازی دربی گفت: استقلال از لحاظ روحی و فنی نسبت به پرسپولیس قبل از دربی ضعیف است. پرسپولیسی ها بازی را قبل از دربی بردند و شرایط روحی شان نسبت به استقلالی ها بالاتر است. همچنین آبی پوشان به لحاظ ساختار دفاعی به هم ریخته تر نسبت به رقیبشان سرخپوشان هستند.

وی درباره عدم حضور مجیدی در این بازی گفت: به نظرم مجیدی با حضورش به لحاظ روانی باعثتقویت تیمش می شود و در عوض شدن نتیجه تأثیر مثبتی دارد اما تصور بر این است که اگر مجیدی در این بازی بود باز استقلال کاری از پیش نمی برد و در همه خطوط استقلال ضعف داشت.

وی بیان کرد: در واقع اعتماد به نفس نیاز یک تیم است. مجموعه تیم استقلال این فاکتور را نداشتند. عدم اعتماد به نفس به لحاظ فردی و تیمی باعثشده بود که تیم حریف برتر از استقلال در همه خطوط باشد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره عدم موفقیت آرش برهانی در گلزنی گفت: آرش برهانی اعتماد به نفس بالایی ندارد چرا که قلعه نویی اعتماد صد در صد به این بازیکن ندارد. محمد قاضی بر عکس آرش برهانی به خاطر اطمینان کامل کادر فنی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و به خاطر همین تا الآن نسبت به برهانی کارساز بوده است. اتفاقی که برای قاضی فصل گذشته در پرسپولیس رخ داد امسال برای برهانی در استقلال تکرار شد.

لطیفی بیان کرد: استقلال به خاطر حضور در سه جبهه ملی باشگاهی و حذفی باید از همه نفراتش استفاده کند به خاطر همین کادر فنی باید از لحاظ روحی و روانی همه بازیکنان را آماده مسابقات کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قلعه نویی برای اینکه رکورد شکست ناپذیری اش را مقابل پرسپولیس حفظ کند نیاز دارد که در طول این یک هفته از لحاظ روحی و روانی بازیکنانش را تقویت و ساختار دفاعی تیمش را ترمیم کند.

گفتنی است، تیم فوتبال استقلال با نتیجه ۲ بر صفر مقابل استقلال خوزستان شکست خورد و با ۱۴ امتیاز در رده دوم باقی ماند./